Servis

10 najglupljih vozačkih pogrešaka zimi

Zimsko je vrijeme, pripazite više no inače, i nikada, ali baš nikada nemojte učiniti ovih 10 stvari!

Branimir Tomurad |

1. Paljenje vatre ispod automobila

Zamrznuo vam se parafin u gorivu i želite olakšati paljenje automobila? Nikako to ne činite paljenjem vatre ispod motora. Nekada se to radilo na starim dizelašima, ali danas je velika vjerojatnost da vatra zahvati automobil i da izazovete katastrofu. Stoga, ako je dizel već „smrznuo“, pogledajte možete li pogurati vozilo iznad šahta. Naime, to će zagrijati auto, ali sjednite u prvi kafić i popijte kavu jer ide prilično sporo i trebat će barem pola sata. Brže je rješenje spustiti se autom u podzemnu garažu, ali pazite! Servouređaj kočnica ne radi dok ne upalite motor! Ako imate struju zagrijte filtar goriva fenom za kosu. Najbolje rješenje. Spriječite problem korištenjem aditiva (npr. Castrol TDA)

2. Grijanje ključa upaljačem

Stari trik koji već godinama ne pali, jer ćete njime vrlo vjerojatno samo oštetiti elektroniku u ključu. U težem slučaju imobilizator, a u lakšem elektroniku odašiljača za daljinsko zaključavanje. Puno su bolja varijanta odmrzivači u spreju. Ako nemate pri ruci, bilo što alkoholno može pomoći (dezinficijens za ruke ili jeftini dezodoran naprimjer). Ne koristite silu, oštećene brave skupo je popravljati.

3. Odmrzavanje vrućom vodom

Kada je staklo zaleđeno, najgluplji potez kojeg možete napraviti polijevanje je vrućom vodom. Naime, staklo je krto i naglim zagrijavanjem velika je vjerojatnost da će puknuti. Upravo stoga, nemojte koristiti ništa osim sprejeva za odmrzavanje. Preko noći ostavite karton na staklu i zahvatite ga brisačima. Ujutro nećete morati strugati. Pazite da je strugalica kvalitetna. Dio za struganje mora biti plastičan ili od mjedi, nikako ne od željeza ili bilo kojeg čvrstog materijala jer možete izgrebati staklo. Rijetki ga uopće žele polirati, a uvijek će se vidjeti tragovi.

4. Brisanje zamagljenog stakla rukom, s prstenom na ruci

Staklo se magli, rukom prolazite preko njega i prstenom dodirujete osjetljivu površinu stakla. Čim se auto zagrije, shvatite da ste upravo napravili 2000 kuna štete. Zaista je glupo nemati krpicu za brisanje zamagljenog stakla, a i začudili biste se koliko ljudi ne zna koristiti ventilaciju automobila na ispravan način. Osnova svega je uključiti uzimanje zraka izvana (nikako ne recirkulaciju) te stakla držati čistima. To pogotovo vrijedi za pušače koji puše u autu i stakla su im uvijek masna. Vidljivost je osnova sigurne zimske vožnje!

5. Čupanje zamrznutih vrata

Oprali ste auto, još topal, a zatim ga parkirali. Voda se smrznula između vrata i zalijepila su se vrata za brtvenu gumu. Eto problema kojeg je zaista teško riješiti bez da nešto oštetite. Naime, čupanjem vrata, pa i polaganim, izvadit ćete gumu iz ležišta i vrlo vjerojatno uništiti tiple. Nakon toga probleme ćete imati čak i ljeti. Dakle, ako ste već prali auto kad je vani ispod nule, prebrišite „štokove“ i gume vrata te namažite glicerinom. To će sačuvati gume i olakšati otvaranje zimi.

6. Ispuštanje zraka iz guma

Stari vozački trik za povećanje površine prianjanja gume. Osim što je stvar opasna, pogotovo ako nemate pumpu pri ruci da gume ponovno napumpate, prilično je beskorisno s modernim gumama. Naime, zbog lamelaste konstrukcije ne samo da si nećete pomoći, već ćete si vjerojatno i odmoći. Kupite nove zimske gume i pregledajte kočnice. Uživat ćete u snijegu i zimskoj vožnji. Ako nemate puno novca, i jeftine kineske gume bolje su od starih ćelavih s kojima taktizirate, zapinjete i izazivate pomutnju na cesti!

7. Čišćenje samo prednjeg stakla

Snijeg na krovu i staklima nedopustiv je i pokazuje koliko ste neodgovoran vozač. Prilikom kočenja sve će se spustiti na prednje staklo, a postoji velika vjerojatnost da spržite motor brisača ili barem osigurače. O pješaku ili životinji zbog koje ste kočiil da i ne pričamo, jer tijekom takvog kočenja ne znat na koju stranu izbjegavati. Dakle, očistite snijeg s automobila u potpunosti prije nego krenete voziti. To je ne samo potrebno nego, uostalom, i kažnjivo!

8. Neodržavanje razmaka

Da, vi kočite kap Schumi, jurite isto, ali bez obzira na to problema ćete imati. Ralice cestu nasipavaju ne samo solju, već i kamenčićima. Iako su veličine do 3 mm, mogu oštetiti staklo automobila. Danas se i stakla „krpaju“ posebnom tehnikom, ali sve ovisi kakav je tip puknuća i koliki je promjer. Vožnja tik iza kamiona uništit će vam haubu i staklo dok kažete „keks“. Iako imate vrhunske gume, dobar ste vozač i znate sve cake, držite čim veći razmak!

9. Rukovanje lancima

Mnogi su vozači, pogotovo oni na ljetnim gumama s profilom dubine preko 4 mm, u svoj prtljažnik stavili lance i zadovoljili zakonsku formu. Žalosno je što takvi vozači nisu u miru pokušali staviti lance na svoj auto. Kada ih policija na to natjera zbog teških vremenskih uvjeta, takvi si vozači često naprave štetu. Ako nisu pravilno montirani, lanci će potući blatobran i napraviti štetu ne u cijeni četiri, već osam novih guma. Ako ste od onih koji imaju lance, potrošite sat vremena za „trening“ negdje na suhom i toplom. lakše je leći na snijeg u Gorskom kotaru kad znate što i kako treba.

10. Vožnja s premalo goriva

Zima je vrijeme kada se na cesti može nešto dogoditi. Pobrinite se da uvijek imate barem pola tanka goriva. Stanete li negdje na putu, u noći, čekajući da se promet ili situacija raščisti, nemate grijanje ako motor ne radi. Za sve one s djecom u autu i one koji idu na daleki put, vrijedi pravilo da tank drže barem napola punim. Usto, promet je rjeđi pa ćete teže dočekati da netko naiđe i pomogne vam. Isto, jasno, vrlijedi i za punjače mobitela. Dobro je imati automobilski punjač uvijek u autu.