Tehnologija

Mazda vraća Wankelov motor, ali ne u obliku kakav očekujete

Motor koji je nudio iznimno malu masu i relativno veliku snagu u odnosu na zapreminu vraća se na cestu ali ne u obliku glavnog pogonskog stroja

Vladimir Baće |

Wankelov motor duboko je utkan u Mazdinu kulturu i brojni ljubitelji sportskih automobila žale za njegovim gubitkom. Kompaktan, lagan i specifičnog zvuka, Wankelov je motor bio jedna od glavnih karakteristika Mazdine RX serije sportskih kupea.

No, ono što inženjeri nikada nisu uspjeli riješiti njegova je glad za gorivom i uljem za podmazivanje. Uz to, niti emisije štetnih plinova mu nisu jača strana. Kao glavno pogonsko sredstvo Wankelov je motor praktički mrtav, no čini se da u Mazdi imaju ideju kako ga vratiti na tržište.

Već sljedeće godine Mazda planira predstaviti svoju gamu električno pokretanih vozila. Bazirani na platformi Mazda2, Mazda3 i CX-3 modela novi potpuno električni modeli mogli bi koristiti mali range extender za nadopunjavanje svojih baterija tijekom vožnje. Slično BMW-u i3, koji koristi kompaktan dvocilindarski benzinski motor kao range extender, Mazdino rješenje se bazira na njihovom najkompaktnijem benzinskom motoru, Wankelu.

Novi Wankel bit će veličine svega dvije kutije za cipele, s uključenim sustavom za hlađenje, a zahvaljujući svojoj konstrukciji neće proizvoditi gotovo nikakve vibracije u radu. Iako u Mazdi još ne žele i službeno potvrditi ove informacije, sličan prototip službeno je testiran još 2013. a Wankelov bi motor zahvaljujući svojim specifičnim karakteristikama mogao svoju budućnost naći i u novom svijetu električnih automobila.