Rabljeni

Mercedes E220d: moderna krstarica koja je u duši ipak ostala klasik

Elegantna, ali i vrlo moderna, nova E klasa pokazuje da Mercedes može imati modernistički šarm uz dašak klasike

Branimir Tomurad |

Mercedes se s novim dizajnerskim pečatom pomladio do te mjere da ga preferiraju mlađi kupci s naglaskom na mlade obitelji. Svejedno, E klasa bila je i ostala prava klasična limuzina i za one stare kupce i zadržala je svoj klasičarski duh iako joj je dizajn prošao pravu malu renesansu. Interijer je vrlo ugodan i opremljen velikim ekranom s infotaimentom, ali nakon prvog kilometra bit će vam jasno da je to i dalje klasičan Mercedes na kakvog ste navikli: jako dobre izrade, specifičnih voznih osobina koje najviše naginju komforu, niskog položaja sjedenja i ugodnom stražnjom klupom. Testirali smo primjerak s dizelskim motorom koji zaprema dvije litre i s manje od 18.000 kilometara pa je i ukupan dojam doslovce - kao nov.

Čim je predstavljen postao je kralj svoje klase, a ljubitelji njemačkih limuzina uvijek će lomiti koplja tko je od "svetog trojstva" najbolji u svojoj klasi. Kod Mercedesa su stvari uvijek bile jasne jer bio je klasičar, auto koji naginje najviše na onu komfonu stranu ostavljajući dinamiku BMW-u, a moć vožnje u svim uvjetima Audiju. No, s ovom generacijom došla je i ta zdrava doza dinamike koja je E klasu odmah učinila uspješnom i bližom puno široj publici. Sve su kritike bile pozitivne i čak i nakon dvije godine je jasno da je E klasa bila veliki napredak u odnosu na prijašnji model na svim poljima. Crna boja malo kojem autu stoji kao E klasi jer joj daje eleganciju, a čim otvorite vrata ta se tema nastavlja u modernoj unutrašnjosti koja ima i svoj tehnološki šarm.

Vozač ispred sebe ima golemi ekran s digitalnim instrumentima koji se proteže sve do suvozača. Jasno, uključuje i infotainment kojim se upravlja kružnim biračem na središnjem grebenu. Ergonomija je očekivano izvrsna, položaj sjedenja vozača smješta u centar svega toga i odmah je jasno da je ovaj auto izuzetno ugodan za vožnju "na duge pruge". Sjedala imaju dobro odmjerenu tvrdoću, volan također, a mjenjačem se elegantno rukuje ručicom iza upravljača. U Mercedesu E220d nema primjene sile, vozač njime upravlja nevjerojatnom lakoćom. Zbog pogona na stražnje kotače i dobre geometrije prednjeg ovjesa, što je klasika kod Mercedesa, krug okretanja od 11,6 metara dobar je i za manevre u gradu. E klasa vozača zvukom podsjeća na dobre stare Mercedese. Dvolitreni stroj uvijek je tu negdje, prisutan zvukom, no on nije nimalo neugodan već je stvar karaktera.

Dvolitreni dizelaš daje 194 KS i omogućuje brzinu od 240 km/h. Koliko je prilagođen vožnji na putovanjima govori i činjenica da pri 160 km/h motor radi na svega 1850 o/min. Pritom ima snage za međuubrzanja zbog pretjecanja, a i s potrošnjom je izuzetan. Na testu je u normalnom tempu i mješovitoj vožnji trošio 7,2 l/100 km. Uz samo malo pažnje i smirenog tempa magistralnom cestom, potrošnja pada ispod 5 l/100 km bez problema. U međuubrzanjima je moćan i 400 Nm doslovce čupaju iz niskih okretaja, ali automatski mjenjač sa čak devet stupnjeva je poput filtera koji radi meko i brzo čineći E klasu smirenim i vrlo udobnim autom. U brzoj vožnji zavojima doima se kao da je sve pod savršenom kontrolom. Ugodno iznenađuje preciznost i osjećaj na upravljaču, to je segment u kojem je nova E klasa napravila solidan korak naprijed.

Cijena ovakve E klase koja je stara svega godinu dana i ima vrlo malo kilometara kreće se od 305.000 kuna, i to s popustom u AutoZubak Neostaru od 10.500 kuna. To je znatno ispod cijene novog primjerka, a osjećaj je gotovo isti jer je ova E klasa doslovno kao nova.

Testirani auto, kao i sve ostale modele iz ponude možete pogledati na web stranici neostar.hr.

Motor i pogon
93
Vozne osobine
91
Unutrašnjost i praktičnost
92
Oprema i udobnost
93
Vrijednost za novac
89
Mercedesova nova E klasa zadržala je stare klasične vrijednosti, ali donijela je pravu malu renesansu u svojem dizajnu i kvaliteti unutrašnjosti.
  • Mercedes E220d
  • Motor: Turbodizelski, redni, 1950 ccm,
  • Emisija CO2: 102 g/km
  • Snaga: 195 KS pri 3800 o/min
  • Moment: 400 Nm pri 1600 o/min
  • Mjenjač: Automatski, 9 stupnjeva
  • Pogon: Stražnji
  • Ubrzanje od 0-100 km/h: 7,3 s
  • Najveća brzina: 240 km/h
  • Deklarirana potrošnja: 4,7/4,9/5,1 l/100 km
  • Potrošnja na testu: 7,2 l/100 km
  • Cijena testiranog modela: 305.000 kn (5/2017, 1,5 g star)