Tuning

REDUX M3 E30 - "Singer" tretman za poznatu kockicu

Restauracija sportskih ikona sve je popularniji i profitabilniji posao. No neki, poput Singera ili Reduxa, ne staju samo na vraćanju automobila u originalno stanje.

Vladimir Baće |

Dok neki vozači preferiraju da njihovi automobilski klasici voze točno onako kako kad su izašli iz tvornice, neki ipak preferiraju lagano "pomlađivanje" modernom tehnologijom. U Porsche svijetu to je slučaj sa Singerom, a pojavio se vrlo sličan automobil i u svijetu BMW M3 koji nam dolazi iz Velike Britanije.

Redux BMW M3 E30 potpuno je restauriran klasik koji svoj put započinje kao potpuno rastavljena i do temelja očišćena karoserija. Modifikacije počinju već s dijelovima karoserije izrađenim od karbonskih vlakana. Iako se drži originalnog izgleda, karbonski karoserijski paneli služe smanjenju ukupne mase vozila. Zaštitni kavez je, naravno, opcija.

Iako smo već navikli gledati E30 M3 s različitim konverzijama motora, Redux se drži provjerenog četverocilindraša. Kako bi omogućili visoku snagu bez potrebe za stalnim servisiranjem preopterećenog atmosferskog motora, u Reduxu su se odlučili na opciju turbo punjača. Prvi primjerak ovako obnovljene M3-ce tako dolazi s 387 KS i oko 500 Nm okretnog momenta iz 2.5 litarskog četverocilindraša. To je zahtjevalo i promjenu klipnjača, klipova kao i ugradnju BMW Motorsport radilice te modernog Motec sustava kontrole motora. Ojačan mjenjač i kvačilo zaokružuju modifikacije pogona.

Kako bi lakše kontrolirali povećanje snage ovjes je dorađen EXE-TC amortizerima te AP Racing šesteroklipnim čeljustima sprijeda i četveroklipnim straga. Potpuno obnovljena unutrašnjost okružuje vozača Alcantarom te školjkastim sjedalima presvučenim kožom. Ako imate M3 kojem bi dobro došao ovakav tretman, računajte na dvije godine čekanja i oveći trošak konverzije.