Servis

Vjetrobranska stakla mogu se brzo i povoljno popraviti

Kada kamenčić ošteti staklo, prva je pomisao skupa zamjena kompletnog vjetrobrana – posebnim alatima vjetrobran se može povoljno popraviti tako da se oštećenje trajno sanira

Branimir Tomurad |

Vožnja iza kamiona natovarenog šljunkom često završi oštećenjima na staklu. Nažalost, to je nešto s čim vozači moraju računati. Dobro je imati osiguranje vjetrobrana uz policu obveznog autoosiguranja, ali dobro je i znati da se vjetrobran može brzo i povoljno popraviti. Postupak popravka stakla može se provesti ako oštećenje nije prevelikog promjera i ako nije riječ o pukotini koja se širi. Majstor koji popravlja stakla jedini može ocijeniti karakter oštećenja zato što laicima svako oštećenje izgleda jednako.

Staklo se mora popraviti prije nego se oštećenje uprlja. Prljavština se zavlači u oštećenje i kasnije ju je gotovo nemoguće izvući. Svejedno se popravak može provesti, ali rezultat nije ni izbliza toliko dobar kakav bi bio da ste odmah napravili popravak. Posjet servisnoj radionici koja ima eksperta za stakla je izvrstan potez. Naš Passat imao je svježe oštećenje koje je srećom bilo moguće sanirati. Rupu je prvo valjalo izbrusiti.

Minijaturna svrdla služe ne samo za čišćenje rupe, već i za sprečavanje daljnjeg pucanja stakla. Ako mikropukotina i postoji, dijamantno svrdlo će ju zagladiti kako se ne bi dalje širila. To je ujedno i prvi korak kod popravka stakla. Postupak je precizan i čist, nimalo lagan i ovisi o spretnosti majstora. Iako postoje razni setovi za ručnu upotrebu koji također koriste epoksidne smole, rezultat ni izbliza ne može biti tako dobar kao kad staklo popravlja majstor. Iskustvo i profesionalni alat su ključ uspjeha.

Nakon pripreme koja se sastoji od čišćenja i brušenja oštećenja vrijeme je za pripremu epoksidne ispune kojom se puni posebna patrona. Kako bi se epoksid pod tlakom stavio na oštećenje, što je jako bitno jer se na taj način istisne sav zrak, poseban nosač se prije toga pričvršćuje na staklo. S donje strane, u unutrašnjosti, postavlja se ogledalo kako bi majstor čitavo vrijeme imao pregled sa svih strana i kako bi znao kako postupak napreduje. Epoksidna smola utiskuje se u rupu i slijedi nekoliko minuta čekanja.

Prije nego se na epoksid stavi katalizator odnosno utvrđivač smole, još jednom se provjerava kvaliteta ispune. Nakon kapanja utvrđivača, mjesto se prekriva folijom koja komponente drži na mjestu jer bi se inače dogodilo curenje. Iznad oštećenja zatim se montira UV svjetiljka koja stvrdnjava epoksi za samo nekoliko minuta. Nakon demontaže svjetiljke i folije, vrijeme je za finu obradu zapunjene površine.

Višak epoksida se struže posebnim nožićem, a zatim je vrijeme za finalni dio posla – poliranje. Uz posebnu pastu za staklo i fini nastavak za poliranje mjesto se ispolira toliko precizno da se oštećenje kasnije golim okom jedva vidi, ili čak ne vidi. Tu se vraćamo na onaj prvi dio – oštećeno staklo popravlja se čim prije, po mogućnosti odmah čim nastane oštećenje. Prljavština se ne taloži u oštećenju, a efekt nakon popravka je dosovce – savršen. A cijena? Doslovce smiješna u usporedbi s cijenom zamjene vjetrobrana!

Sve informacije o cijenama i terminima za popravak stakla mogu se dobiti putem emaila info@autozubak.hr ili na telefon 0800 5432