Rabljeni

Škoda Superb 2.0 TDI L&K DSG: sve ono najbolje od Škode

Novi Superb je napravio golemi korak u dizajnerskom smislu, a i dalje je najbolje što Škoda nudi na tržištu uz Volkswagenov motor 2.0 TDI

Branimir Tomurad |

Škodu Superb kupci su sve do modela prošle generacije voljeli jer se u njoj mogao dobiti ogroman prostor po cijeni klasu nižeg automobila. Ali, Superb više nije samo čudo prostora već nudi i novi dizajn koji je golemi skok prema naprijed. Moderan i dinamičan, ali i dalje u skladu sa svim onime što Superb mora nuditi u izobilju, a to je prostor. Uz motorizaciju koju čine Volkswagenovi strojevi kao i platforma, čini se kako je Superb s novim i modernijim izgledom nikada bolji konkurent njemačkim limuzinama. Još kada u jednadžbu stavite "godišnjaka" odnosno rabljenog koji ima svega 15.000 km, poprilično nižu cijenu u odnosu na isti takav novi auto i k tome dolazi u ekskluzivnom paketu L&K, čini se da upravo gledate u best buy limuzinu. Testirali smo primjerak iz Neostara.

Najbolji spoj klasične mehanike i modernog dizajna nudi upravo Škoda. Novi je Superb moderan i lijepih linija, i zasigurno nije bilo nimalo lako napraviti auto koji nudi izobilje prostora ispod skladne karoserije. Ako je stari Superb imao manu u pogledu izgleda, ovaj ne da ju nema, već je među najljepšim limuzinama svoje klase. Škoda dugo i predano radi na svojem identitetu i svaki učinjeni korak joj je sve bolji i bolji. Jasno, u Laurin&Klement opremi dolazi sve što se može poželjeti pa to dodaje još malo boje toj novoj dizajnerskoj slici. Tu su xsenon svjetla, krovni otvor i 18-colni kotači koji još povrh svega zaokružuju luksuzan dojam. S druge strane, taj je luksuz prizeman i nimalo razmetljiv, jer Škoda još uvijek ima imidž automobila kojeg voze oni koji se ne razbacuju, ali vole kvalitetan automobil s njemačkim štihom. Pod klasiku smatramo Volkswagenov 2.0 TDI sa 150 KS koji je idealna motorizacija za 1470 kg tešku limuzinu.

Oduvijek je interijer bio najbolji dio Superba, a tu se ništa neće promijeniti. Izvrsna izrada, kvalitetni materijali, dobar položaj sjedenja, izuzetno puno prostora za koljena na stražnjoj klupi i dobra oprema. Ako ste zabrinuti da one koji sjede straga nećete čuti, ne brinite. Superb ima sustav s mikrofonima kojeg aktivirate u infotainmentu, nakon čega se zvuk reproducira u čitavom automobilu. Čak i kada se vozite autocestom, jasno i glasno ćete čuti jedni druge u autu. Sustav se podešava u 10 stupnjeva i karakterističan je baš za Superb. Ostala pametna rješenja iz Škode su već klasik, riječ je o malom milijunu sitnica koje olakšavaju život. Primjerice, u vratima su kišobrani, baš tamo gdje su najpotrebniji i najkorisniji. Pragmatičan pristup konstruiranju Škodu definira kao proizvođača koji ulaže baš tamo gdje je treba. U tehniku i inovacije, ali uz zadržavanje klasičnih pogonskih grupa.

Prtljažnik Superba zaprema čak 625 litara. Za razliku od prtljažnika u ostalim velikim limuzinama, ovaj se otvara zajedno sa stražnjim staklom što mu daje ogromnu praktičnost. Baš zbog toga, kada oborite stražnju klupu, tih dobivenih 1760 litara može se iskoristiti u potpunosti. To je točka na "i" praktičnosti zasigurno najkomotnijeg automobila u klasi bilo da se računa po dimenzijama ili po cijeni. U vožnji je na stražnjoj klupi vrlo udobno, a ovjes Superba dobro upija neravnine. Zahvaljujući 18-colnim kotačima vrlo dobar je i na zavojitim cestama. DCC dimamička kontrola šasije također je dio opreme ovog automobila. U bržoj vožnji DSG se ne snalazi tako dobro kao kada vozite glatko, a tada ćete cijeniti njegovu brzinu, meko mijenjanje brzina i, baš njemu zahvaljujući, nižu potrošnju. Prosjek našeg testa od 6,9 litara za svaku je pohvalu, pogotovo kada znamo da smo malo isprobavali i maksimalne performanse.

Može li se što uopće prigovoriti Superbu? Sada kada ima novi, proljepšani dizajn baš i ne. No, nije više mega povoljna kao nekada. Sada je, naime, samo povoljna. Iako i dalje nudi najviše za novac u svojoj klasi, cijena joj je viša nego prije. To se kompenzira kupnjom godišnjaka koji je sa svega 15.000 km odličan ulog. Poneki će joj prigovoriti i nešto tvrđe upijanje neravnina na izrazito lošim podlogama, ali budimo iskreni: ne možete imati i lijepe velike kotače i udobnost. Nama se omjer udobnosti i dinamike svidio. Baš kao i bogat osjećaj koji je puno bolji nego što biste po cijeni Superba zaključili prije nego ga provozate. S velikim korakom upravo u dizajnu i tehnici, čini se da je Superb dobar ulog za budućnost ako volite klasičnu mehaniku i naprednu tehniku po poštenoj cijeni.

Iako Superb kojeg smo testirali zbog izuzetno velike količine opreme stoji 269.900 kuna, nemojmo zaboraviti da se identičan automobil bez L&K opreme s dvije godine više i sa 69.000 km može dobiti za 180.000 kuna, također u Neostaru. Naravno, s identičnim 2.0 TDI motorom sa 150 KS. Jasno, sve ovisno o tome koliko ste spremni potrošiti na Superb i treba li vam što povrh ponude prostora i modernog dizajna.

Testirani auto, kao i sve ostale modele iz ponude možete pogledati na web stranici neostar.hr.

Motor i pogon
91
Vozne osobine
87
Unutrašnjost i praktičnost
92
Oprema i udobnost
92
Vrijednost za novac
95
Škoda Superb je moderna dizajnom, interijerom i tehnologijom, a klasična tamo gdje treba - u motornom prostoru
  • Škoda Superb 2.0 TDI L&K DSG
  • Motor: Turbodizelski, redni, 1968 ccm
  • Emisija CO2: 118 g/km
  • Snaga: 150 KS pri 3500 o/min
  • Moment: 340 Nm pri 1750 o/min
  • Mjenjač: DSG dvije spojke, 7 stupnjeva
  • Pogon: Prednji
  • Ubrzanje od 0-100 km/h: 9,0 s
  • Najveća brzina: 217 km/h
  • Deklarirana potrošnja: 4,1/4,6/5,5 l/100 km
  • Potrošnja na testu: 6,9 l/100 km
  • Cijena testiranog modela: 269.900 kn, 4/2018., 10 mj. star, 15.000 km (od 180.000 kn 2016.g., 69.800 km)