Rabljeni

VW Golf GTD - apsolutni prvak u ekonomičnoj jurnjavi

Čim je Volkswagen prvi puta pustio GTD oznaku, ona je donijela turbokompresor, snažan dizel, ali i GTI performanse - stvar se do danas nije promijenila

Branimir Tomurad |

Golf GTI je san svakog ljubitelja marke, no najčešće razum i srce ne idu zajedno. GTI performanse donose i GTI troškove, pojnajprije zbog cijene benzina, a jedino je pravo rješenje GTD - sportski dizelaš koji daje 184 KS i zauzvrat troši manje od šest litara ako se uspijete kontrolirati. Jer, iako je u ovom slučaju GTD u crnoj boji i na 17-colnim kotačima samozatajan, teško da ćete odoljeti tome da date petama vjetra i posegnete za uzbuđenjem. Jasno, u svakodnevnoj je vožnji on pravi Golf - jednostavan, čvrst, dobre izrade i izvrsne ergonomije s kojom je lako živjeti obiteljski život. Upravo zato što nema upadljivu boju i velike kotače, pravi je "sleeper" odnosno neugodno iznenađenje za sve brže aute na cesti.

Golf GTD je spoj dva svijeta koji inače ne idu zajedno. Dvolitreni TDI motor sa 184 KS ima dovoljno snage za sprint do stotke u svega 7,5 sekundi, ali i za najveću brzinu od 228 km/h. Jasno, nije sve u brojkama, ima nešto i u osjećaju vožnje. GTD uz to spaja puno GTI gena pa se čini kako bolji i brži auto uopće ne trebate. Ovaj je na 17 cola idealan za gradsku vožnju i svakodnevnu opotrebu. Motor nije preglasan ali je zvukom prisutan i uopće nećete zamijetiti sa suvozačkog mjesta da se u njemu krije toliki potencijal. Baš zbog te smirenosti u normalnoj vožnji, GTD je idealan obiteljski auto. Nije pretvrd, dobro upija neravnine i ne smetaju ga ležeći policajci. Iako niži od običnog Golfa, GTD uopće ne podrhtava i ne gubi na komforu. Model s pet vrata dodatni je plus jer osvaja sve bodove za praktičnost koju cijene svi oni kojima obiteljske prilike ne dopuštaju kupnju nekog sportskog automobila.

Interijer Golfa GTD je njegov ponajbolji dio jer je, osim ergonomijom koja je primjer klase, poprilično oplemenjen količinom opreme koja ide u seriji. Ovaj je primjerak opet samozatajan jer je sve u crnoj boji, nema nikakvih dodataka koji bi se posebno isticali. Dobar infotainment, praktični i brzi DSG mjenjač i trokraki volan su sve što treba za duge dane iza upravljača. Ideja GTI i GTD modela je u prelasku velikog broja kilometara u jednom danu, a u ovom automobilu to nimalo nije problem. Osmijeh za volanom također dolazi serijski jer su međuubrzanja kao stvorena za pretjecanje ili za malo bržu vožnju. Čim se smirite s gasom trošit ćete oko šest litara s lakoćom, iako su moguće i dosta manje brojke ako motor držite u ekstremno niskim okretajima. Zbog velikog tlaka ubrizgavanja goriva on pritom uopće neće podrhtavati.

Hladan i brz je najbolji opis njegova karaktera. Kada se počnete voziti nekom zavojitom praznom cestom bez puno prometa, dizelski će zvuk ispuniti kabinu čim motor malo podbodete gasom. Volan je precizan, upravljanje hladno, smireno, auto je vrlo fokusiran i nimalo razigran. On slijedi upute i zalijepljen je za podlogu poslušno prateći zadanu putanju. Ne kliže osim ako niste jako grubi, ali ga možete na to izazvati ako poželite. Jasno, ESP sve drži pod kontrolom i osjećat ćete se sigurno. Ono najbolje je sposobnost ovjesa da i pri velikim brzinama guta rupe čak i pod opterećenjem u zavojima te da valove na cesti uopće ne čini nečim što bi ga moglo uznemiriti. Golfom GTD može se biti brz i hladan, ali može se i uživati u prbacivanju težišta i jurnjavi. Tu dolazimo do pitanja svih pitanja - koliko to zadovoljstvo košta? U slučaju da kupujete novi auto, cijena nije mala.

Niti godinu dana star i sa svega 15.400 km, ovaj Golf GTD vozi kao nov, a košta znatno manje. Cijena mu je 265.500 kuna i za to isporučuje emocije kroz performanse, a kasnije ne opterećuje novčanik jer će prosijek potrošnje zauvijek ostati ispod 7 litara u normalnoj mješovitoj vožnji.

Testirani auto, kao i sve ostale modele iz ponude možete pogledati na web stranici neostar.hr.

Motor i pogon
93
Vozne osobine
91
Unutrašnjost i praktičnost
92
Oprema i udobnost
94
Vrijednost za novac
90
Golf GTD je najbliže što možete prići modelu GTI, a da pritom zbog uštede na gorivu ne izgubite performanse.
  • Volkswagen Golf 2.0 TDI GTD
  • Motor: Turbodizelski, redni, 4 cilindra, 1968 ccm
  • Emisija CO2: 122 g/km
  • Snaga: 184 KS pri 3500 o/min
  • Moment: 380 Nm pri 1750 o/min
  • Mjenjač: DSG, 6 stupnjeva
  • Pogon: Prednji
  • Ubrzanje od 0-100 km/h: 7,5 s
  • Najveća brzina: 228 km/h
  • Deklarirana potrošnja: 4,0/4,5/5,5 l/100 km
  • Potrošnja na testu: 6,8 l/100 km
  • Cijena testiranog modela: 265.500 kn (4/2018, 10 mj. star)