Tehnologija

Audi i Mercedes slažu se oko jednog: ne žele utrku s Teslom

Riječ je o deklariranom dosegu, a čelnici Mercedesa i Audija svojim su izjavama jasno dali do znanja da im je pouzdanost važnija od maksimalnog dosega s jednim punjenjem

Branimir Tomurad |

Mercedes planira predstaviti najmanje 10 električnih automobila do 2022. godine, i to za puno različitih segmenata. Neki će biti ljuti suparnici Tesli, ali svi imaju isti problem - doseg koji bi bio konkurentan onome kojeg promovira Tesla. Kao sve njemačke kompanije, odlučili su fokus staviti na trajnost i pouzdanost.

Baš kao i Mercedes, Audi ne želi pompozno najavljivati doseg s jednim punjenjem ako to znači smanjenje životnog vijeka baterija. A računica je tu jasna i neumoljiva - ako brzo i jako punite, rapidno smanjujete vijek baterijama. Ako punite sporo onda imate šanse preko desetljeća se voziti s isti paketom baterija.

Jochen Hermann, šef razvoja električnih modela u Mercedesu, jasno je naglasio kako "nije potrebno ići za dosegom i velikim brojkama, nama se više sviđa ideja pouzdanog i sigurnog automobila kojeg valja puniti češće. Sigurnost je broj jedan u Mercedesu, a sigurnost ujedno znači i pouzdanost i kvalitetu, pa i trajnost na dulji rok", napomenuo je Green Car Reportsu jasno dajući do znanja da im utrka s Teslinim dosegom nije u fokusu.

Tesla Model X prema EQC standardu mjerenja postiše doseg od 325 milja (520 km), no već sada prema WLTP procesu mjerenja daje doseg od 293 milje (469 km). Znamo li koliko je WLTP "optimističan" u odnosu na realne brojke ostvarive u prometu, nikomu neće biti lako. Prema EPA standardu, brojke će biti još 10 do 20 posto niže, prenosi Green Car Reports.

Kada je stigao Auid e-Tron sa 325 km dosega, iz Audija su objavili kako bi doseg mogao biti i veći ako "otključaju" još malo kapaciteta baterija, ali odlučili su to ne učiniti nakon promatranja ponašanja ciljane publike. Većina koja kupuje takve automobile parkira ih u garaži bile one privatne ili u zgradama, što govori da svakoga dana dom ili posao napuštaju s punim akumulatorima. Usto, pristup stanicama za punjenje im je u njihovom krugu kretanja, opet prema istraživanju, lagan. Rijetko voze preko 300 km dnevno, pogotovo u Europi.

Možemo, prema svemu sudeći, očekivati kako će nova generacija električnih automobila proizvedenih u EU biti usmjerena korisničkom iskustvu prije nego samoj utrci s dosegom koja baterije stavlja na tešku kušnju.