Rabljeni

Opel Mokka 1.7 CDTI: šarm crossovera uz jednostavnu i pouzdanu mehaniku

Opel Mokka izuzetno je praktičan auto kojem je najveća vrlina dizajn privlačan ljepšem spolu - može se reći kako rabljena nakon tri godine djeluje jednako kao i prvog dana pa je izuzetno atraktivan rabljeni za one koji auto vole voziti dulje vrijeme

Branimir Tomurad |

Opel je s Mokkom napravio pravi posao spojivši SUV gene s prednostima jednovolumena. Sve to dodatno je zapakirao u čim manji paket i rođen je miljenik žena - Mokka. Sve je počelo još kada je Nissan napravio Juke koji je doslovce pokrenuo novi trend u kojem su bile važne dvije stvari: SUV geni i izgled koji iz temelja mijenja način na koji poimate gradske automobile. Recept je glasio: auto mora biti izgledom izazovan i visok za bezbrižno veranje po rubnicima. I dok je Mokka za današnje pojmove čak i izgledom već lagano obična, ne može joj se osporiti dobra izdržljivost prema vremenu i kilometrima, a naš testirani rabljeni model nakon nepunih pet godina i s gotovo 90.000 km na leđima i dalje vozi kao i prvoga dana.

Svaki puta kada netko napravi neobičan auto s običnim dijelovima, najviše profitiraju kupci rabljenih. Upravo to je Mokka: dobar stari 1.7 CDTI koji s lakoćom žvače kilometre, zaista malo troši, a nije ni previše bučan. Niski troškovi održavanja zahvaljujući jednostavnoj mehanici s drugih masovnih modela, ali i trendovski skrojen dizajn zbog kojeg će vas Mokka barem privući da ju pogledate. Opet idealan spoj. Kod povećanja visine karoserije najviši je doprinos pozicija putnika u autu, jer sjedi se visoko i pregledno, a vrlo dobra ergonomija dodatni je plus kojeg je Mokka "potegnula" od drugih modela, pogotovo odlična sjedala koja pružaju potporu u donjem dijelu leđa i idealne su tvrdoće. Može se o tomu diskutirati, ali Opel je sjedala prije pet-šest godina zaista usavršio i učinio ih najboljim dijelom svojih automobila.

Vrata su golema, jako visoka i Mokka će biti idealna i za vremešniju publiku. Visoko smješteno sjedalo ne stvara probleme kod ulazaka i izlazaka. Kada se smjestite i podesite volan po sebi, sigurno ćete se isprva izgubiti u pravoj šumi gumbića na središnjem grebenu. Opel je stvari tada komplicirao, ali novi modeli kreću se u trendu koji zahtijeva čim manje gumbića i kontrola. Mjenjač je smješten visoko i ručica je čudnog oblika. Njen rad identičan je kao i prvoga dana, dakle i nakon 90.000 km ne osjeti se trošenje ili otežano mijenjanje brzina karakteristično za današnje aute mahom s ugrađenim sajlama koje vežu ručicu i mjenjač. Čim ju pokrenete i počnete voziti, Mokka postaje ono što je ispod kože - obični Opel. Jednostavan, jeftin za održavanje, pouzdan i vrlo ekonomičan.

Buka motora nije prevelika i u vožnji ćete se osjećati ugodno. Suvozač ispred sebe ima lako dostupan pretinac koji je smješten visoko. Ako ste od onih koji vole malo brže pojuriti, ne očekujte čuda. Naime, ona je smirena, pruža puno prianjanja i u današnjim je mjerilima u skladu sa svojom klasom. Na kočenju je stabilna, a u zavojima se njezina visina ne odražava puno na naginjanje kada vozite u napetim situacijama. Pa opet, ne očekujte onaj prirodni osjećaj kao da se autu sviđa što radite, jer Mokka nije taj tip automobila. Ona je sigurna i smirena, svojevrsni control freak i nećete se s njom moći nauživati u dinamičnoj vožnji jer će na trenutke djelovati nepovezano. S druge strane, kao svakodnevni auto koji koristite za sve što vam treba upravo je idealna jer je jednostavna i ekonomična, laka za vožnju i vrlo sigurna. Uostalom, to nije model za ljubitelje brzina i takvih vrsta uzbuđenja.

Motor daje čak 131 KS i prilično je žustar kada pritisnete gas. Pa opet, u vožnji pri niskim okretajima vrlo je tih i ne vibrira. Zapravo ima idealan obujam jer se kod još manjih motora uvijek osjeti pomanjkanje daha, dok 1,7-litreni dobro poznati stroj dobro drži brzinu i kada je Mokka puna i na autocesti na velikim usponima. Prosjek potrošnje na testu je bio 6,8 l/100 km što nije mnogo s obzirom na tempo. Kada je bila nova, na testovima se uz malo pažnje mogla bez problema voziti sa 5,5 l/100 km ako nije velika gužva u gradu. Dodatni je plus dobro proračunat ručni mjenjač sa šest stupnjeva.

Kod kupnje Mokke najbolja je stvar što kupujete auto koji je u trendu, ali ima već godine zbog kojih je i cijena povoljna. S obzirom da djeluje otporno na trošenje i na prijeđene kilometre, a to posebno valja istaknuti kao prednost, daje naslutiti da je u njoj novac siguran. Niti pet godina stara Mokka stoji 119.900 kn, ali u njoj se krije puno dodatnih pogodnosti i dobro jamstvo.

Testirani auto, kao i sve ostale modele iz ponude možete pogledati na web stranici neostar.hr.

Motor i pogon
89
Vozne osobine
84
Unutrašnjost i praktičnost
91
Oprema i udobnost
86
Vrijednost za novac
88
Mokka je moderni i trendy auto izvana, ali i obični pouzdani auto iznutra - odlična kombinacija koja je oku ugodna i koja nije preveliko opterećenje za džep.
  • Opel Mokka 1.7 CDTI
  • Motor: Dizelski, 4 cilindra, redni, 1686 ccm
  • Emisija CO2: 120 g/km
  • Snaga: 131 KS pri 4000 o/min
  • Moment: 300 Nm pri 2000 o/min
  • Mjenjač: Ručni, 6 stupnjeva
  • Pogon: Prednji
  • Ubrzanje od 0-100 km/h: 10,5 s
  • Najveća brzina: 187 km/h
  • Deklarirana potrošnja: 4,1/4,5/5,8 l/100 km
  • Potrošnja na testu: 6,8 l/100 km
  • Cijena testiranog modela: 119.900 kn