Rabljeni

Renault Espace 1.6 dCi EDC Initiale Paris: najbolje što nudi Renault

Netipičan, pomalo uvrnut,. drugačiji od svega na cesti i potpuno nakrcan opremom od pragova do krova - Espaceu baš ništa ne nedostaje

Branimir Tomurad |

Ne možete ostati ravnodušni na izgled Renaulta Espace, jer činjenica je, niti jedan veliki auto s oblikom crossovera niti postoji, niti možemo zamisliti da izgleda bolje. U dizajnu se vidi prisutnost starog modela Espace koij je bio golemi staklenik i čudo ponude prostora, dok je ovaj u ponudi prostora skromniji, ali i puno ljepši. S debelim kromiranim ukrasima i natpisom Initiale sve je jasno: ovo je najopremljeniji i najsnažniji primjerak u ponudi. Smanjivanje motora i novi trend uzrok je što pod poklopcem kuca 1,6-litreni dCi sa "samo" 161 KS, a izmjenu stupnjeva vrši automatski mjenjač.

Trend Crossovera potpuno je promijenio izgled automobila i kupci jednostavno idu za nečim novim, drugačijim od onoga na što smo navikli. Renault je bio pionir u jednovolumenskom trendu, a njegov najveći promotor bio je upravo Espace. Kako je vrijeme odmicalo kupci su gubili interes za jednovolumene, no Renault je odlučio pretvoriti ga u crossover pomalo dekadentnog izgleda, bogate opreme, profinjene unutrašnjosti i napredne arhitekture prostora. Njegov nos podsjeća na stare modele Espacea, bok je visok, ali prozori su tanji, smanjeni. Espace izgleda kao moderni kupe za sedmero. Evo, došli smo do ključa dobrog izgleda i rušenja stereotipa: zašto bi auto sa sedam sjedala izgledao bezveze? I zašto ga ne biste poželjeli čak i samo zbog njegovog izgleda čak i ako ne trebate toliki broj sjedala? Ako se niste zaljubili u vanjski izgled, čim potegnete vozačka vrata privući će vas izvrsna unutrašnjost.

Interijer je najbolji dio Espacea, iako je izgubio ono što je bilo osnova svega što se veže uz ime Espace, a to je ponuda prostora. Krov je niži, prozori sežu visoko, osjećaj je kao u nekom manjem automobilu i nema više traga stakleniku iz kojeg su vrištala djeca gledajući naokolo kroz velika stakla. Dva sjedala u rećem redu su prva pomoć, ne možete se na njih osloniti ako vozite odrasle već samo djecu. Vozač sjedi obujmljen komandnom pločom koja izgleda izvrsno. Na sredini je veliki okomiti ekran za R-Link na koji se treba dulje navikavati, ali kada ga svladate u meniju ćete pronaći čak i masažu sjedala. Ručica automatskog mjenjača je visoko, položaj sjedenja dobar za dulje vožnje, a koža s prošavima izgleda skupo. Opći dojam u kabini Espacea je vrlo bogat, opreme ima pregršt, a definitivno se može reći da ima jedan "wow efekt" zbog kojega će svatko koga posjednete u auto biti ako ne oduševljen, onda pozitivno iznenađen. Na stražnjim sjedalima, dakle onima u drugom redu, i dalje se sjedi visoko, s lagano povišenim koljenima. S obzirom da su sjedala jako široka i ugodna, to neće zasmetati.

Renaultov 1.6 dCi sa 161 KS pomalo je skroman kada su posrijedi potrošnja, ali i performanse. Naime, iako ima dovoljno snage "na papiru", pri velikim brzinama osjeti se mali manjak daha. S druge strane, potrošnja mu je vrlina jer zaista troši malo i uz normalan tempo vožnje dovoljan je da ispuni očekivanja. Da budemo jasni i određeni: ako ste od onih koji strogo poštuju ograničenja, u niti jednom trenutku neće vam nedostajati snage. Ako ste od onih navikli na veće motore i ponekad volite potegnuti malo brže na autocesti, možda ćete prigovoriti ubrzanjima iznad 160 km/h na uzbrdicama. Kako god bilo, mjenjač radi dobro, brzo, glatko, tek je na manevriranjima naprijed-natrag prilikom parkiranja moguće osjetiti njegovu malo grublju narav koja ide uz mjenjače s dvije spojke. S obzirom da Espace ima narav udobnog auta, i da je najljepše voziti ga umjereno, motor je idealan.

Stražnja osovina ima upravljanje i zakreće se tijekom vožnje. Zato je Espace okretan kao mali automobil u gradu. U niti jednom trenutku nećete se osjećati kao da vozite kamion, a čak i u dinamičnoj vožnji magistralnim cestama svidjet će vam se agilnost koju osigurava zakretna stražnja osovina. Svega nekoliko stupnjeva zakreta pri velikim brzinama omogućuje brzo i smireno prestrojavanje ili prolazak zavoja. Zapravo, mogla bi vas začuditi količina prianjanja koju nudi i stabilnost i brzina prolazaka zavojima koja je iznad prosjeka ne samo klase nego i šire. Osjećaj je pritom neobičan, ali kada se naviknete cijenit ćete to, pogotovo na kiši i skliskom. Kada treba donijeti zaključak kakva je dinamika Espacea, tu je ocjena vrlo visoka.

Cijena Espacea je 215.900 kn što nije mnogo za automobil koji impresionira dizajnom i arhitekturom prostora, koji je košta puno više kao nov, i koji je nakrcan opremom doslovno "do vrha". Za taj novac ne može se dobiti sličan auto i svakako je zbog toga interesantan nekome komu automobil nije tek prijevozno sredstvo već i objekt koji pruža drukčiji način uživanja u vožnji.

Testirani auto, kao i sve ostale modele iz ponude možete pogledati na web stranici neostar.hr.

Motor i pogon
85
Vozne osobine
88
Unutrašnjost i praktičnost
91
Oprema i udobnost
95
Vrijednost za novac
96
Espace Initiale Paris je auto ekstravagantnog nastupa, s praktičnim duhom i vrlo prihvatljivom cijenom.
  • Renault Espace 1.6 dCi EDC Initiale Paris
  • Motor: Turbodizelski, redni, 4 cilindra, 1598 ccm
  • Emisija CO2: 120 g/km
  • Snaga: 161 KS pri 4000 o/min
  • Moment: 380 Nm pri 1750 o/min
  • Mjenjač: Automatski, dvije spojke, 6 stupnjeva
  • Pogon: Prednji
  • Ubrzanje od 0-100 km/h: 9,9 s
  • Najveća brzina: 202 km/h
  • Deklarirana potrošnja: 4,4/4,6/5,0 l/100 km
  • Potrošnja na testu: 6,4 l/100 km
  • Cijena testiranog modela: 215.900 kn (10/2015, 3,5 g star)