Tehnologija

Nissan se spaja na vozačev mozak

Nissan je objavio istraživanje koje će vozilima omogućiti tumačenje signala u mozgu vozača, čime će potpuno promijeniti način na koji se ljudi koriste svojim automobilima

Ozren Adamović |

Nissanova tehnologija povezivanja mozga s vozilom, odnosno B2V (Brain-to-Vehicle), trebala bi ubrzati vrijeme reakcije vozača i omogućiti automobilima da se neprestano prilagođavaju kako bi učinili vožnju još ugodnijom. Japanska će marka demonstrirati mogućnosti ove ekskluzivne tehnologije na sajmu CES 2018 u Las Vegasu. B2V je najnoviji napredak Nissanove inteligentne mobilnosti, vizije koja želi potpuno promijeniti kako vozimo automobile, što ih pokreće i kako se integriraju u društvo.

"Kad pomisle na autonomnu vožnju, većina ljudi ima vrlo bezličnu viziju budućnosti u kojoj ljudi kontrolu prepuštaju strojevima. No tehnologija B2V čini sasvim obrnuto, upotrebljava signale iz mozga vozača kako bi vožnju učinila još uzbudljivijom i ugodnijom", rekao je izvršni potpredsjednik Nissana, Daniele Schillaci. "Pomoću inteligentne mobilnosti ljudima pružamo više autonomije, više elektrifikacije i više povezanosti i tako ih uvodimo u bolji svijet."

Ovo otkriće rezultat je istraživanja upotrebe tehnologija za dekodiranje mozga kako bi se predvidjele radnje vozača i otkrio osjećaj neugode. Predvidjeti - prepoznavanjem signala da se mozak vozača sprema započeti s pokretom – kao što je okretanje upravljača ili pritiskanje papučice za gas – sustavi za pomoć u vožnji još brže mogu započeti s određenom radnjom. Tako se može ubrzati vrijeme reakcije i poboljšati ručno upravljanje vozilom. Otkriti - otkrivanjem i procjenom osjećaja neugode u vozača, umjetna inteligencija može promijeniti konfiguraciju ili stil vožnje dok se vozilo nalazi u autonomnom načinu rada.

Nissanova tehnologija B2V prvi je sustav te vrste na svijetu. Vozač nosi uređaj koji mjeri aktivnost moždanih valova koje zatim analiziraju sustavi autonomne vožnje. Sustav može predvidjeti namjeravanu kretnju te djelovati – primjerice okretanjem upravljača ili usporavanjem automobila – 0,2 do 0,5 sekundi brže od vozača, pri čemu njegovo djelovanje ostaje uglavnom neprimjetno.