Rabljeni

Mazda6 CD175: udobna i vozački izbrušena limuzina

Mazda uvijek ima zdravu dozu vozačke dinamike, ali zadržava udobnost i komforno ozračje - u kombinaciji s dizelašem od 175 KS vrlo je brza

Branimir Tomurad |

Mazda6 oduvijek je bila vozački automobil i, može se reći, postojana je i predana toj temi od prve do posljednje serije. Iako je pod poklopcem dizelski motor, on zbog svoje snage i brzine odziva na gas nimalo ne umanjuje tu vozačku temu već joj dodaje i neke vrline poput štedljivosti i dosta velikog dosega s jednim tankom. Uz sve to, zbog meko podešenog ovjesa Mazda6 je izuzetno udoban auto. Ukratko, ako stražnji pogon nije neki uvjet kojem težite, može se reći da je to s vozačke strane najbolja ponuda u svojoj klasi.

Mazdini motori izuzetno su zanimljivi jer koriste klasična tehnička rješenja na malo drugačiji način. Primjerice, ovaj dizelski motor koji se krije iza oznake CD175 ima vrlo nizak kompresijski omjer pa je zbog toga efekt kočenja motorom jedva izražen. U vožnji ide glatko i neopterećujuće poput benzinca, uz vrlo malo dizelskog zvuka. Vrlo brzo se vine u okretaje i zapravo je jedan od najživljih dizelskih strojeva svoje kategorije od oko dvije litre obujma. Konkretno, Mazdin je motor s 2,2 litre nešto veći od prosjeka za tu snagu.

Interijer Mazde6 je jednostavan i elegantan, ali ne i klasičan. Osjeća se pomak u dizajnu koji je usmjeren na skulpturalnost u svakom detalju, ali je lagana konstrukcija ostala glavna odrednica Mazde. Zato će interijer ponekad djelovati možda malo prejednostavno, tipke čak i jeftino. Ali kada se na njega naviknete nećete imati zamjerku na ergonomiju, a pogotovo na položaj sjedenja. Ako ste zahtjevan vozač Mazda će vas uspjeti razmaziti fino podešenim ovjesom. Naime, zbog lagane konstrukcije masa je niska, naginjanja nema puno, ali dinamika i oštrina upravljača ostaju glavne vrline. Uz sve to, ona nimalo ne opterećuje i može se i na duge pruge voziti brže od prosjeka bez umora.

Stražnja je klupa komotna, ali krov je vrlo nizak. Oni višeg rasta, primjerice preko 190 cm, dodirivat će strop glavnom, a ulazak i izlazak će im biti otežan. Ako Mazda6 ima još i krovni otvor, prostor za glavu dodatno se smanjuje. No, zato su sjedala ugodna, a prtljažnik od 489 litara dovoljno velik. na prednjim sjedalima udobnost je kao u klasu većem automobilu zbog dubokog prostora za noge. Manu stražnje klupe uzrokuje dizajn krova koji je, ako ju pogledate iz svih kutova, zaista privlačan i donosi tu jednu jedinu manu sa sobom.

Mazda6 nije jeftina kao nekada, ali i dalje je cijenom vrlo konkurentna u svojoj klasi. Ono najbolje jest činjenica da rabljeni primjerak nosi velike uštede. Testirani primjerak star je dvije godine i ima 13.000 km. Cijena joj je 217.000 kn

Motor i pogon
93
Vozne osobine
94
Unutrašnjost i praktičnost
87
Oprema i udobnost
88
Vrijednost za novac
89
Mazda6 vjerojatno je najbolji vozački automobil u klasi, a s 2,2-litrenim Skyactiv dizelašem vrlo je razborit izbor.
  • Mazda6 CD175 Aut.
  • Motor: redni, turbodizelski, 4 cilindra, 2191 ccm
  • Emisija CO2: 127 g/km
  • Snaga: 175 KS pri 4500 o/min
  • Moment: 420 Nm pri 2000 o/min
  • Mjenjač: Automatski, 6 stupnjeva
  • Pogon: Prednji
  • Ubrzanje od 0-100 km/h: 8,4 s
  • Najveća brzina: 216 km/h
  • Deklarirana potrošnja: 4,8/5,6/6,3 l/100 km
  • Potrošnja na testu: 6,8 l/100 km
  • Cijena testiranog modela: 217.000 kn (2 g. star, 8/2017)