Rabljeni

BMW X1 sDrive 18d: najmanji i najpovoljniji BMW-ov SUV

BMW X1 najmanji je bavarski SUV, ali sa značajkama koje odlikuju BMW - dobre vozne osobine, sjajna izrada, dobar dizajn i izvrsno držanje vrijednosti

Branimir Tomurad |

Uvijek isto pitanje - je li najmanji BMW pravi BMW sa svim svojim vozačkim vrlinama i dobrom izradom? Mali X1 nije baš povoljan kao novi auto, jer za njegovu cijenu kupuje se klasu veći SUV, i to ne Korejski već, primjerice, Mazda CX-5. Ili klasično pitanje: rabljeni X1 ili neki novi, ali jeftiniji konkurent. Na sva ta pitanja nakon prve vožnje nije teško odgovoriti jer jasno je da BMW X1 ima puno za ponuditi u granicama svoje klase, a nije teško shvatiti zašto se kupci nakon probne vožnje s lakoćom odlučuju za vrhunski očiuvanog tri godine starog Bavarca.

Otvorite vrata i vidjet ćete sve ono što se i očekuje u BMW svijetu: dobra izrada, izvrsni materijali, jedan ošći "gumeni" osjećaj na svim površinama koje dotaknete i gruba tekstura kože na volanu koja je specifična baš za BMW. Sjedala su čvrsta i tvrda, mjenjač također, a ako ste prije vozili neki BMW ne treba vam niti sekunda da se priviknete. Na središnjem je grebenu za današnje standarde maleni 6,5-inčni ekran, ali to je otprilike jedina mana koju ćete istaknuti. Ergonomija je primjer svima, a ima i puno mjesta za odlaganje. Ispred mjenjača na idealnom su mjestu utičnice za AUX i USB te utičnica 12V. BMW je bio i ostao podređen vozaču i njegovoj ergonomiji.

BMW X1 može se dobiti s prednjim ili pogonom na sve kotače. xDrive je 4x4, sDrive je prednji pogon. Ne treba posebno isticati: pogon na sve kotače nije nužan, baš kao niti automatski mjenjač. Čim pokrenete dizelski motor od dvije litre i dotaknete ručicu prožet će vas dobar osjećaj. Čim napravite prvih 100 metara svidjet će vam se čvrste i određene kontrole. Volan je progresivan, mjenjač tvrd ali s dobrim osjećajem, a ovjes daje osjećaj čvrstoće. Udobnost nije upitna, ali jasno je da X1 ima tvrđi ovjes i vrlo je vozački nastrojen. Ne kao klasična limuzina poput Trojke jer naginjanja ipak malo ima, ali sve u svemu osjećaj je jako dobar za SUV.

Dvolitreni motor s turbokompresorom tih je, uglađen, vrlo dobar u odzivu i izuzetno štedljiv. BMW je nejednom dobio nagradu za motor godine upravo za dvolitrenog dizelaša koji oduševljava performansama i osjećajem u vožnji. Uz talijanske dizele, jedan je od rijetkih koji nudi spoj uglađenosti i snage i kombinira sve to s izuzetno niskom potrošnjom. Samo 6,1 litara na našem testu izvrstan je rezultat. Nerijetko ćete čuti vozače BMW-a s ovim motorom da se hvale niskom potrošnjom i pouzdanošću.

Kod SUV-a je prostor izuzetno važan, a na X1 dobit ćete dojam prostranosti, pogotovo na stražnjoj klupi. Dobra arhitektura prostora i tanki nasloni prednjih sjedala dodatno naglašavaju prostranost stražnje klupe, dok prtljažnik od 420 litara nudi i više nego dovoljno za sva putovanja. Mlade obitelji s djecom koje se ne žele odreći BMW duha baš bi u X1 mogle pronaći savršeni auto. Nerijetko će vam se učiniti da je prostraniji od modela X3, što nije bez razloga, jer stražnji je dio kabine komotniji za glavu i noge.

Na kraju ostaje pitanje cijene. 202.000 kn za primjerak koji nema niti 20.000 km i proizveden je 2014. godine - cijena je izvrsna za one koji traže dobro očuvan auto u stanju "nov" po dobroj cijeni. Iako se kod rabljenih godina proizvodnje prva stavlja u fokus, oni koji su u potrazi za autom kojeg će voziti dulje vrijeme rado će platiti više za primjerak s malo kilometara i time si kupiti dugi niz godina mira. Pozitivno je i da će troškovi održavanja biti podosta manji.

Testirani auto, kao i sve ostale modele iz ponude možete pogledati na web stranici neostar.hr.

Motor i pogon
91
Vozne osobine
90
Unutrašnjost i praktičnost
92
Oprema i udobnost
86
Vrijednost za novac
85
Dvije najveće vrline BMW-a X1 su pravi vozački duh BMW-a i izvrsna prostranost stražnje klupe - s prednjim pogonom, ručnim mjenjačem i dizelašem sa 143 KS izvrstan je obiteljski auto.
  • BMW X1 sDrive18d
  • Motor: Turbodizelski, 4 cilindra, 1995 ccm
  • Emisija CO2: 128 g/km
  • Snaga: 143 KS pri 4000 o/min
  • Moment: 320 Nm pri 1750 o/min
  • Mjenjač: Ručni, 6 stupnjeva
  • Pogon: Prednji
  • Ubrzanje od 0-100 km/h: 9,6 s
  • Najveća brzina: 202 km/h
  • Deklarirana potrošnja: 4,4/4,9/5,7 l/100 km
  • Potrošnja na testu: 6,1 l/100 km
  • Cijena testiranog modela: 202.000 kn (3 g. star, 2014.)