Sigurnost

10 zlatnih savjeta za vožnju zimi kojih se uvijek valja pridržavati!

Svi mislimo da znamo, ali i stotinu i prvi put valja ponoviti savjete za vožnju na skliskim podlogama

Branimir Tomurad |

Svaki iskusni vozač najbolje poznaje svoj automobil i može osjetiti kada je razina prianjanja niska. Oni neiskusniji moraju steći rutinu i jednostavno im se mora dogoditi klizanje kako bi naučili kako ga predvidjeti. Iskušajte svoj auto negdje gdje nema nikoga, pokušajte priklizati, naglo skretati i kočiti kako biste vidjeli gdje je granica prianjanja guma. Trenirajte povremeno kako biste se podsjetili i pripremili za promet i cestu s ostalim sudionicima. Uz sve to, uvijek se na skliskim podlogama bile one jesenske ili zimske držite ovih 10 savjeta za svoju i sigurnost drugih sudionika u prometu.

Vozite sporije
Uvijek vrijedno pravilo ako niste sigurni koliko vas dobro gume drže na cesti. Ne pretjerujte jer ćete samo živcirati ostale sudionike u prometu. podrazumijeva se da imate adekvatne gume za uvjete u kojima se vozite.

Držite razmak
Zlatno pravilo za kišu i snijeg je držati se podalje od ostalih. Zaustavni put je čak i višetruko dulji, pa ako na suhom sa 100 km/h zakočite “na nulu” za manje od 40 metara, računajte da je na skliskom to možda i 250 metara!

Usporite prije križanja i kad je zeleno
Nije važno tko je u pravu i tko ima prednost na križanju, možda drugi kolega vozač nije obazriv i ne uspije stati. To što se bili u pravu ništa ne znači kada se probudite u bolnici jer vas je netko udario u bok. Gledajte što dalje i usporite na raskrižjima čak i kada imate prednost.

Promjena uvjeta na cesti
U zimskoj vožnji najčešća je zamka kada prolazite kroz tunel u kojem je toplo, a zatim izlazite na smrznutu površinu. U Hrvatskoj ima tunela nakon kojih ide nadvožnjak koji nisu bez razloga crne točke. Mislite na podlogu po kojoj se vozite, nemojte biti vreća na sjedalu!

Kod kočenja držite volan ravno
Kada želite naglo kočiti pobrinite se da to činite na ravnom dijelu. Ako usporavate pred zavoj, činite to ranije kako ne biste morali u zavoju. Moderni ABS sustavi puno će olakšati vožnju, ali opreza nikada dosta.

Imajte uvijek barem pola rezervoara goriva
Baš je glupo kada ste na rezervi, kamion se ispriječi preko ceste i strepite hoćete li moći par sati držati auto na leru da se ne smrzavate u autu. Oni s djecom i starijima u autu pogotovo. Po zimi je uvijek dobro imati barem pola rezervoara.

Ulijte zimsku tekućinu za stakla
Nema šanse da proputujete 200 km bez tekućine za stakla. Brinite o njenoj točki ledišta, nadopunite spremnik i koristite kvalitetnu tekućinu. Bez dobrog vidika nema sigurne vožnje!

Ne zaustavljajte se na uzbrdici
Iako imate zimske gume, pa čak i pogon na sve kotače, nemojte se zaustavljati na uzbrdici ako je moguće. Onaj koji stane iza vas možda neće moći krenuti. Niste sami na cesti, zimi to uvijek imajte na umu i mislite na druge više nego na sebe.

Ne uzdajte se previše u pogon na sve kotače
Svakako ga je dobro imati jer ćete lakše krenuti, ali nećete lakše zakočiti. Samo nerazumna osoba misli da pogon na sve kotače zamjenjuje zimske gume. Već cijelo stoljeće svi auti imaju kočnice na sva četiri kotača. Vozite sporije nego što mislite da biste trebali, barem dvadeset posto. Lažna sigurnost je velika opasnost.

Pravovremeno pogledajte vremensku prognozu
Pravi vozač ima i lopaticu, lance, uže ili dva, kamionsku gurtnu, zna gdje mu je omča za vuču i kako se montira i provjerio je stanje rezervne gume. Onaj još bolji uz sve to prati vremensku prognozu i ne vozi ako nije nasušna potreba. Odgodite put za dan ili dva, sačuvajte lim, živce, a možda i više od toga.