Rabljeni

Volvo S90: švedski admiralski brod

Specifičnog dizajna i neupitnog luksuza komfora, novi Volvo S90 izuzetno je privlačna limuzina visoke klase

Branimir Tomurad |

Tri su vrste kupaca luksuznih limuzina: jedni kupuju Audi, drugi Mercedes, a treći BMW. Puno manja četvrta skupina koju čine odvjetnici i doktori kupuje - Volvo. Tako to zvuči kada se u šali komentiraju stereotipi vezani uz vlasnike automobila, ali u tome ima i podosta istine. Volvo S90 specifičan je svojim dizajnom i privlači sve one koji žele netipičan auto neupitnog luksuza i pomalo neobičnog dizajna. Isporučuje se s nekoliko bezinaca i dizelaša - T4, T5, T6 i T8 za benzince (190 KS, 254 KS, 320 KS te hibridnih 407 KS), odnosno D3, D4 i D5 kada se govori o dizelašima (150 KS, 190 KS te 235 KS). Svi benzinci i najjači dizelaš imaju automatski mjenjač. Nažalost svih onih koji vole obujam, dizelskog peterocilindraša naslijedio je četverocilindraš.

Usporedba s njemačkim automobilima je neizbježna, pa Volvo uspoređuju s njemačkim perjanicama luksuza. Volvo se diči sjajnim dizelskim motorima koji su vrlo tihi i snažni, pa i poprilično štedljivi. Izuzetno je jak i u ponudi sigurnosnih sustava koji ga stavljaju na sami vrh klase. Dobar je i u ponudi serijske opreme po kojoj ne zaostaje za bogato doplaćenim njemačkim limuzinama. No, nema tako dobre i brze automatike i nešto je tvrđi i ne baš izvrstan na lošijim cestama. ima svoje draži i sadržane su ponajprije u tomu što je drukčiji od svega što se može vidjeti na cesti. Prepoznatljiv je i djeluje skupocjeno.

Srednji dizelski motor D4 turbom je napumpani četverocilindraš sa 190 KS. Ima golemi okretni moment od 400 Nm i prava je mjera. Pored ovog motora D5 se čini nepotrebnim, no vlasnici limuzina visoke klase vole imati dovoljno snažan auto za visoke brzinske prosjeke. Doduše, već ovaj model juri 230 km/h, a osmerobrzinski automatski mjenjač izvrsno se uklapa u komfornu priču. Nije najbrži, ali je sasvim ugodan za korištenje. Testirani auto s paketom Inscription donosi dovoljno opreme da poneki ostanu u čudu. To je dodatno naglašeno bojom interijera. Volvo s crnim interijerom je jedno, ali njihove tonirane kožnate unutrašnjosti izgledaju izvrsno. Uz elegantne drvene umetke i pomalo kičaste tipke te mrežice Bowers&Wilkins zvučnika, može se reći da zrači ekstravagancijom.

Na golemim 21-colnim kotačima nikada neće biti udobno kao na, primjerice, 19-icama, no zato figura Volva S90 izgleda fenomenalno. Prelazak preko rupa ili ležećih malo će ga uzdrmati. S druge strane, na glatkoj i urednoj cesti bit će smiren i vrlo upravljiv. Motor daje dovoljno snage i da "malo požurite" i jačeg zaista ne trebate. Na stražnjoj je klupi vrlo udobno i komotno, pogotovo za koljena. To je gotovo pet metara duga limuzina, pa je takvo što za očekivati. Prtljažnik ima 500 litara. Mrežice za bočna stražnja stakla daju malo privatnosti dok koristite tablet za koji su ugrađeni nosači. Čini se da se u ovaj Volvo više ništa nije moglo dodatno nadoplatiti, takav dojam daje interijer.

Volvo S90 ne upija rupe kao E-klasa, nema takvu izradu interijera kakvu ima Audi A8, a nije niti dinamičan kao BMW. Ali je zato daleko najpovoljniji od svih navedenih jer se može dobiti u stanju "nov" po vrlo atraktivnoj cijeni. Neostar prodaje model D3 iz 11/2017. sa 29.700 km za 258.000 kuna, dok je testirani model stajao 287.000 kn s prijeđenih 79.000 km.

Testirani auto, kao i sve ostale modele iz ponude možete pogledati na web stranici neostar.hr.

Motor i pogon
89
Vozne osobine
88
Unutrašnjost i praktičnost
91
Oprema i udobnost
93
Vrijednost za novac
94
Volvo S90 ima izuzetno povoljnu cijenu u usporedbi s drugim modelima u klasi te donosi neobičan, sasvim drukčiji dizajn.
  • Volvo S90 D4
  • Motor: Dizelski, turbo, 4 cilindra, 1969 ccm
  • Emisija CO2: 116 g/km
  • Snaga: 190 KS pri 4250 o/min
  • Moment: 400 Nm pri 1750 o/min
  • Mjenjač: Automatski, osam stupnjeva
  • Pogon: Prednji
  • Ubrzanje od 0-100 km/h: 8,2 s
  • Najveća brzina: 230 km/h
  • Deklarirana potrošnja: 4,2/4,6/5,4 l/100 km
  • Potrošnja na testu: 7,1 l/100 km
  • Cijena testiranog modela: 287.000 kn