Povijest

Kako se nekad putovalo na utrke

Natjecateljski timovi danas imaju na raspolaganju flotu velikih šlepera kojim putuju od utrke do utrke, no nekad su timovi bili daleko jednostavniji ali imali bitno više stila

Vladimir Baće |

Osnova svake ozbiljne natjecateljske momčadi danas je potpuno opremljen šleper koji služi za transport natjecateljskih automobila ali i kao pokretna radionica i nerijetko spavaonica. Ozbiljne F1 momčadi imat će i desetak šlepera za svega dva automobila na startu. No, nekad nije bilo tako, momčadi su putovale s daleko jednostavnijim transporterima. No to ne znači da nisu imali više stila.

Veliki Ferrari za transport automobila šezdesetih je godina koristio prerađeni Fiatov kamion s posebno napravljenom karoserijom. Dva kata natjecateljskih automobila pokretao je dvanaestocilindrični motor. Kako primjereno!

Amateri, dakako, nemaju resurse velikih momčadi, pa se moraju snalaziti kako znaju. Iako je obična prikolica najpraktičnije rješenje, ako imate iznimno lagan jednosjed, možete ga transportirati i na krovu!

Ako moramo odabrati koji vozač danas ima najoriginalniji transporter, onda je to zasigurno Dr. Erik Brandenburg, koji svoju flotu reli 911-ica transportira u ogromnom MAN kamionu, uz obavezne Rothmans grafike na bokovima.

No, koji je "najcoool" transporter ikad? Naš glas ide Mercedesovom "plavom čudu", transporteru koji je bio specijalno osmišljen za transport natjecateljskih automobila velikom brzinom. Uz maksimalnu brzinu od preko 170 km/h bio je posebno prilagođen brzim intervencijama u slučaju da je momčad imala problema s automobilom tijekom natjecateljskog vikenda.