Rabljeni

Fiat 500X 1.6 Multijet: njemački složen, ali i talijanski šarmantan

Ovdje se pod "talijanskim šarmom" ne misli na sitnice koje smetaju, jer Fiat 500X začuđujuće je dobro izrađen i kvalitetan automobil te se može preporučiti kao odličan rabljeni

Branimir Tomurad |

Fiat je odavno doktor za male automobile koji su uvijek u svojoj klasi među najjeftinijima i najbolje dizajniranima. Može se reći kako je model 500 pogodio "u sridu", a kasniji 500X koji predstavlja crossover na retro-temu također vrlo uspješan. Naime, osim što je oku privlačan i neusporedivo komotniji od male 500-tke, zapravo iznenađuje i preformansama, i izradom, a i voznim osobinama. Zanimljivo je da, kao paket, izuzetno dobro usklađuje sve vrline koje čine simpatični obiteljski automobil. E, to je njegov teren na kojem je najbolji.

Nemoguće je da vam se ne sviđa, iako će oni mačistički nastrojeni reći da djeluje meko i blago svojim crtama lica. Tu ima istine, ali privlačnost mu se ne može poreći. Također, boja rapidno utječe na doživljaj, a neutralna crna daje mu i malo elegancije. Kada otvorite vrata svidjet će vam se visina kabine, komotan prostor, ali i solidan prtljažnik od 350 litara obujma. Baš kao i Fiatu 500, onom malom, sve izgleda lijepo i razigrano. Svejedno, dobra ergonomija je sastavni dio kabine. položaj upravljača, visok i okomit, jako je dobar i ugodan na duljim putovanjima. Možda se može prigovoriti kratkim sjedalima ako ste baš izrazito visoki, ali samo ako volite sjediti jako blizu volana. Izrada je jako dobra. Primjerice, usporedite ga s Minijem i 500X ni po čemu ne zaostaje. Čak ima i manje cvrčaka.

Već nakon prvog kilometra ističe se čvrstoća ovjesa. Izrada je odlična s obzirom na klasu i cijenu, a plastika ne djeluje jeftino. Kada se vozite na duljim putovanjima neće vas moriti čak niti buka, jer i izolacija je jako dobra. Preglednost je uzorna, retrovizori dovoljno veliki i u gradu je 500X izuzetno praktičan. Stražnja klupa je komotna i prostrana čak i za one visoke. Kada prijeđete ležeće policajce nećete poskakivati jer je stražnji ovjes odličan. To je na običnom modelu 500 mana, a ovdje vrlina. To samo pokazuje da, iako nosi isti broj u imenu, 500X je zapravo puno kompletniji, bolji i konkretniji automobil i Fiat zato treba pohvaliti.

Motorizacija, pogotovo ona dizelska, oduvijek je jača strana Fiata. Dobri i štedljivi dizelaši odavno su standard. Ništa drugačije nije s 1,6-litrenim MultiJetom koji radi tiho i kultivirano, fino vuče iz niskih okretaja i daje 120 KS s kojima se može s lakoćom juriti autocestom. U gradu je štedljiv i nevjerojatno tih. Prosjek testa od 5,6 litara na razini je dobrih starih turbodizelaša, s time da ovaj ispunjava moderne eko-norme. Ubrzanje do stotke je 10,5 sekundi, a najveća brzina 186 km/h što je izvrsno za ovakav auto. Kada počnete juriti nekom magistralnom cestom, opet na vidjelo izlazi dobar ovjes, ali i dojam čvrstoće čitavog automobila. Osjećaj bi bio njemački da ne gledate u razigranu unutrašnjost kakvu Nijemci nikada ne bi napravili.

To je ujedno i najveća snaga Fiata 500X. Osim simpatija koje izaziva dizajnom, zapravo je riječ o jako solidnom i dobro izrađenom autu s vrhunskim motorom i izvrsnim ovjesom. Cijena mu nije previsoka, a primjerak kojeg smo vozili nema 50.000 km, ali isto tako nema niti jednu manu. Čini se kako je riječ o najboljem modelu Fiata kada se sve skupa stavi na papir. Svakako ga treba isprobati, mogao bi vam se svidjeti. S druge strane, njegovi su dijelovi već dobro poznati i tu iznenađenja neće biti. Može se računati i na primjerenu pouzdanost.

Testirani auto, kao i sve ostale modele iz ponude možete pogledati na web stranici neostar.hr.

Motor i pogon
91
Vozne osobine
88
Unutrašnjost i praktičnost
87
Oprema i udobnost
87
Vrijednost za novac
92
Fiat 500X nije samo simpatičan, već je ispod kože kvalitetan i dobro izrađen automobil - tepaju mu s razlogom "najbolji Fiat".
  • Fiat 500X MultiJet
  • Motor: Turbodizelski, redni, 4 cilindra, 1598 ccm
  • Emisija CO2: 109 g/km
  • Snaga: 120 KS pri 3750 0/min
  • Moment: 320 Nm pri 1750 o/min
  • Mjenjač: Ručni, 6 stupnjeva
  • Pogon: Prednji
  • Ubrzanje od 0-100 km/h: 10,5 s
  • Najveća brzina: 186 km/h
  • Deklarirana potrošnja: 3,8/4,1/4,7 l/100 km
  • Potrošnja na testu: 5,6 l/100 km
  • Cijena testiranog modela: 125.000 kn (47.600 km, 3/2015)