Auto

Svi detalji o novom Golfu osme generacije

Golf nije samo narastao, prošao je malu tehničku revoluciju

Branimir Tomurad |

Golf je najuspješniji model marke Volkswagen svih vremena: Golf, prodan više od 35 milijuna puta. Pravi fenomen. Sada startnu poziciju zauzima novorazvijena, osma generacija ovog bestselera: digitalna, umrežena, prediktivna, s intuitivnim rukovanjem i inovativnim električnim sustavom. Nijedan Golf nikada nije bio progresivniji. S čak pet hibridnih verzija uvodi električnu revoluciju u klasu kompaktnih vozila; njegova digitalna arhitektura unutrašnjosti omogućuje novu dimenziju intuitivnog rukovanja; vožnja s potporom moguća je do 210 km/h; kao prvi model marke Volkswagen upotrebljava kolektivnu inteligenciju prometa putem značajke Car2X i tako prediktivno upozorava na opasnosti. Svjetsku premijeru marka Volkswagen slavi ondje gdje je Golf stvoren te gdje se već 45 godina razvija i proizvodi: u Wolfsburgu.

S osmom generacijom Golfa svoju premijeru slavi i najnovija verzija „modularne poprečne platforme“ (MQB). Golf je stoga – kao što je uvijek i bio – puno više od još samo jedne serije. Globalni uspjeh marke Volkswagen i uspon društva Volkswagen AG na 1. mjesto među svjetskim proizvođačima automobila neposredno su povezani s uspjehom modela Golf. Podsjetimo - godine 2012. on je bio prvi model marke izrađen na platformi MQB; na ovoj iznimno varijabilnoj tehničkoj matrici stvaraju se svjetski bestseleri. Među njih se ubrajaju modeli marke Volkswagen prodani u više milijuna primjeraka, primjerice Passat, Jetta za tržište SAD-a te uspješni kineski modeli Lavida i Sagitar. Osim toga, popularni SUV-ovi kao što su Tiguan, T-Roc ili američki Atlas predstavljaju modele čiji MQB geni sežu unatrag sve do Golfa. Zbrojimo li proizvedene količine Volkswagenovih modela koji se temelje na platformi MQB samo za 2018. godinu, dobivamo znatno više od 3,4 milijuna vozila. Unutar koncerna se, uključujući sve marke, 2018. godine proizveo oko 5,1 milijun modela na platformi MQB. Svi ovi modeli profitirat će od novih inovacija osmog Golfa jer je on početni i vodeći model za MQB u sljedećem desetljeću.

Od uvođenja prvog Golfa na tržište prije 45 godina ovaj je model marke Volkswagen oduvijek bio automobil koji je stapao praktičnost za svakodnevnu upotrebu te jasan i precizan dizajn. Iako se novi Golf doima nižim, izduženijim i dinamičnijim, njegove su kompaktne dimenzije zadržane. One iznose 4284 mm u dužini, 1789 mm u širini i 1456 mm u visini. Međuosovinski razmak iznosi 2636 mm. Da je baš svaki dio karoserije nanovo oblikovan i izbrušen u zračnom tunelu već na prvi pogled pokazuju aerodinamičke vrijednosti: prednja površina smanjena je na 2,21 m2, a koeficijent otpora zraka (cw) na 0,275.

Novi instrumenti i online infotainment sustavi stapaju se u jedan digitalni kokpit; tako postaju otoci s dodirnim tipkama i dodirnim klizačima te usavršavaju ovaj digitalni svijet modela Golf. Informacijski spektar opcijski se nadopunjuje Windshield Head-up zaslonom. Dosljedna digitalizacija omogućuje – putem dodirnih površina i prirodnim upravljanjem govornim naredbama – prilično samorazumljivo, a time i intuitivno rukovanje. Marka Volkswagen upire svu snagu te se koristi digitalnim elementima za rukovanje i prikazima kako bi unutrašnjost podigla na novu razinu interakcije između čovjeka i stroja. Sustavi nisu umreženi samo međusobno već putem online jedinice za povezivost (OCU) i sa svijetom izvan Golfa. Serijska OCU jedinica s integriranom eSIM karticom umrežava se s online funkcijama te uslugama značajki „We Connect“ i „We Connect Plus“. Samo jedan primjer: navigacija postaje interaktivna zahvaljujući internetskoj vezi jer su od sada POI odredišta koja se automatski prikazuju duž rute pohranjena s informacijama – primjerice s telefonskim brojem za rezervaciju stola u restoranu putem smartphonea i bluetooth sučelja. K tomu se digitalizirani krajolik zaslona uvelike može personalizirati i tako prilagoditi individualnom ukusu vozača. Činjenica je da će umreženi, digitalni cockpit Golfa promijeniti način na koji vozimo automobil. Tehnološki je napredak u tomu pogledu usporediv s uvođenjem prvog smartphonea s dodirnim zaslonom na tržište. Golf time mijenja pravila igre.

Osmi Golf postavlja novi status quo funkcija vožnje s potporom u klasi kompaktnih vozila: sustav „Travel Assist“, koji je prvi put na svijetu integriran u model kompaktne klase, omogućuje da se ovaj Volkswagen autoputovima do brzine od 210 km/h može voziti s potporom bez aktivnog upravljanja, davanja gasa ili kočenja. Osobito se na dugačkim dionicama time poboljšavaju udobnost i sigurnost. Kao prvo vozilo marke Volkswagen novi se Golf k tomu serijski umrežava sa svojim okruženjem: funkcija Car2X koristi se informacijama drugih vozila u okruženju do 800 metara te signalima prometne infrastrukture kako bi upozorila vozača i ta upozorenja također proslijedila drugim modelima s funkcijom Car2X. Kolektivna inteligencija time postaje stvarnost. To je početak nove faze prometne sigurnosti jer će marka Volkswagen upozorenja putem funkcije Car2X u bliskoj budućnosti pretvoriti u dio serijske opreme za modele iz masovne proizvodnje poput modela Golf. Dodatno povećanje sigurnosti k tomu će nuditi nova „IQ.LIGHT – LED matrix glavna svjetla“ sa svojim djelomično interaktivnim svjetlosnim funkcijama. 

TSI, TDI, TGI, eTSI i eHybrid nova su motorizacija novog Golfa. Program pogonskih sustava novog Golfa obuhvaća benzinske (TSI) i dizelske pogone (TDI), pogon na zemni plin (TGI) te djelomični hibridni (eTSI) i plug-in hibridni pogon (eHybrid). Svi benzinski i dizelski motori su motori s izravnim ubrizgavanjem i turbopunjenjem. Njihov spektar snage iznosit će (nakon uvođenja svih motora na tržište) između 66 kW / 90 KS i više od 221 kW / 300 KS. Osam pogonskih verzija prvi će se put upotrebljavati u Golfu. Novitet u programu premijerno predstavljaju dva 3-cilindrična benzinska motora sa 66 kW / 90 KS i 81 kW / 110 KS te dva 4-cilindrična dizelska motora s 85 kW / 115 KS i 110 kW / 150 KS. Novi TSI motori odlikuju se posebno niskim vrijednostima potrošnje i emisija ispušnih plinova zahvaljujući, između ostalog, inovativnom „TSI Miller postupku izgaranja“. Novitet među TDI motorima: ovdje Volkswagen pomoću tehnologije Twindosing – dvostruko ubrizgavanje sredstva AdBlue – znatno smanjuje emisije dušikovih oksida (NOx). Poboljšanje potrošnje novih TDI motora: do 17 posto u usporedbi s prethodnima. Dodatna novost: četiri od pet hibridnih pogona osmog Golfa.


Kao prvo vozilo marke Volkswagen novi će Golf biti dostupan s čak pet hibridnih pogona. Svoju će premijeru unutar marke Volkswagen pri tome proslaviti 48-V tehnologija: 48-V starter generator s remenskim prijenosom, 48-V litij-ionska baterija i najnovija generacija učinkovitih TSI motora ovdje kao eTSI čine novi djelomični hibridni pogon. Osjetne prednosti: ušteda potrošnje od oko 10 posto (prema WLTP ciklusu) te iznimno agilne i komforne performanse tijekom kretanja. Volkswagen će Golf nuditi s tri stupnja snage eTSI motora: 81 kW / 110 KS, 96 kW / 130 KS i 110 kW / 150 KS. K tomu će se osma generacija ovog bestselera nuditi s dva plug-in hibridna pogona. Nova učinkovita verzija ovog eHybrid motora odlikuje se snagom od 150 kW / 204 KS, dok sportski usmjerena GTE verzija (unaprijeđena na temelju prethodnog modela) donosi 180 kW / 245 KS. Oba modela Golf s eHybrid pogonom imaju novu litij-ionsku bateriju snage 13 kWh koja omogućuje velike električne dosege te Golf privremeno pretvara u vozilo s nultom stopom emisije.

Dosadašnje linije opreme „Trendline“, „Comfortline“ i „Highline“ dio su povijesti. Od sada će postojati linije „Golf“, „Life“ i „Style“ te sportska „R-Line“ verzija. Sve nove linije sadrže puno više komponenti opreme od usporedivih prethodnih varijanti. Već osnovna oprema sadrži značajke kao što su LED glavna svjetla i LED stražnja svjetla, sustav „Keyless Start“, „Innovision Cockpit“, mobilne online usluge i funkcije „We Connect“ i „We Connect Plus“, višenamjensko kolo upravljača, automatski klima-uređaj, potpora zadržavanja vozila na voznom traku „Lane Assist“, nova potpora za skretanje, sustav nadzora okoline „Front Assist“ s prediktivnim sustavom zaštite pješaka i funkcija Car2X. Tijekom sljedeće godine uslijedit će samostalni modeli Golf GTI, GTI TCR, Golf GTD, Golf GTE i Golf R.