Moto

KTM Duke 390 - najbolji početak za ulazak u svijet ozbiljnih motocikala

Okretan, brz, lagan, ali i s puno karaktera, zapravo je idealan za sve one koji žele ozbiljno započeti s motorima bez krivih poteza

Branimir Tomurad |

KTM je oduvijek poznat kao proizvođač sjajnih supermoto i cross modela. Jasno, Duke uživa poseban status jer je svijet motocikala svojevremeno osvježio izuzetno okretnim karakterom i punim zvukom. Stoga i ne čudi oduševljenje novim Dukeom 390 koji nudi okretnost, izvrsnu izradu i vozne osobine zbogkojih ćete ga poželjeti čak i kao svoj prvi pravi veliki motocikl, uz jedan mali problem – kasnije kada sve počnete uspoređivati s njim neće ga biti lako zamijeniti.

Duke tuče u auspuh kao grmljavina, a rijetki su motori koji daju toliko karaktera i zvuka iz tako malo kubika. Novi 390 oštriji je na upravljaču i smireniji u zavojima zahvaljujući novom okviru koji je montiran an podokvir koji zajedno čine čvrstu i kvalitetnu šasiju. Geometrija je agresivna, položaj sjedenja s lagano nagnutim tijelom prema naprijed gotovo trkačka, a raspored masa s takvim sjedenjem idealan za ono što Duke čini najbolje, a to su prolasci uskih zavoja. Uz novi disk (samo jedan naprijed) koji je narastao na 320 mm i Bybre čeljusti (vlasnik mu je Brembo), daje i puno samopouzdanja vozaču kada treba stati.

Motor je posebna priča i novi razvija 44 KS iz 373 ccm. Jasno, i dalje iz jednog cilindra. S obzirom da Duke teži tek 149 kg bez goriva i ulja jasno je da je omjer snage i mase i dalje odličan. Tank je narastao s 11 na 13,4 litara, a novo je i dvostruko sjedalo i prednje svjetlo u stilu Dukea R u LED tehnici.

Nakon što se nabroje sve brojke, da prenesemo i dojam kojeg su dobili test vozači iz Motocycle newsa: KTM je s Dukeom 390 podigao ljestvicu klase, jedan je od najzabavnijih za vožnju. Rafiniran je, ugodan za upotrebu i nudi se puno dodataka iz izloga dodatne opreme i dijelova. Jedan od najboljih modela s kojima se odmah otprve može ozbiljnije ući u svijet motocikala.

www.motorcyclenews.com