Povijest

Harley Davidson jednom je pokušao sa skuterom. Ali samo jednom...

bilo je to 1960. godine, a skuter je na tržištu izdržao pet godina - zvao se Topper i nije izgledao nimalo opako

Branimir Tomurad |

Harley Davidson samo je jednom koketirao s konceptom skutera. U vrijeme kada im je popularnost rasla, odvažili su se probati Topperom. Model je imao dvotaktni motor sa 165 ccm, ali za razliku od ostalih skutera svog vremena kao što su Vespa ili Lambretta, nije imao prisilno hlađenje ventilatorom već je zrak strujao ispod i dopirao do rebara glave i cilindra. Naravno, s hlađenjem je bilo problema. Već je nakon godinu dana, pokazalo se, došlo i vrijeme za zamjenu koncepta mjenjača. Naime, prvotni remenski prijenos zamijenjen je sličnim, ali u zatvorenom kućištu i s uljnom kupkom. Drugim riječima, prljavština s ceste uzrokovala bi proklizavanje remena i probleme u vožnji.

Topper je prošao i svojevrsni maraton test još 1959. godine kada je bez alata i bez ikakvog podešavanja tijekom putovanja napravio đir od Bakersfielda u Kaliforniji, sve do Doline smrti. Uspješno, naravno. Kasnije je bilo problema s pregrijavanjem i mnogi su se žalili na pouzdanost upravo zbog toga. Model Topper H imao je čak aluminijski cilindar s koijm se manje grijao i bolje je išao. Jasno, tu i tamo se poneki primjerak pojavi na prodaju, ail ne uzrokuje internetske uzbune i lude cifre na ebayu.

Karoserija je bila napravljena od pleksiglasa, u to vrijeme naprednog i vrlo modernog materijala. Pretpostavlja se da ih je proizvedeno između 3500 i 8000 primjeraka, no nema detaljnijih zapisa. Prema siteu cyclechaos, danas ih vozi svega stotinjak primjeraka. E, to je ono što stvar čini vrlo zanimljivom, zar ne?