Tehnologija

Paljenje motora uz topničku salvu

Biti brz danas jednostavno više nije dovoljno, pa proizvođači smišljaju razne dodatne opcije koje uveseljavaju vlasnike i dok im superautomobili stoje na mjestu

Vladimir Baće |

Vlasnici modernih automobila obično se vole pohvaliti opremom i skrivenim mogućnostima svojih ljubimaca. Ponekad su to očite stvari, poput motoriziranog zatvaranja prednje haube na Bugatti Chironu ili automatskog "light show-a" s prednjim farovima u Teslinom modelu X. Kod sportskih automobila je nešto drugačije, jer koga zapravo briga za novi softver koji bljeska s prednjim farovima.

Novi McLaren 720S, pored iznimno zanimljive instrument ploče koja se može sklapati, ima još jedan skriven "feature". Naime, postoji skrivena postavka rada motora koja, prilikom pokretanja motora, "pozdravlja" vozača i okupljenu ekipu gromoglasnim pucnjem iz auspuha. Za potpun doživljaj motor mora biti vruć i u tom je trenutku dovoljno odabrati "Track Mode" postavke motora i pogona, prije paljenja, te će se biturbo V8 probuditi uz omanju eksploziju iz stražnjeg kraja.

Zanimljivo je da to nije prvi put da su se u McLarenu igrali s radom motora i zvukom ispuha pri paljenju. Naime legendarni F1 imao je posebno programiran redoslijed paljenja cilindara prilikom pokretanja motora. Prvo bi napravio 2.5 okretaja radilice, pa bi radio na 5 cilindara, 7 cilindara, dodao malo gasa i tek onda proradio na svih 12. Ta kratka sekvenca mu je dala dodatni karakter, koji malo podsjeća na stare natjecateljske bolide opremljene klasičnim rasplinjačima. Oni nikad nisu palili bez da se dobro iskašlju na početku.