Rabljeni

BMW 420d Gran Coupe: luksuz i sjajan dizajn, i to po akcijskoj cijeni

Povezati stil i praktičnost je vrlo teško, ali BMW 420d uz to veže još i štedljivost, dobar imidž i poput magneta privlači sve one koji se zbog prostora u kabini ne žele odreći dobrog dizajna

Branimir Tomurad |

Svatko tko želi privlačan automobil s četverim vratima nedvojbeno će zapeti za 420d Gran Coupe koji nudi sve one vrline koje se ističu kao ono najljepše kod BMW-a, a to su sjajne vozne osobine, dobar osjećaj u kabini i dobar sportski imidž. Jasno, to obično ima visoku cijenu koju nije lako platiti kada je automobil nov. Upravo zato tri godine star primjerak u pola cijene i sa pedesetak tisuća kilometara čini se najboljom opcijom. Izvrstan motor sa 190 KS koji troši manje od sedam litara u prosjeku odlučujući je faktor. Testirani primjerak, uz sve to, prodaje se na akciji koja mu snižava cijenu za više od 19.000 kuna.

BMW serije 4 je tek 14 mm dulji od serije 3 s četverim vratima. To je naoko zaista malo, ali omogućuje finu elegantnu liniju krova i bok u kojeg se lako zaljubiti. U paketima s velikim kotačima i dodatnim vizualnim opcijama koje nudi BMW-ov izlog čini se kako je nemoguće da vam se Četvorka ne svidi jer je prilično prilagodljiva. Testirani primjerak je klasik: tamni metalik i 17-inčni kotači i bez dodatnih pretjerivanja. To je pozitivno na dugi rok. Gume ne koštaju mnogo, a praktičnije je i u gradu jer se možete opuštenije parkirati. Naime, BMW-i sa skupim doplatama imaju niske branike koji lako stradavaju na rubnicima.

Otvorite li vrata ostat ćete ugodno iznenađeni količinom prostora. Vozačko je mjesto usko, što je klasika za BMW, a volan malog promjera deblje je podstavljen. Mjenjač je automatski s osam brzina. Osim ekrana infotainmenta može se reći kako BMW zadržava orijentiranost prema vozaču i sve je zakrenuto prema lijevom sjedalu. Zalupite vrata za sobom i probudite tihi dizelski motor. Mjenjač radi vrlo brzo i ugodno u automatskom modu, a motor je pravi biser jer nije bučan, ima izvrsne performanse i vrlo je tih i održava vozačku napetost i atmosferu kada ga podbodete gasom. 

Stražnja je klupa vrlo komotna za auto ovakvih gabarita i Gran Coupe zaista je dobro odmjeren u svim smjerovima. Straga ćete se osjećati vrlo komotno čak i ako ste visoki. Jasno, ne očekujte čuda po pitanju visine, ali klupa je uvučena nisko gotovo do stražnje osovine pa prostora ima. Čak i ako sjedite iza, zbog nisko postavljene klupe, u zavojima ćete se osjećati zaista dobro i neće vam smetati ako vas netko malo brže vozi. A vozaču će se to događati često.

Zbog voznih osobina koje Gran Coupe može zahvaliti niskom težištu, preciznom upravljaču, izvrsnom rasporedu masa, gipkom ovjesu i munjevito brzom mjenjaču, jednostavno ćete često pojuriti cestom kad se ukaže prilika. Dobit ćete i dojam da ovaj auto može izdržati i puno, puno jači motor, ali ovaj sa 190 KS prava je mjera. Potrošnja je razumna i možete se voziti s prosjekom od oko 7 litara u gradu, a na otvorenoj cesti uz smireni tempo spostit ćete se i niže. Ovaj je auto idealan spoj praktične unutrašnjosti, lijepe kupeovske siluete i dobrog motora. Jasno, zbog toga je skup, a u manama mu se uvijek spominje cijena. S obzirom da je star tri godine, ali i da vozi kao nov, prilika iz Neostara za 250.000 kn čini se vrlo primamljivom.

Testirani auto, kao i sve ostale modele iz ponude možete pogledati na web stranici neostar.hr.

Motor i pogon
91
Vozne osobine
92
Unutrašnjost i praktičnost
91
Oprema i udobnost
88
Vrijednost za novac
88
BMW 420d Gran Coupe je nemogući spoj praktičnosti, vozačkih vrlina, ali i ekonomičnosti. S obzirom da je kao rabljeni povoljan za taj tip automobila, može se reći da uspijeva ono što je donedavno bilo gotovo nemoguće.
  • BMW 420d Gran Coupe
  • Motor: Redni, 4 cilindra, turbodizelski, 1995 ccm
  • Emisija CO2: 121 g/km
  • Snaga: 190 KS pri 4000 o/min
  • Moment: 380 Nm pri 1750 o/min
  • Mjenjač: Automatski, 8 stupnjeva
  • Pogon: Stražnji
  • Ubrzanje od 0-100 km/h: 7,5 s
  • Najveća brzina: 231 km/h
  • Deklarirana potrošnja: 4,1/4,6/5,4 l/100 km
  • Potrošnja na testu: 7,1 l/100 km
  • Cijena testiranog modela: 250.000 kn (10/2015, 2,5 g. star)