Rabljeni

Volkswagen Up! 1.0: šparkasica za grad, ali s ozbiljno dobrim ovjesom

Najmanji Volkswagen izvrsna je kupnja jer nudi široku kabinu za auto tako male duljine, a usto se i voznim osobinama može stati uz bok klasu većim automobilima

Branimir Tomurad |

Najmanji Volkswagen kao čvrst i solidno napravljen auto diči se klasičnim vrijednostima marke. Konzervativan i nimalo razigran dizajn, ali uz nekoliko detalja i jednu opću "monolitnu" temu koja sve elemente karoserije stapa u obli ali i kutijasti klasični oblik. Dizajn je svakako trajan i čini ga dobrim za mladu i staru publiku jer nema izlizanih štoseva s izazivanjem emocija. Up! je prije svega šparkasica za grad koja se morala svidjeti svima. To mu je i uspjelo. Dizelaša nema u ponudi, a tek nedavno napokon je stigao i maleni TSI s kojim žustro juri. Međutim, najviše ih na tržištu ima jednostavni jednolitreni motor sa sasvim dostatnih 60 KS.

Osnovni model zove se Take Up! i nudi sve što treba imati goli gradski auto - klimu, solidan audio uređaj i unutrašnjost koja ne izgleda jeftino, ali niti razmetno. Kožnati volan svakako bi ga podigao do razine nakon koje zaista ništa ne treba dodati. Sjedala izgledaju odlično, ali mala napomena: tvrda su i čvrsta, kao u svakom njemačkom autu. Oni koji su navikli na mekoću vjerojatno će prigovarati, ali Up! će i nakon 200.000 km zasigurno izgledati kao da nema toliko jer je unutrašnjost prilično otporna na trošenje. Ergonomija joj je veliki plus, a čak i na stražnjoj klupi puno je mjesta za ramena i glavu. Move Up! je razinu višlja i tek nešto skuplja oprema.

Motor od jedne litre s početnih 60 KS nudi pristojne performanse i zanimljiv hrapavi zvuk zbog kojeg ćete ga tu i tamo rado razvući između gradskih semafora. Jasno, ne očekujte čuda jer je napravljen da ponudi jednostavnu i jeftinu motorizaciju. Njegova je prosječna potrošnja 5,8 litara uz normalan do življi gradski tempo, što je sasvim u skladu sa snagom koju nudi.

Udobnost je kategorija koja u gradu ima malo drugačije značenje. Osim što je Up! tvrdih sjedala na prvi dojam krut, zapravo je izvrstan u upijanju rupa i preskakanju ležećih policajaca. Trag kotača je velik za tako mali auto i u vožnji djeluje vrlo smireno i stabilno, a pogotovo kada se počnete voziti na autocesti većom brzinom. Ako i pomislite da je motor preslab, to će biti zato što je ovjes kao u klasu većem autu pa se 160 km/h i ne čini nekom prevelikom brzinom i vozaču će Up! ulijevati sigurnost čak i prilikom takve vožnje. Može se reći kako je po osjećaju na velikim brzinama najozbiljniji mali auto u klasi.

Prtljažnik ima praktičnu policu koja ga dijeli na donji i gornji dio, ali kada se sve izvadi iznenadit ćete se koliko stvari Up! može progutati. Još je bolji dojam kada straga na sjedala sjednu dvojica korpulentnijih ljudi kojima neće nedostajati prostora. Up! je iznutra puno prostraniji nego što biste pomislili. Za konačan dobar dojam brinu se zanimljive teksture plastike pa ništa ne izgleda jeftino. Ergonomija je jedan od njegovih najvećih pluseva, jer čim sjednete za volan brzo ćete naći idealan položaj i sve će kontrole biti nadomak ruke.

U brzoj vožnji Up! je nevjerojatno stabilan, smiren, i zapravo bi vas mogao iznenaditi brzinom koju može držati u zavojima. Kočnice imaju dovoljnu snagu i može ih se lako dozirati, a osjećaj na volanu i tvrdo sjedalo odlično se utapaju u priču. Up! je puno zabavniji nego što izgleda i zapravo je njime gušt juriti jer se ne naginje i ovjes mu ima gipkost klasu većeg auta pa po lošoj cesti nećete skakutati kao u konkurentima. Ima li Up! mana? Ima. Nešto mu je višlja cijena nego konkurentima. Međutim, vrijednost s godinama odlično drži.

Testirani auto, kao i sve ostale modele iz ponude možete pogledati na web stranici neostar.hr.

Motor i pogon
87
Vozne osobine
92
Unutrašnjost i praktičnost
93
Oprema i udobnost
83
Vrijednost za novac
90
Volkswagen Up! 1.0 iako najmanji i najslabiji VW, ponaša se kao klasu skuplji auti, nudi sjajne vozne osobine i odlično drži vrijednost.
  • Volkswagen Up! 1.0
  • Motor: Redni, bezinski, 3 cilindra, 999 ccm
  • Emisija CO2: 96 g/km
  • Snaga: 60 KS pri 5000 o/min
  • Moment: 95 Nm pri 3000 o/min
  • Mjenjač: Ručni, 5 stupnjeva
  • Pogon: Prednji
  • Ubrzanje od 0-100 km/h: 14,4 s
  • Najveća brzina: 162 km/h
  • Deklarirana potrošnja: 3,7/4,1/4,9 l/100 km
  • Potrošnja na testu: 5,8 l/100 km
  • Cijena testiranog modela: Od 54.900 (2016., 2 g. star, 30.000 km)