Rabljeni

Alfa Romeo Stelvio 2.2 M-Jet Q4: oštra i na svoj način lijepa kao niti jedan SUV

Alfa Stelvio je jedini SUV u kojem nije problem voziti s pogonom na dva kotača jer je u tom slučaju on na stražnje kotače, no s velikom znatiželjom isprobali smo Q4 sa snažnim dizelskim motorom

Branimir Tomurad |

Nitko neće ostati ravnodušan na telefonski poziv "imam rabljeni Stelvio" jer, budimo iskreni, svi Alfa Romeu želimo da uspije. Svaki puta. Njihovi su auti prije svega oku ugodni, značka nosi povijesnu težinu, a i aura fanatičnosti entuzijasta koji ju vole ne prolazi nezapaženo. Ovo im je prvi SUV. I već smo ga vozili i na prvu vožnju svidio nam se prije svega zato što je totalno drukčiji od drugih, a i zato jer u baznim varijantama "bez 4x4 pogona" nudi onaj na stražnje kotače što je najcool detalj Stelvia. Domogli smo se snažnog 2.2 Multijeta s Q4 pogonom koji predstavlja vrh u Stelvio svijetu i s velikom znatiželjom potegnuli smo kvaku vozačkih vrata.

Alfe izazivaju emocije. One sekunde kada potegnete vrata vidjet ćete specifičnu unutrašnjost. Osim što je stilski zanimljiva, jako je "čista" i nema šumu prekidača i kontrola. Jednostavna silueta i monolitni dizajn komandne ploče izvrsna su pozivnica. Izrada je vrlo dobra, izvedba također, ali pronađe se tu i pokoja mana. Displej navigacije je naprimjer premali za današnje pojmove, ali izvrsno je uklopljen u zatamnjeno crno "staklo" na sredini. Za crni znak možete samo reći da je sexy jer sve ostale riječi bile bi isprazne, a kada dlanovima i prstima obujmite obruč volana taman u dosegu palca vam je tipka za pokretanje motora. Alfa Stelvio na prvu loptu ima u sebi nešto Ferrarijevski, pa makar to bilo u natruhama uklopljenima u masovni SUV za narod. Doduše, možda je to krivo za reći za ovako motoriziran i opremljen model koji nije na vrhu tablice s cijenama među najjeftinijima, ali smrtnicima može biti dostupan.

Iako dizelski, stroj zvuči duboko, toplo, malo čak i podmuklo. U Alfi su se pobrinuli da dobijete odmah dojam da auto ima 209 KS. Ručica mjenjača nakon paljenja rasvijetli raspored stupnjeva i to je lijep detalj. Kada ju prebacite u "D", počnete motati volanom da izađete iz parkinga i nakon niti okreta i pol "zakucate" ga do kraja, pa se malo čak i zabrinete. Jer, SUV s toliko, ali baš toliko direktnim volanom, mogao bi biti čak i malo iritirajuć. Krenete s mjesta i odmah vas oduševi rad mjenjača koji radi brzo, glatko, precizno i zapravo toliko dobro da pored njega o nekom ručnom mjenjaču ne biste niti razmišljali. Motor ima snage i ona se osjeti, ali ne onako žustro kako biste ih osjetili u nekoj limuzini. Možda zbog visokog sjedenja, možda i zbog bogate izloacije, izostaje osjećaj da Stelvio može baš jako juriti. Svejedno, pogledajte brzinomjer i shvatit ćete da ste odmah u prekršaju.

Već nakon prvog kilometra Stelvio traži da smirite ruke i da se prilagodite preoštrom volanu. Kud vozač okom, tu Stelvio skokom, takav je dojam. Nervozan volan pravi je izazov držati smirenim dok jurite prema zavoju. Srećom, zbog dobro izvedenog stražnjeg ovjesa koji, osim što izvrsno upija neravnine, stalno stražnji dio drži na mjestu, Stelvio je smiren i vrlo brz u zavojima. Doduše, osjeti se da su mu prednje gume, odnosno njihova kvaliteta, izuzetno važne da zadrži dobre vozne osobine i stabilnost. Geometrija i izvedba prednjeg ovjesa su prava egzotika kada znatiželjno zavirite pod blatobran, no to sa sobom vjerojatno nosi malo više održavanja kako to već biva na Alfama, ali vrijedno je toga. Jer, pravi je užitak voziti ju zavojitom cestom i namještati se za sljedeći zavoj. Ne očekujte udobnost kao kod konkurenata, Stelvio je tu skromniji. Ne očekujte da će vas sjedalo dobro držati jer nije dovoljno profilirano za auto takvog karaktera. Ne očekujte niti da će Stelvio biti smiren i ugodan za laganu vožnju kada niste raspoloženi za jurnjavu, jer čak i u "All Weather" modu je previše nervoze. Možda ne na gasu, ali na svemu ostalome da. U "Dynamicu" je čak i pomalo naporno jer mu taj mod daje još malo umjetne agresivnosti, ali zato "Normal" idealno pristaje.

Stelvio ima jake konkurente, naprimjer BMW X3, Mercedes GLC, Jaguar F-Pace pa čak i Porsche Macan, s obzirom da je Stelviju dinamika primarna pa ga se može gurnuti i u Porscheovo društvo. No, od svih njih je znatno jeftiniji. Neostar prodaje prilično "napucani" Stelvio 2.2 M-Jet Q4 za 359.000 kn i pritom nudi puno pogodnosti. Daleko je to od najpovoljnijeg SUV-a te veličine, ali kada ga usporedite s njegovim konkurentima definitivno je najpovoljniji i zbog očito primarnog vozačkog užitka jako zanimljiv model.

Testirani auto, kao i sve ostale modele iz ponude možete pogledati na web stranici neostar.hr.

 

Motor i pogon
91
Vozne osobine
91
Unutrašnjost i praktičnost
89
Oprema i udobnost
88
Vrijednost za novac
89
Alfa Romeo Stelvio je najpovoljniji vozački SUV, a najveća su mu vrlina dizajn i izvrstan automatski mjenjač.
  • Alfa Romeo Stelvio 2.2 M-Jet Q4
  • Motor: Turbodizelski, 4 cilindra, redni, 2143 ccm
  • Emisija CO2: 127 g/km
  • Snaga: 210 KS pri 3750 o/min
  • Moment: 470 Nm pri 1750 o/min
  • Mjenjač: Automatski, 8 stupnjeva
  • Pogon: Na sve kotače
  • Ubrzanje od 0-100 km/h: 6,8 s
  • Najveća brzina: 235 km/h
  • Deklarirana potrošnja: 4,4/4,8/5,5 l/100 km
  • Potrošnja na testu: 7,3 l/100 km
  • Cijena testiranog modela: 359.000 kn (3/2017, 1,5 g. star)