Tehnologija

Corvette ima novu tehnologiju kočnica čiji se karakter mijenja ovisno o stilu vožnje

Kada stisnete "sport", osjećaj na pedali kočnica će se promijeniti. Kako to?

Branimir Tomurad |

Corvette je proživjela preobrazbu. Za početak, motor se preselio iza, u utrobu zvijeri. Svi su bili sumnjičavi oko cijene novog modela, ali ispostavilo se da košta sličan iznos kao i stara, ali donosi jednu novu dimenziju baš zbog središnje postavljenog motora. Što god mislili o tome, riječ "superautomobil" nastala je kada i Lamborghini Miura, upravo u trenutku kada je Lambo motor smjestio u sredinu šasije.

No, nije to sve od tehnike nove Corvette, jer kočnice donose jednu važnu novost. Hibridni automobili imaju kočnice koje se aktiviraju preko aktuatora. Laički rečeno, signal putuje do dijela koji aktivira kočnice podižući tlak u sustavu. Sve što je elektronički, jasno, može se manipulirati pa se postiže puno bolja modulacija sile između pedale i diskova.

Ukoliko je vozač u sportskom modu kočnice će doslovce gristi snažno, a u ekonomičnom modu djelovat će puno blaže. Jasno, zaustavni put uvijek je više ili manje isti, ali način na koji kočnice "hvataju" mijenja se ovisno o modu vožnje. Takve sustave imaju električni auti i hibridi i tek rijetki sportski automobili.

Sustav eBoost je dio svake nove Corvette jer dolazi serijski. U budućnosti ćemo zasigurno vidjeti takav sustav na sve većem dijelu sportskih atomobila koji izlaze na tržište.