Povijest

Porsche Typ 64 - kako je prapradjed svih Porschea doživio flop na aukciji

Očekivali su ogromne ponude, startali s 13 milijuna dolara, ali umjesto da ovo postane najskuplje plaćeni automobil dogodilo se nešto neobično...

Branimir Tomurad |

Ako ste baš jako, ali jako zagriženi Porsche entuzijast onda znate za ovaj auto. Znate i da ih je bilo napravljeno tri primjerka. Nažalost, jednog je progutao rat, a jednog su američki vojnici dekapirali (pretvorili u kabriolet) i njime doslovce drljali po nekom aerodromu u razoružanoj Njemačkoj. To znači da je primjerak s brojem šasije 38/43 posljednji na svijetu, reklo bi se, jedini praPorsche. Ako ste pak do sada mislili da je pre-A model 356 prvi od svih, varate se.

RM Sothebys organizirao je aukciju na kojoj je Typ64 trebao postići nevjerojatnu cijenu. E, sad.... dogodilo se nešto neobično. Voditelj aukcije rekao je 13 milijuna, ali na engleskom brojevi 13 i 30 zvuče slično ako baš dobro ne slušate ili samo malo pokvarite izgovor. Dakle, cijena je umjesto s 13 na 17 milijuna, na ekranima skakala od 30 do čak 70 milijuna! Voditelj je tih 70 ispravio u 17, ali više nitko nije digao ruku. Pitanje svih pitanja je: zašto?

Ovaj video pokazuje upravo navedenu situaciju u kojoj je aukcija jednostavno stala nakon ispravljanja pogreške. Doduše, cifra je bila zaista paprena...

Kako god bilo, ovaj auto ima nevjerojatnu povijest. Vozili su ga i Ferdinand i Ferry Porsche, a s Volkswagenom su planirali produkciju tri komada s kojima bi išli na utrku Berlin-Rim u duljini 1500 km. Nekada je to bila nevjerojatna kilometraža, s obzirom na stanje cesta, ali i tehnike pogotovo.

Ovaj automobil nije napravljen na šasiji VW Bube, već na šasiji VW38, odnosno na šasiji jednog od prototipova Bube još od prije rata koji se zvao KDF Wagen (vozilo za slobodno vrijeme u prijevodu, doslovno!). Straga, u glatko skrojenoj, aerodinamičnoj i aluminijskoj karoseriji spajanoj zakovicama, krije se serijski motor Bube. Nosi broj isti kao i broj šasije (kao i sva tri prototipa) i ima 32 KS.

Juri oko 85 km/h, ali više o tome, osjećaju vožnje i značaju, može vam ispričati Chris Harris u sljedećem Topg Gear videu. Nije mu bilo lako, poznat je kao ljubitelj Porschea, a sjesti i provozati prvi ikada napravljeni... to su učinili jako rijetki...