Auto

Mulja li Tesla S na Nurburgringu? Šuška se da je 20 sekundi brža od Taycana...

Koji je najbrži električni serijski automobil na Nurburgringu? To je toliko važno da se po forumima već vodi debata je li Tesla muljala sa svojim neslužbenim pokušajem

Branimir Tomurad |

Teslin pokušaj da pobijedi Porsche na Nordschleifeu već podiže prašinu. Naime, internet bruji o muljanju koje je navodno otkriveno tijekom testiranja. Tesla Model S navodno je imala zaštitni kavez i, što je još važnije, trkaće umjesto serijskih guma. Svi "kužeri" znaju da to donosi dragocjene sekunde, i to ne njih nekoliko nego se prednost ponekad zbraja i u desecima.

Tesla model S napravila je vrijeme od 7:23, ali je to vrijeme neslužbeni rezultat. Kako je Porsche s potpuno srijskim Taycanom napravio rezultat od 7:42 nedavno, svi su se entuzijasti digli na zadnje noge i gledaju sitnice i detalje. Proći 20,8 km gorja Eifel, s visinskom razlikom od 300 metara i sa 73 zavoja za manje od osam minuta itekako je opak rezultat.

Tesla želi Model S prodavati s naljepnicom. Nije tajna da proizvođači vrijeme na Ringu koriste u marketinške svrhe jer je Ring, kao, mjerodavan jer je riječ o običnoj cesti. To je samo djelomično točno jer je i dalje riječ o trkaćoj stazi čijem asfaltu većina cesta ne može parirati. Svejedno, svi se entuzijasti "lijepe" za vrijeme na Ringu kao mjerodavnu stvar koja najbolje opisuje moć nekog automobila u realnim, svakodnevnim uvjetima.

Glasnogovornik Nurburgringa Alexander Gerhard izjavio je kako "želi uvjete koji su razumljivi i isti za sve" prilikom postavljanja vremena. No nažalost, puno je nedorečenosti. Prva od njih je činjenica da puni krug ne možete niti napraviti, jer uvijek vam nedostaje 200 metara između startne i ciljne ravnine. Ring je otvoren za javnost i stalno se koristi, a proizvođači "love rupe" s manjim prometom i dobrim uvjetima kako bi postavili referentna vremena. Sustav korištenja je ulaz-izlaz, dakle radi se nepuni krug.

Porsche je svoje najbolje vrijeme s Taycanom postavio na serijskim gumama, bez kaveza, u serijskom autu. Dakle, bez trikova. Stefan Baldauf, inače entuzijast i fotograf koji objektivom vreba zamaskirane aute i proizvođačke pokušaje rušenja rekorda, naglasio je kako je Tesla model S imala zatamnjena stakla, ali i glatke trkaće gume i zaštitni kavez te da je unutrašnjost bila ogoljena.

To traje već neko vrijeme, a Elon Musk tek je ovaj tjedan, u svom stilu i na svom Twitter profilu, objavio da "očekuje kako će vremena kruga biti srušena kada stvarni, proizvodni Tesla Model S sa sedam sjedala za godinu dana bude proizveden". Da smo mi Porsche, to bi nas ili razljutilo, ili slatko nasmijalo.

Ukupni rekord Nurburgringa desetljećima je držao Stefan Bellof. Sada ga drži trkaći Porsche 919 Evo Hybrid s vremenom 5:19h. Za kraj, pogledajmo rekordnu vožnju. Ali oprez! Nije za one tankih živaca...