Auto

Range Rover Evoque ostaje najekstravagantniji SUV i donosi novi 48-voltni hibridni sustav

Od svoje pojave Evoque je oduševio voznim osobinama na asfaltu, a s vremenom je postao tehnološka poslastica - s novim modelom dolazi puno dobroga

Branimir Tomurad |

Najekstravagantniji kompaktni SUV postao je još bolji. Iznimnih performansi kako na gradskim tako i na planinskim cestama, novi Evoque pridružuje se gami vozila Range Rover s nizom hibridno-električnih motora. Novi Range Rover Evoque predstavlja sofisticiranu evoluciju originalnog modela koji je stvorio tržište luksuznih kompaktnih SUV vozila, s globalnom prodajom od više od 775.000 primjeraka i s više od 225 međunarodnih nagrada. Kombinirajući nenadmašnu tradiciju marke Range Rover s najnaprednijim tehnologijama, Evoque – dizajniran, projektiran i proizveden u Britaniji – ispunjava potrebe modernih kupaca.

Novi Evoque predstavlja sofisticiranu evoluciju izražajne siluete poput one na coupéu koja se odlikuje posebnim zategnutim linijama krova i visokim bočnim linijama, tipičnima za Range Rover. Iznimna zapremnina i dimenzije istaknute su njegovim osebujnim bočnim linijama i robusnim blatobranima koji, uz naplatke od 21 inča, ostavljaju snažni dojam. Uvođenje usavršenih elemenata poput iznimno tankih Matrix LED prednjih svjetala osiguralo je sofisticiraniju grafiku prednjih i stražnjih svjetala. Savršeno integrirane ručice na vratima prate estetiku lijepo oblikovanih, neprekinutih linija, a izduženi pokazivači smjera dio su promišljenog svjetlosnog potpisa. Detalji R-Dynamic u opciji i dodaci bakrenih nijansi doprinose jedinstvenoj privlačnosti.

U unutrašnjosti, profinjeni dizajn integrira čiste površine i jednostavne linije s pažljivo odabranim vrhunskim materijalima, a rezultat je luksuzna, minimalistička kabina bogata digitalnom opremom. U ponudi su tehničke tkanine od reciklirane plastike kao kvalitetna alternativa koži, poput mješavine vune Kvadrat i antilop Miko, kao i opcije Eucalyptus i Ultrafabrics. Kabina je dizajnirana kao umirujući  prostor koji osigurava da svim putnicima bude udobno, a odlikuje se tehnologijama kao što je sustav Touch Pro Duo s dvama dodirnim zaslonima i novim, bržim softverom, podešavanjem sjedala na 20 načina i ionizacijom zraka u kabini, koje nadopunjuju proširene dimenzije unutrašnjosti.

Dimenzije su gotovo jednake kao prije, ali je Evoque izrađen na novoj platformi Land Rovera koja se sastoji od više vrsta metala Premium Transverse Architecture, pa je unutrašnjost prostranija nego prije. Duži međuosovinski razmak osigurava 20 mm dodatnog prostora za koljena straga i veće pretince za male predmete – u velikom se pretincu za rukavice i središnjem pretincu sada s lakoćom mogu pohraniti tableti, ručne torbe i boce. Prtljažni je prostor 10 % veći (591 litra), a istovremeno je i značajno širi te u njega s lakoćom stanu sklopljena dječja kolica ili set palica za golf dok se zapremnina povećava na 1.383 litre kada se preklope fleksibilna sjedala u drugom redu, preklopiva u omjeru 40:20:40.

Nova je struktura razvijena za uvođenje električnog pogona, s modelom mild-hybrid od 48 volti i modelom plug-in hybrid koji će biti dostupan za 12 mjeseci. Pogonski sklop mild hybrid po prvi je puta uveden na Land Rover, a radi po principu prikupljanja energije koja se uobičajeno troši prilikom usporavanja. Zahvaljujući elektropokretaču-generatoru integriranom s remenom na motor, energija se pohranjuje u bateriju koja se nalazi ispod podnice. Pri brzinama nižima od 17 km/h i kada vozač koči, motor će se isključiti. Kada krećete, pohranjena će se energija iskoristiti kao pomoć motoru pri ubrzanju i smanjenju potrošnje goriva. Rezultat toga je mirna, tiha vožnja s niskom potrošnjom goriva na prometnim područjima s puno zastoja.

Dostupan u cijeloj gami četverocilidarskih Ingenium benzinskih i dizelskih motora, pogon mild hybrid odlikuje se emisijama CO2 od samo 149 g/km i potrošnjom goriva od 5,7l/100km (temeljeno na novom postupku ispitivanja WLTP). Sljedeće će se godine gami pridružiti još učinkovitiji plug-in hibridni električni (PHEV) model i trocilindarski Ingenium benzinski motor. Istinski Range Rover, ovaj kompaktni SUV kombinira sposobnost vožnje na svim podlogama s jamstvom performansi u svim vremenskim uvjetima. Novi Evoque nudi pogon na sva četiri kotača, sustav Active Driveline druge generacije s funkcijom Driveline Disconnect koja povećava učinkovitost, te sustav Adaptive Dynamics koji pruža savršenu ravnotežu udobnosti i okretnosti. Terrain Response 2 – tehnologija koja je prvenstveno bila uvedena na najveće Range Rovere – automatski otkriva podlogu po kojoj se vozi i sukladno njoj prilagođava postavke vožnje, dok Evoque sada može voziti kroz vodu dubine 600 mm (prethodno 500 mm).

Slavna Range Rover vozačka pozicija ušla je u digitalno doba, s ‘pametnim retrovizorom’, po prvi puta dostupnim u ovom segmentu, koji se pretvara u HD video zaslon. Ako je pregled područja iza vozila nemoguć zbog putnika ili glomaznih predmeta, vozač jednostavno pritisne gumb na donjoj strani retrovizora te će se na njemu projicirati slika visoke razlučivosti područja iza vozila s kamere koja se nalazi iznad stražnjeg stakla. Zaslon omogućuje šire (50 stupnjeva) vidno polje i bolju vidljivost pri slabom osvjetljenju.

Novi Evoque prvi na svijetu nudi tehnologiju Ground View, s pomoću koje se slika s kamere projicira na gornji dodirni zaslon, pružajući vozaču pregled podloge ispod prednjeg dijela vozila od 180 stupnjeva. Ta je tehnologija korisna prilikom parkiranja na teško dostupna parkirna mjesta, vožnje po visokim rubnicima u središtu grada ili po zahtjevnoj podlozi, te predstavlja ostvarenje koncepta Transparent Bonnet koji je Land Rover predstavio 2014. godine.

Evoque je prvi Land Rover sa sustavom Smart Settings, koji upotrebljava algoritme umjetne inteligencije kako bi naučio vozačeve omiljene postavke i služio kao asistent u vožnji. Uz položaj sjedala, glazbu i postavke klima-uređaja, Evoque može upravljati omiljenim postavkama masaže i stupa upravljača kako bi osigurao maksimalnu udobnost. Na tržištu će se pojaviti vrlo skoro.