Povijest

Mikro trokolica

Smišljen kao najmanji automobil na svijetu, Brütsch Mopetta vrlo je rijedak podsjetnik na vremena kada su mikro automobili bili totalno cool

Vladimir Baće |

Egon Brütsch Fahrzeugbau bila je zanimljiva tvrtka iz Stuttgarta specijalizirana za konstrukciju mikroautomobila. Iako nisu bili primarno proizvođač, već više konstruktor s ciljem prodaje licenci većim proizvođačima, Brütsch je u razdoblju od 1952. do 1958. konstruirao 11 tipova automobila, proizvevši svakog u svega nekoliko primjeraka. Većinom jednosjedi ili dvosjedi s najčešće tri kotača, Brütschevi automobili su uglavnom bili osmišljeni oko karoserije od fiberglasa i vrlo jednostavnog, ponekad i doslovno opasnog, ovjesa.

Jedan od njih, 1958 Brütsch Mopetta, nastao je u svega jednoj noći kao prototip najmanjeg automobila na svijetu. Predstavljen 1956 u Frankfurtu na internacionalnom sajmu bicikala i motocikala, prototip nije bio ništa više od makete karoserije na koju su bili naslonjeni kotači. No, i ta jedna fotografija s Brütschovom sekretaricom u glavnoj ulozi bila je dovoljna da pobudi interes potencijalnih proizvođača.

Kako bi od makete došao do finalnog proizvoda, Morpetta je opremljena 50 kubičnim dvotaktnim jednocilindrašem snage 2,5 KS s pogonom na prednji kotač i direktnim upravljačem poput motocikla. Ovaj 1,7 metara dugačak jednosjed bio je težak svega 75 kilograma, maksimalne brzine 45 km/h uz potrošnju od 2 litre mješavine na 100 km.

Iako je Georg von Opel bio zainteresiran proizvoditi Morpettu i prodavati je pod imenom Opelit u Opelovim koncesijama, na kraju je taj plan propao i Brütsch Mopetta je završila sa svega 14 proizvedenih primjeraka od kojih 6 još postoje, većinom u muzejima ali ponekad i na cesti.