Rabljeni

BMW 318d Aut.: limuzina po mjeri vozača koji vole dinamiku

BMW 318d idealan je za sve one koji žele ekonomičan auto, ali ne žele se odreći dobre dinamike i voznih osobina

Branimir Tomurad |

BMW Trojka je najpretraživaniji pojam na većini oglasnika uz Golf i A4. Taj popularni sedan s višestruko nagrađivanim dvolitrenim dizelašem doslovce je ideal svih onih koji žele oku ugodan, dinamičan i štedljiv auto koji dobro drži cijenu s godinama. Jasno, komocije se ne valja odricati i u svakodnevnoj vožnji gradom korisno je imati automatski mjenjač koji uvelike olakšava tmurne ponedjeljke u koloni. Vrlo su traženi modeli s M paketom, no kada želite praktičnost i ne želite razmišljati jeste li preblizu rubniku tijekom parkiranja klasični je model idealan. S motorom snage 150 KS prava je mjera za svakodnevnu upotrebu.

Trojka je svakako najomiljeniji BMW-ov model, ujedno i najtraženiji, a najčešći motor je dvolitreni dizelaš sa 150 KS. Dizajn je najprivlačnija stvar kod Trojke i svi ju biraju baš zbog toga. Otvorite li vrata i sjednete li za volan pronaći ćete točno ono što očekujete: kokpit orijentiran vozaču, nizak položaj sjedenja, sjajnu ergonomiju, grubu teksturu svih plastika koje su meke na dodir i opremu koja već u baznim inačicama zapravo ima sve potrebno da biste se osjećali dobro. Veliki plus svakako je automatski mjenjač koji komfor diže na višu razinu. Pokrenete li motor svidjet će vam se njegov zvuk iako je dizelski, a već kod prvog ubrzanja mogla bi vam se svidjeti sinrgija kojom kao jedno dišu motor, mjenjač i ovjes. Ovo nije bez razloga tražen rabljeni jer nudi sjajan spoj dinamike i komfora.

Interijer Trojke je jednostavan i najsličniji je nekadašnjim BMW-ovim interijerima. To znači da ćete se brzo priviknuti ako ste do sada vozili neki BMW. U ovom ćete još pročitati sitna slova "Efficient Dynamics" na instrumentima koja ne znače da je auto zagušen kako zna biti kod drugih proizvođača koje je ekologija doslovno okrnjila, čak naprotiv. U "Sport" modu Trojka je vrlo živa, brzo mijenja stupnjeve, sjajno prati želje vozača i motor daje idealnu količinu okretnog momenta da niti ne poželite snažniju inačicu 320d. U "Normal" modu sve je kako treba za laganu do umjereno brzu vožnju u kojoj će vam se svidjeti ugađenost mjenjača. Ovo je jedan od boljih automatika u klasi kada treba postići kompromis udobnosti i dinamike. Usto, kada počnete voziti zavojitom cestom svidjet će vam se sklad guma malo višeg profila i dobro odmjerena tvrdoća ovjesa. Smije li se naglas reći da je Trojka bez M paketa s niskoprofilnim gumama puno ugodnija za voziti našim cestama?

Količina prostora koju nudi Trojka je druga tema. Ako niste izrazito visoki u obitelji imat ćete dovoljno mjesta i ništa vam neće nedostajati. Ako su svi u autu višlji od 180 cm morat ćete taktizirati s udaljenošću prednjih sjedala. Trojka nikada nije bila primjer velike komocije na stražnjem sjedalu, ali mjesta je sasvim dovoljno i veći joj je minus izrez stražnjih vrata s kojima baka ili djed neće biti sretni kada ih negdje želite odvesti. Možda ponestane i malo prostora za glavu. Svejedno, isplati se malo žrtvovatii potaknuti ih na gimnastiku jer ćete sve one dane kada nekamo morate otputovati zapravo uživati. Na autocesti je Trojka smirena, brza, s malim šumom vjetra i vrhunskim brisačima koji jednako rade na velikim i malim brzinama. To su neke sitnice koje vozačke aute odvajaju od onih običnih.

Na zavojitoj cesti Trojka je prirodno gipka, s puno rezerve u prianjanju, izvrsnog balansa tvrdoće između prednjeg i stražnjeg dijela i, zapravo, jedan od dinamički najboljih automobila na cesti. Izuzmite pritom one naglašeno sportske modele o kojima biste razmišljali da novac nije problem i da možete imati dva automobila. Ako trebate samo jedan, koji ima zdravu dinamiku koja može poduprijeti vozačke ambicije i pritom piti samo šest litara dizela kada zatreba, nema dalje, Trojka je idealan auto. Čak i s automatskim mjenjačem.

Testirani auto, kao i sve ostale modele iz ponude možete pogledati na web stranici neostar.hr. Cijena BMW-a 318d AUT sa 64.100 km je 210.000 kn, proizvedena je 2017., s prvom registracijom u veljači 2017.

Motor i pogon
93
Vozne osobine
94
Unutrašnjost i praktičnost
85
Oprema i udobnost
89
Vrijednost za novac
88
BMW 318d je idealan spoj štedljivog i dinamičnog automobila u kojem ćete se u svim režimima vožnje osjećati dobro, a pritom je automatski mjenjač čak i plus.
  • BMW 318d AUT
  • Motor: Turbodizelski, redni, 4 cil., 1995 ccm
  • Emisija CO2: 106 g/km
  • Snaga: 150 KS pri 4000 o/min
  • Moment: 320 Nm pri 1500 o/min
  • Mjenjač: Automatski, 8 stupnjeva
  • Pogon: Stražnji
  • Ubrzanje od 0-100 km/h: 8,4 s
  • Najveća brzina: 212 km/h
  • Deklarirana potrošnja: 3,6/4,0/4,8 l/100 km
  • Potrošnja na testu: 6,1 l/100 km
  • Cijena testiranog modela: 210.000 kn (2017., 2,5 g. star)