Rabljeni

Volkswagen Golf 1.6 TDI DSG: novi kralj rabljenih

Dizelaš sa 105 KS u kombinaciji s brzim DSG mjenjačem i s pet vrata idealna su opcija kod kupaca koji traže svoj idealni Golf na duge staze

Branimir Tomurad |

Čitava klasa se s razlogom zove po Golfu, a kada se bira idealni model je od "dizela boje trule višnje" s vremenom postao dizelaš srebrne boje. Tonovi sive nude praktičnost jer se lak lagano održava i dobro skriva prljavštinu, a motori su se u međuvremenu smanjili i ostali dovoljno snažni. Jasno, s modernim vremenima došle su i nove tehnologije pa se sve više kupaca rabljenih odlučuje za model s brzim i ugodnim DSG mjenjačem. Dokazani i štedljivi 1.6 TDI sa 105 KS nudi idealan omjer performansi i ekonomičnosti te se pokazao kao pouzdan i nezahtjevan motor. Uz metalik sivu boju i pet vrata jedno je jasno: ovo je Golf kojeg velika većina smatra upravo idealnim.

Mnogi će zaplakati za Golfom druge generacije koji je bio doslovce nepokvarljiv i trajan poput radioničkog škripca. Baš kao i navedeni alat, i Dvojka uvijek košta određenu sumu novaca i dan danas čuva vrijednost i ima svojeg kupca. Golfovi su takvi. Pa ipak, u slučaju sudara, ma koliko čvrst i trajan bio putnike nije štitio kao kasniji modeli. Moderne tehnologije pametnije je pratiti i imati najbolju ocjenu za sigurnost, izvrsne performanse, visoku razinu udobnosti, titulu auta godine čak i u Japanu gdje je Golf jedini nejapanski auto koji ju je ikada uopće i uspio dobiti. Golf Sedmica na svim je poljima dobar i uspješan model. I zato se mnogi odlučuju kupiti rabljenog kojeg će dugo voziti i naposljetku za nj dobiti poštenu svotu novca. Tu leži snaga kralja klase - uvijek pronađe kupca i novac vlasnika u njemu je diguran dok se god auto adekvatno održava.

Ako ćemo opet o plakanju, onda će svi spominjati 1.9 TDI koji je postao legenda. Ali 1991., kada se pojavio, nitko nije mislio da će turbomotor postati budući standard, svi su se bojali pouzdanosti i trajnosti, a pokazalo se kako pola milijuna kilometara nije problem. Nešto manji 1.6 TDI također se s godinama pokazuje kao izuzetno pouzdan i trajan motor koji nudi sve što i 1.9 TDI po pitanju performansi, ali i tiši rad, više udobnosti, nisku potrošnju i niže emisije. Mana mu je tek nešto veća osjetljivost na kvalitetu goriva u odnosu na starije generacije motora, ali ako ćemo tako ništa nije pouzdanije i trajnije od predimenzioniranih motora iz 1930-ih godina. Uz minimalnu pažnju i brigu oko održavanja, 1.6 TDI je sjajan motor.

U vožnji Golf Sedmica djeluje smirujuće na vozača, guta čak i najveće rupe i zapravo joj je teško pronaći manu. Nije naoštrena niti dinamična, niti je najudobnija u klasi, ali zato nudi sjajan omjer između udobnosti i oštrine pa se može reći kako je idealna za klasične vozače koji trebaju dobrog slugu za svakodnevnu vožnju ili putovanje, smirujuću štedljivu vožnu starom cestom ili bržu vožnju autocestom. Ovjes ima veliki hod, kočnice su dovoljno moćne, a stabilnost na jakim kočenjima i u zavojima mogla bi vas jako ugodno iznenaditi.

Ergonomska rješenja odavno su As iz rukava u Volkswagenu pa možete očekivati čvrsto udobno sjedalo, dobar položaj za upravljačem, pregledan i dobro konstruiran čvrst kokpit koji u svakom trenutku djeluje kao da ima šaku vijaka viška jer je sve čvrsto, bez cvrčaka i s velikom otpornošću na trošenje. Ovaj primjerak s nešto preko 80.000 km, tvorničkim jamstvom i DSG mjenjačem nema vidljive tragove trošenja. Kvaliteta izrade je prilično visoka, a presvlake i spužve sjedala čvrste i Golfovi oduvijek pokazuju visoku otpornost na trošenje unutrašnjosti.

Starost Golfa svakako utječe na cijenu, ali dvije i pol godine star primjerak s DSG mjenjačem u stanju "kao nov" i s jedva preko 80.000 km trebali bi svakoga tko traži svoj idealni Golf zainteresirati. Jer, uporabno gledano, ovaj je auto tek razrađen i na početku duge karijere. Glavni razlog za kupnju može biti i taj što je riječ o aktualnom modelu, s dobrom specifikacijom, sjajnim mjenjačem i s niskim troškovima održavanja koje osigurava još i tvorničko jamstvo. Gledajući cijene oko sedam godina starih primjeraka Golfa šeste generacije, na ovom se ne može mnogo izgubiti.

 

Motor i pogon
91
Vozne osobine
90
Unutrašnjost i praktičnost
89
Oprema i udobnost
85
Vrijednost za novac
94
Golf je miljenik kupaca rabljenih vozila jer dobro čuva vrijednost, otporan je na kilometre i povoljno ga je održavati, a s 1,6-litrenim TDI motorom i DSG mjenjačem nudi i novu razinu udobnosti.
  • Volkswagen Golf 1.6 TDI DSG
  • Motor: Turbodizelski, redni, 1598 ccm
  • Emisija CO2: 102 g/km
  • Snaga: 105 KS pri 3000 o/min
  • Moment: 250 Nm pri 1500 o/min
  • Mjenjač: DSG, 7 brzina
  • Pogon: Prednji
  • Ubrzanje od 0-100 km/h: 10,7 s
  • Najveća brzina: 192 km/h
  • Deklarirana potrošnja: 3,5/3,9/4,6 l/100 km
  • Potrošnja na testu: 5,4 l/100 km
  • Cijena testiranog modela: 131.300 kn (3/2015., 2,5 g. star)