Auto

Porsche predstavio i "običnu" Carreru generacije 992

Jeftinija i nešto malo slabija, 911 Carrera još je bolje prilagođena čistoj cestovnoj vožnji.

Vladimir Baće |

380 KS i 4.2 sekunde do stotke brojke su kojima bi se ponosio i donedavni 911 GT3. Ipak, ovdje je riječ "samo" o baznom 911 Carrera, najjeftinijem i najslabijem primjerku nove 992 generacije najdugovječnijeg Porscheovog modela.

Čak 64 KS slabija, ali i 10 kg lakša, bazna Carrera optimizirana je za cestovnu vožnju. Nešto manji kotači, dimenzija 235/40 ZR19 i 295/35 ZR20 sigurno se bolje nose s prosječnim cestama, iako će ih većina novih vlasnika već u startu nadograditi s većim naplatcima S izvedbe. Motor, koji je u osnovi isti kao i kod S modela, nije samo oslabljen drugom mapom, već je opremljen i s manjim turbo punjačima. Manjak snage zato dolazi s boljim odzivom na gas.

Jedina stvar za koju smo ostali zakinuti je ručni mjenjač. Porsche ipak nije iskoristio predstavljanje Carrere kako bi pokazao i izvedbu s ručnim mjenjačem. Tako je trenutno 911 Carrera dostupna isključivo s 8 brzinskim PDK mjenjačem. Performanse su i dalje odlične. Tek 4.2 sekunde do 100 km/h pola je sekunde sporije od jačeg modela. Razlog manjoj masi baznog modela su i manje kočnice, 330 mm veliki čelični diskovi s četveroklipnim čeljustima na sva četiri kuta automobila.

Unutrašnjost je nepromijenjena u odnosu na S izvedbu. Veliki centralni ekran, minijaturna ručica mjenjača i većinom digitalna kontrolna ploča karakteriziraju cjelokupnu 992 generaciju novog Porschea 911. Izvana širina karoserije je identična S modelu, dok jedinu razliku predstavljaju manji kotači i drugačiji nastavci ispuha.

Dostupna kao kupe i kabriolet, nova bazna Carrera predstavlja najjeftiniji ulaz u svijet modela 911. Ipak, zahvaljujući napretku tehnologije riječ je o automobilu s performansama koje nadilaze gotovo sve modele generacije 997, a Porsche je zapravo predstavio tek dvije inačice novog 992.