Rabljeni

BMW 530d xDrive: limuzina po mjeri poslovnih ljudi

BMW-ova Petica odavno je miljenica svih onih koji vole njemačku dobru izradu, sportske performanse i svakodnevnu praktičnost te ekonomičnost

Branimir Tomurad |

BMW serije 5 svojevrsni je klasik za sve one koji dinamička svojstva stavljaju na prvo mjesto i žele limuzinu sportskog karaktera. Kod Petice je već godinama sve definirano, jedino što se mijenja jest dizajnerski smjer kojim plovi čitava tvrtka pa se, eto, prema tome i entuzijasti ravnaju kada govore o serijama Petice. Neke su dizajnom uspješnije, neke manje uspješne, ali uglavnom su sve obožavane i cijenjene kao dinamični automobili izvrsne izrade, dobre pouzdanosti i s vrlo ekonomičnim motorima. Vrijedi i za motore s četiri i za one sa šest cilindara.

Petica je svojim izgledom pomalo neobična. Nema više smjelosti kojom je legendarni E60 promiješao karte i, prema ljubiteljima koji to vrlo studiozno proučavaju, bio najskladniji BMW serije 5 i daleko najbolji Bangleov dizajn uz Z4. Upravo zato nitko ne očekuje fascinaciju vanjskim izgledom, već klasičnim BMW-ovim vrijednostima. Svaka Petica s velikim kotačima i dobrom opremom izgleda poželjno, što se može pripisati i testiranom modelu kojem baš ništa ne nedostaje da ga čeznutljivo gledaju. Ima čak i pogon na sve kotače.

Unutrašnjost je posebna priča i već je godinama i generacijama okrenuta vozaču koji se, kada se smjesti u široka sjedala, osjeća izvrsno. Sve je intuitivno, ergonomija je primjer kako se to radi, a središnji ekran na preglednom je mjestu i dovoljno velikih dimenzija. Kružni birač dolje kod mjenjača stvara brzu naviku na sve funkcije i lako je povezati se s elektronikom koja nudi pomoć i zabavu u vožnji. Kod stražnje klupe uvijek se hvali sve osim pristupa, jer zbog dinamičnog dizajna okvir vrata kod blatobrana je uvučen pa ulazak predstavlja malo veću vježbu nego kod konkurenata.

Nakon prvog metra upravljač će vozaču biti vrlo neobičan i možda na prvi mah malo nervozan. Naime, progresivni servo nudi izuzetno lagano manevriranje u gradu i veliku limuzinu okreće poput zvrka kada treba parkirati. Počnete li se voziti zavojitom cestom, postaje fokusiran i vrlo direktan pa ćete vrlo brzo početi uživati vozeći Peticu jer je direktna i s nevjerojatnom lakoćom mijenja smjer. Ima i izvrstan balans između mekoće i udobnosti, ali za perfektna svojstva najbolje je odabrati čim manji promjer kotača s obzirom da su nam ceste u prosjeku vrlo loše. Pogon na sve kotače u svakom je slučaju benefit na lošijim podlogama i dobro ga je imati kad zagusti zbog kiše ili snijega.

Puno ćete puta čuti da BMW mora biti šestak. U ovom slučaju nije se teško složiti jer 258 KS snažni trolitreni dizel pršti od moći i traži zaista malo goriva zauzvrat. Osim toga, zvuk je pun, ali unutrašnjost tako izolirana da nije neugodan. Mjenjač radi brzo i izvrsno je uparen s motorom pa je razlika između normalnog i sportskog moda vožnje velika i poprilično mijenja karakter automobila. Prosjek potrošnje od 7,6 litara držali smo u gradu bez problema. Jasno, ne uz velike gužve, ali i tada se neće tako lako popesti preko 10 litara.

Oprema je vrlo važna i pridonosi ukupnom dojmu. Ovaj primjerak osim doplaćenih luksuznijih i udobnijih sjedala izgleda bolje i nudi više luksuza i udobnosti. Jasno da su tako opremljeni primjerci uvijek skuplji, ali počnete li secirati cijenu doći ćete do zaključka da je Peticu najbolje kupiti kada navrši tri do pet godina starosti jer su troškovi pdržavanja još uvijek mali, stanje vrlo dobro do odlično, a cijena dovoljno niska da se pomamite i zakoračite u BMW svijet. Stoga, 298.000 kuna za vrhunski opremljenu Peticu xd s niti 92.000 km čini se vrlo razumnom cijenom.

Testirani auto, kao i sve ostale modele iz ponude možete pogledati na web stranici neostar.hr.

Motor i pogon
91
Vozne osobine
93
Unutrašnjost i praktičnost
92
Oprema i udobnost
92
Vrijednost za novac
89
BMW Petica nudi besprijekornu dinamiku i na njoj je glavni naglasak. Uz bogati paket opreme, xDrive i atraktivnu cijenu, nema sumnje da je izvrsna ponuda.
  • BMW 530d xDrive
  • Motor: Dizelski, 6 cilindara, 2993 ccm
  • Emisija CO2: 142 g/km
  • Snaga: 258 KS pri 4000 o/min
  • Moment: 560 Nm pri 1500 o/min
  • Mjenjač: Automatski, 8 stupnjeva
  • Pogon: Na sve kotače
  • Ubrzanje od 0-100 km/h: 5,7 s
  • Najveća brzina: 250 km/h
  • Deklarirana potrošnja: 4,9/5,4/6,4 l/100 km
  • Potrošnja na testu: 7,6 l/100 km
  • Cijena testiranog modela: 298.000 kn (2014., 4 g. star, 91.500 km)