Rabljeni

Renault Trafic 1.6 dCi: najpovoljnijih 8+1 na tržištu

Kad je u pitanju vozilo s 9 sjedala, teško da će se pronaći bilo što povoljnije od Renaultova Trafica koji osim izvrsne cijene nudi pouzdanost, niske troškove i najbolju zaštitu djece u klasi NCAP 2015

Branimir Tomurad |

Renault u suradnji s Opelom i Fiatom godinama već radi Trafic, a riječ je o pouzdanom, trajnom i izuzetno korisnom automobilu ako gledamo statistike kvarljivosti. Možda noviji motor 1.6 dCi nema dugu karijeru u Traficu, no prijašnji modeli bili su pouzdani i žilavi partneri za posao. Kao i od prvog dana, posebnost je nešto viši krov sprijeda, dobar položaj sjedenja, malo prednje staklo koje ne smanjuje vidljivost ali se niti kabina ne zagrijava te vrlo udobna vožnja po kojoj je nešto "nježniji" od njemačke konkurencije.

Naizgled premali motor sasvim je dobra mjera ako ne jurite autocestom uzbrdo puni. Trafic nudi dovoljno snage, a u gradskom ciklusu može biti izuzetno štedljiv ako se ne pretjeruje s gasom. Motor nije preglasan, a kontrole su vrlo meke i omogućuju ugodnu vožnju. Vremena okrenuta ekologiji donijela su male motore i visoku efikasnost, a ovaj 1.6 dCi može biti pravi primjer te filozofije. Možda mu možete prigovoriti da nije dovoljno snažan ako ste prije vozili jače kombije velikog obujma motora, ali prema mjerenjima ekonomičniji kombi za devet ljudi trenutačno ne postoji.

Unutrašnjost je prilagođena i za teret i putnike. Robusna gumena obloga poda nudi praktičnost, tri reda sjedala nude dovoljno udobnosti za osam, pa čak i devet ljudi. Sjedala su udobna, a nasloni vrlo visoki. U prednjem dijelu kabine vozač sjedi ugodno, novi dizajn unutrašnjosti približen je mali Renaultovim modelima i nudi dobru ergonomiju i praktičnost. Najveća pohvala ide golemoj kadici na vrhu u koju stane cijelo čudo papira. Slično je i s kadicama u vratima, to je tradicija naslijeđena od prvog modela. Položaj sjedenja za volanom nudi dobar pregled situacije sprijeda, a sjedalo je dobro odmjerene mekoće. po potrebi se sjedala vade osiguravajući 5,3 m2 volumena za prijevoz tereta. Usto, kako je ova generacija mrvicu produljena i doseže čak 4999 mm, može se pohvaliti u povećanju isključivo stražnjeg dijela, što sada omogućuje utovar čak tri europalete.

Trivijalan ali zanimljiv podatak za ovaj auto jest rezultat NCAP testiranja. S obzirom da je putnički model, ovaj se auto podvrgava strogim testovima za putnička vozila pa je završio predzadnji po ukupnoj ocjeni. Ono najbolje jest ocjena za zaštitu djece, po kojoj je apsolutno prvi u istom tom testu. Dakle, ako vam je primarna stvar zaštita djece, a vaša mnogobrojna obitelj treba praktični auto, teško da ćete pronaći nešto bolje.

Zna se da su ljuti konkurenti i Merecedov Vito i Volkswagenov T5. I dok oni igraju na karte emocija i skuplje izrade, pogotovo pogleda li se stražnji dio kabine koja je bogatije obložena i tapecirana, Trafic zapravo nudi prave stvari tamo gdje ih zaista trebate i zbog toga nije preskup. Za 168.800 kuna teško da možete dobiti bilo što drugo iz njegove klase, a spomenuti dvojac skuplji je i do 40 posto ovisno o opremi. Dakle, cijena i praktičnost glavni su aduti Trafica, s time da je po pouzdanosti oduvijek kotirao vrlo visoko. Upravo zbog tih kvaliteta Renault je vodeći u segmentu prodaje gospodarskih vozila u Europi sudimo li prema brojkama.

 

Motor i pogon
81
Vozne osobine
82
Unutrašnjost i praktičnost
88
Oprema i udobnost
74
Vrijednost za novac
95
Renault Trafic najpovoljniji je i najštedljiviji 8+1 kombi u klasi. Čak je i najbolji u zaštiti djece u čitavom Euro NCAP poretku osobnih automobila u testu iz 2015. godine.
  • Renault Trafic 1.6 dCi
  • Motor: Turbodizelski, redni, 4 cilindra, 1598 ccm
  • Emisija CO2: 174 g/km
  • Snaga: 114 KS pri 3500 o/min
  • Moment: 300 Nm pri 1500 o/min
  • Mjenjač: Ručni, 6 stupnjeva
  • Pogon: Predni
  • Ubrzanje od 0-100 km/h: 12,6 s
  • Najveća brzina: 168 km/h
  • Deklarirana potrošnja: 6,6 l/100 km
  • Potrošnja na testu: 7,4 l/100 km
  • Cijena testiranog modela: 168.800 kn