Rabljeni

Ford Tourneo Courier 1.5 TDCI: praktičar s fino izbrušenim voznim osobinama

Osim privlačnog dizajna, svi oni koji traže vozačku notu u autu proširenih gabarita mogli bi naći savršenog suputnika upravo u Tourneu

Branimir Tomurad |

Poprilično opasni konkurent poznatog trojca Fiat Fiorino/Peugeot Bipper/Citroen Nemo zove se Ford Tourneo Courier, nudi bolju unutrašnjost i rafiniranije vozne osobine, dok zadržava praktičnu notu zahvaljujući kutijastoj karoseriji, visokom krovu, golemim stražnjim vratima i bočnim kliznim vratima. Možda vam neće prvi pasti napamet jer je na cesti rjeđi od spomenutog trojca, ali ima neke kvalitete zbog kojih ga se isplati ozbiljno razmotriti. Ispod plašta krije se platforma Forda B-Max što objašnjava njegove vrline - za razliku od automobila koji su producirani "iz nule" kao gospodarska vozila, ovo je gospodarsko vozilo bazirano na autu iz putničkog segmenta, pa ćete se u vožnji osjećati puno ljepše i komfornije.

Izgled je pravi as iz rukava jer Tourneo naginje putničkom, a ne radnom automobilu s jasno istaknutom linijom "struka" koji ga obujmljuje i prednjom maskom zbog koje ne izgleda kao kombi. Vrlo dobre proporcije i velika vrata dodatni su plus. Jako dobru izradu ističu mali zazori na karoseriji i dojam odlične izrade. Izvedba stražnjih vrata je izuzetna i oblikom, i dosjedima, ali i lakim otvaranjem i zatvaranjem zbog kojega nitko neće slomiti nokat. Kada otvorite vrata to se nastavlja - položaj sjedenja i ergonomija su izvrsni, a središnja komandna ploča prepuna tipki samo na prvi mah djeluje zbunjujuće, ali navikavanje ćete obaviti jako brzo. Kada za sobom zatvorite vrata, pokrenete motor, samo jednom skrenete volanom i pogledate oko sebe, osjećat ćete se kao  u osobnom automobilu. U tome je konkurencija slabija. Tourneo Courier izvrsno upija rupe i nema bučan ovjes čak i kada se vozite bez tereta u prtljažniku što je veliki plus. S obzirom na klasu, ovaj auto s lakoćom dobiva najvišu ocjenu udobnosti.

Ispod poklopca motora kuca 1.5 TDCI s četiri cilindra i 75 KS. Tih je, miran i ne trese na leru, i odlično pokreće visoku karoseriju. S rezervoarom od 48 litara i prosječnom potrošnjom na testu od svega 4,9 litara, može se reći kako je vrlo ekonomičan. Teži 1280 kg i ima nosivost od 500 kg što može malo varirati ovisno o paketu opreme. Pri brzinama iznad 100 km/h Tourneo Courier je vrlo tih ne samo kada se govori o buci motora, već i o buci koju stvara strujanje zraka koja je minimalna. Najveća prednost Fordovih automobila svakako je način na koji voze i daju osjećaj vozaču ravno u ruke - trokraki volan je užitak držati, a jasno ćete osjetiti kada Tourneo dođe do granice prianjanja. Kada u zavoju pretjerate s brzinom počet ćete čak i uživati jer prirodno dobar balans ovjesa nikakva elektronika ne može nadomjestiti. Ovaj automobil ugodno iznenađuje voznim osobinama i komforom i u klasi je svojevrsna niša namijenjena onima koji vole fino izbrušene vozne osobine. Gotovo da i nema konkurencije.

Izuzetno važna stvar u ovoj klasi je ponuda prostora. Osim što ima visok krov što daje osjećaj prostranosti, Tourneo Courier ima prtljažnik od 395 litara do razine prozora. Kada se stražnja klupa preklopi stvara se prostor od 1656 litara do razine prozora koji je izvrstan za one koji vode aktivan život ili kombiniraju posao sa slobodnim vremenom. Stražnja je klupa vrlo udobna i visoki neće imati problem s prostorom za glavu pa čak i koljena. Stolići na preklapanje su pametno postavljeni - dovoljno visoko i ne morate raširiti noge kako biste ih otvorili. U Tourneu Conect djeca će biti zadovoljna jer prozori sežu dosta nisko i vidi se van, a stolići omogućuju prostor za igračku, tablet ili nešto treće.

Cijena Tournea Courier je vrlo konkurentna sa 124.900 kuna koliko stoji u AutoZubak Neostaru. Osim što dolazi s uvijek dobrim paketom pokrića jamstvima, dvogodišnjim besplatnim održavanjem i s punom servisnom poviješću, veliki je plus što se može doslovce naručiti putem interneta i vratiti u roku 15 dana ako vam se ne svidi. I to bez ikakvih pitanja. Međutim, teško je vjerovati da Tourneo Courier nećete zavoljeti nakon prvog kilometra ako ste od onih koji puno vremena provode u autu, pogotovo ako isti koristite i za posao i za obitelj.

Testirani auto, kao i sve ostale modele iz ponude možete pogledati na web stranici neostar.hr.

Motor i pogon
91
Vozne osobine
93
Unutrašnjost i praktičnost
86
Oprema i udobnost
86
Vrijednost za novac
88
Ford Tourneo Courier je gospodarsko vozilo koje ima komfor i vozne osobine osobnog automobila - ta vrlina krasi samo rijetke.
  • Ford Tourneo Courier 1.5 TDCI
  • Motor: Turbodizelski, redni, 4 cilindra, 1498 ccm
  • Emisija CO2: 104 g/km
  • Snaga: 75 KS pri 3750 o/min
  • Moment: 190 Nm od 1700 do 2000 o/min
  • Mjenjač: 5 stupnjeva, ručni
  • Pogon: Na prednje kotače
  • Ubrzanje od 0-100 km/h: 16 s
  • Najveća brzina: 157 km/h
  • Deklarirana potrošnja: 3,7/4,1/4,7 l/100 km
  • Potrošnja na testu: 5,1 l/100 km
  • Cijena testiranog modela: 124.900 kn (5/2017, 1,5 g star)