Rabljeni

Škoda Rapid Spaceback 1.6 TDI: zlatna sredina između gradskog auta i kompakta

Škoda Rapid napravljena je po receptu kojeg Škoda dugo koristi - nalazi se između dvije klase i nudi prednosti gradskog automobila i kompakta

Branimir Tomurad |

Škoda je oduvijek znala pogoditi pravu sredinu između dvije klase. Prisjetite li se samo modela iz nedavne povijesti, jasno je da je upravo taj recept Škodu učinio popularnim izborom kupaca. Rapid Spaceback lukavo je koncipiran auto koji nudi sve što i kompakti, ali uz vrline gradskog automobila. Zanimljivi koncept ima velike prednosti u pogledu održavanja jer koristi dobro poznatu mehaniku VW grupacije, a zauzvrat se valja odreći djelića komfora, ali se i dobro počastiti dobrom cijenom. Škoda Rapid Spaceback je izbor onih koji žele robusnu klasiku u modernom paketu.

Danas se govori najčešće o platformama, a Škoda je oduvijek s polica Volkswagena skidala ono što joj najbolje odgovara kako bi napravila čim povoljniji automobil. Prednji ovjes Pola i stražnji ovjes Octavije prve generacije odmah daju do znanja da će održavanje biti jeftino. S druge strane, Rapid Spaceback nešto je robusniji auto koji grublje guta rupe, ali djeluje čvrst i otporan na tešku upotrebu. Upravo je zato čest izbor onih koji trebaju pouzdani, čvrsti radni automobil. Iako djeluje robusno, nimalo ne zaostaje s detaljima koji pružaju komforu vožnje.

Unutrašnjost Rapida Spaceback svodi se na jednostavne, čiste linije i dobro razrađenu ergonomiju koja je ista kao i u njemačkim automobilima. Dodatni srebrni umetci podižu dojam, na prvim modelima Rapida u sedanskoj inačici nije ih bilo. S nekoliko novih estetskih detalja već od druge godine proizvodnje Rapid izgleda puno bolje. Sjedala su udobna ali nešto tvrđa, vrata su dobro obložena, zvučna izolacija je dobra, a položaj sjedenja i preglednost izvrsni. No, Rapid Spaceback cijeni se kada pogledate stražnju klupu, prtljažnik i punoi dobrih pametnih detalja koji olakšavaju život.

Stražnja klupa Rapida Spaceback pruža kraljevski tretman za tu klasu. U svim mjerama teško da joj se može parirati, pogotovo po prostoru za koljena. Prtljažnik zaprema 415 litara kao nekada na Octaviji i to je as iz rukava. Kada se obori naslon stražnje klupe dobiva se velik prostor od čak 1380 litara, a za pohvalu je i veličina stražnjih prtljažnih vrata. Iako je dizajn oku ugodan, i funkcija je zadovoljena na najbolji mogući način. Rapid Spaceback je vrlo komotan i prostran automobil u kojem mjesta za petero neće nedostajati.

U vožnji je Rapid Spaceback pomalo grub na rupama, ali osjećaj čvrstoće kupci rabljenih cijene. Vrlo je otporan na trošenje dijelova ovjesa, a kada se nešto i istroši, izmjena je vrlo jeftina. Izvrsno guta kilometre i otporan je na trošenje. Nakon 100.000 km s pažljivim gospodarom bit će vrlo bilzu stanju novog vozila. Volkswagenov 1,6-litrani TDI sa 90 KS je klasik, dobar i pouzdan motor niske potrošnje. Nije niti suviše bučan. U vožnji će Rapid Spaceback vozaču olakšati dobrim upravljanjem, visokom razinom prianjanja i dobrim balansom kada pretjera u zavojima, a kočnice su pouzdane i dovoljno snažne. Njihovi potrošni dijelovi vrlo su jeftini za zamjenu. Rapid Spaceback je pravi ekonom za obitelj koja kupuje rabljeni auto na dugi rok. Izuzetno pouzdan i trajan, otporan na trošenje ali i povoljan za održavanje ili ako ga oštetite.

Testirani auto, kao i sve ostale modele iz ponude možete pogledati na web stranici neostar.hr.

Motor i pogon
85
Vozne osobine
86
Unutrašnjost i praktičnost
92
Oprema i udobnost
84
Vrijednost za novac
89
Rapid Spaceback pravi je ekonom za obitelj koja kupuje rabljeni auto na dulji rok. Štedljiv, pouzdan, jednostavan, trajan, prostran.
  • Škoda Rapid Spaceback 1.6 TDI
  • Motor: Turbodizelski, 1598 ccm, 4 cilindra, redni
  • Emisija CO2: 104 g/km
  • Snaga: 90 KS pri 4200 o/min
  • Moment: 230 Nm pri 1500 o/min
  • Mjenjač: Ručni, pet stupnjeva
  • Pogon: Prednji
  • Ubrzanje od 0-100 km/h: 11,9 s
  • Najveća brzina: 182 km/h
  • Deklarirana potrošnja: 3,4/3,9/4,8 l/100 km
  • Potrošnja na testu: 5,4 l/100 km
  • Cijena testiranog modela: 83.830 kn (2014., 3,5 g. star)