Auto

Porsche Taycan - Električna limuzina izrazito sportskih performansi

Taycan bi za budućnost Porschea mogao imati značaj poput prvog Cayenne-a. Ulaskom na tržište električnih automobila u Stuttgartu ozbiljno igraju na budućnost.

Vladimir Baće |

Počelo je kao Mission E koncept, sportska limuzina visokih performansi na električan pogon. Za kompaniju koja živi od sportskih SUV-ova i dugovječnog sportskog kupea Taycan je snažan korak u potpuno električnu budućnost. Nakon dugotrajnog golicanja naše mašte, oborenog rekorda na Nürburgringu i više dokaza o impresivnim performansama dočekali smo i službeno predstavljanje nove limuzine.

Prvi potpuno električni Porsche, Taycan je predstavljen u dvije najjače izvedbe, Turbo i Turbo S. Iako je pomalo koristiti oznaku Turbo za električni automobil, u Porscheu su očito odlučili iskoristiti već uobičajenu segmentaciju modela. To ujedno znači i da možemo uskoro očekivati i jednostavniji Taycan, s pogonom na stražnje kotače i nešto manjom baterijom ili vozački fokusiraniji GTS model. Taycan GT3? Teško.

Obije predstavljene izvedbe imaju pogon na sva četiri kotača. Model Turbo opremljen je motorima ukupne snage 616 KS uz "overboost" funkciju koja omogućuje kratkotrajno povećanje snage na 671 KS. Snažniji S model ima identičnu maksimalnu snagu, ali "overboost" funkcija oslobađa više dodatne snage, ukupno čak 750 KS. U praksi to znači da Turbo model do stotke stiže za 3.2 sekunde, dok je s taj koji probija granicu od 3 sekunde. Njemu do 100 km/h treba svega 2.8 sekundi. Maksimalne brzine su identične za oba modela, 260 km/h.

Taycan nije najbrži električni automobil u prodaji. Tesla S u najsnažnijoj izvedbi do stotke stiže za svega 2.4 sekunde, no Taycan Turbo Sa svoje pune performanse oslobađa bez ikakve potrebe za posebnom pripremom i u stanju je odmah ponoviti maksimalno ubrzanje bez ograničenja i potrebe za hlađenjem baterijskog paketa. U Porscheu su očito glavni napor uložili u iskoristivost performansi, te se Taycan ugodno osjeća i na trkaćoj stazi zahvaljujući odličnom hlađenju pogonskog sustava. Kako bi osigurali optimalno kočenje, pored regenerativnog kočenja Taycan Turbo dolazi s novim kočionim diskovima presvučenim tungsten karbidom, dok Turbo S izvedba ima snažnije karbonsko keramičke diskove.

Baterijski paket mase gotovo 630 kg smješten je u podnici automobila i čini dobar dio ukupne mase od 2295 kg. Zahvaljujući tome centar mase je iznimno nisko, čak niže i od klasičnih 911 modela, što mu osigurava odlično ležanje na cesti. Kapacitet baterije je 93 kWh što Taycanu daje doseg od 450 km po WLTP protokolu. Zanimljivo je da Taycan koristi 800 V napon baterije što je omogućilo bolju optimizaciju elektromotora i vodiča koji služe za prijenos energije od baterije i invertera do motora. Istodobno, baterija podržava snagu punjača do čak 270 kW, što omogućuje punjenje do 80% kapaciteta u svega 20 minuta.

Iako na prvi pogled sliči na Panameru, Taycan je niži i širi. Pogled iz unutrašnjosti prema van pokazuje odličnu preglednost i pogled koji pomalo podsjeća na onaj iz modela 911. Okružje vozača, ali i suvozača, maksimalno je digitalizirano, uz dva 10.9 inčna ekrana osjetljiva na dodir te potpuno digitalne instrument ploče dimenzija čak 16.8 inča. Za kontrole ventilacije i klima uređaja na centralnoj konzoli nalazi se i dodatni 8.4 inčni dodirni ekran.

Taycan je prvi električni Porsche, no bilo bi točnije reći da je samo prvi u nizu. Platforma koja se ispod njega nalazi uskoro bi trebala pogoniti i "karavansku" Sport Turismo izvedbu ali i budući Audi e-tron GT. Električna revolucija je na vratima, a u Porscheu su se potrudili da vožnja ostane zabava.