Rabljeni

Volkswagen Polo 1.4: skromnost i jednostavnost prije svega

Ono čega nema ne može se pokvariti, a Polo u svojoj bazičnoj varijanti suština je onoga što mahom traže vremešniji vozači - kvalitetan i pouzdan, jednostavni automobil

Branimir Tomurad |

U vrijeme kada novi automobili pršte tehnologijom, opcijama, opremom i "gadgetima", postoje i oni kupci koji traže "sirovu klasiku", odnosno čim jednostavnije automobile. Mahom su to kupci koji su konzervativni, nerijetko stariji, rade vrlo malo kilometara, a automobil kupuju na dugi rok i žele da je kvalitetan i da plastika ne cvrči. Žele i da je dovoljno čvrst i robustan da ne moraju previše paziti. Jedan takav upravo je VW Polo u baznoj varijanti s 1.4 motorom koji osim klime, servouređaja volana i radija nema baš previše opreme.

Ponekad je manje zapravo više. Jedan mali dio ljudi specifično traži manje automobile i količina opreme im je nebitna ukoliko auto ima radio, klimu i servo. Sve ostalo je nepotreban luksuz koji se osjeti na cijeni, a koristi rijetko. Ako radite svega nekoliko tisuća kilometara godišnje, motor je nevažan. Doduše, nije da 1,4-litreni benzinac oskudijeva snagom, a nije niti rastrošan čak niti u gradu. Daleko je od razine modernih dizela kada se mjere prosjeci, ali je i daleko od svih njih jer ne može iznenaditi nekim skupim kvarom. Stoga, bazni benzinci starije konstrukcije i s malo više obujma, jer 1.4 za današnje je pojmove zapravo solidno velik motor, imaju svoju vjernu publiku. Zato je njegovih 86 KS sasvim dobra mjera.

Otvorite li vrata vidjet ćete jednostavnu, ali čvrstu i kvalitetnu plastiku. Nema ovdje luksuza, ali zato unutrašnjost Pola godine proživljava ne gubeći svoj prvi sjaj. Cvrčaka nema čak ni na primjercima s ekstremnom kilometražom. Kožom presvučeni volan može se staviti naknadno, iako bi nekada davno ovakav gumirani dobio odlične kritike jer se čak i nakon 100.000 kilometara ne istroši, a mekan je i ugodan pod rukom. Sjedala su tvrđa, i to je tako na svim modelima Pola ove generacije. Presvlake su kvalitetne i lako se održavaju. Čim se namjestite bit će jasno da se njime može prevaliti i veća kilometraža bez umora.

U vožnji je 1,4-litreni motor ne samo dostatan, već i prilično dobar u niskim okretajima. Kako novi motori gube dah na niskim okretajima ne očekujete tako glatku i laganu vožnju čak i na malim okretajima. Zato su prednosti motora starije koncepcije u pravilu vrlo rijetke danas kada emisije diktiraju sve manji obujam i turbokompresore, što donosi velik broj dijelova i veću podložnost kvarovima. Kako se u novoj generaciji Pola ovaj motor više ne ugrađuje, ovo je "posljednji vlak" za one koji žele sirovu klasiku. Motor nije suviše žedan, u gradu se može voziti s prosjekom od 8 l/100 km, čak i manje ako niste često u gužvi. Na otvorenoj cesti s laganom nogom može piti i 6,4 litre koliko smo uspjeli postići na testu. čak i ako malo pojurite, Polo 1.4 može pružiti dovoljno živosti, ali ne očekujte čuda.

Ovo je idealan automobil za starije vozače jer ima pet brzina, nije osjetljiv na prerano ili prekasno prebacivanje brzina i vrlo je elastičan. Pogotovo dobar u niskim okretajima i laganim režimima vožnje. Testirali smo primjerak iz Neostara koji je proizveden 2014. godine, a s navedenim motorom i opremom može se kupiti u Neostaru za 55.000 kn naviše, ovisno o prijeđenim kilometrima.

Testirani auto, kao i sve ostale modele iz ponude možete pogledati na web stranici neostar.hr.

Motor i pogon
87
Vozne osobine
89
Unutrašnjost i praktičnost
89
Oprema i udobnost
84
Vrijednost za novac
91
Polo 1.4 idealan je za vremešne vozače ili one koji vole klasiku i nisu razmaženo ovisni o opremi.
  • Volkswagen Polo 1.4
  • Motor: Benzinski, 4 cilindra, redni, 1390 ccm
  • Emisija CO2: 139 g/km
  • Snaga: 86 KS pri 5000 o/min
  • Moment: 132 Nm pri 3800 o/min
  • Mjenjač: Ručni, 5 stupnjeva
  • Pogon: Prednji
  • Ubrzanje od 0-100 km/h: 12,1 s
  • Najveća brzina: 177 km/h
  • Deklarirana potrošnja: 4,7/5,9/8,0 l/100 km
  • Potrošnja na testu: 6,4 l/100 km
  • Cijena testiranog modela: 63.000 kn (2014., 59.000 km)