Test

Alfa Stelvio: vozački ples na visokim petama

Stelvio donosi oštre vozne osobine, osebujan dizajn, izvrsnu unutrašnjost, a cijena mu starta od 334.000 kuna

Branimir Tomurad |

Poziv na prezentaciju Stelvija u Poreču dobra je prilika. Prva vožnja nije dovoljna za stvaranje konačnog dojma, ali mogli biste pokleknuti već pri pogledu na nos Stelvija. Stražnji dio možda nije dovoljno zanimljiv ili neviđeno originalan, pogled s boka i straga podsjeća na neke druge modele, ponajprije Infiniti i Porsche Macan, a činjenica da ta klasa SUV-ova nudi uglavnom jako dobre automobile Stelviju neće nimalo olakšati posao. Fokusirate se na kvaku i čim ju povučete doživjet ćete najveće iznenađenje – unutrašnjost kao nijedna druga i doista dobar osjećaj čim sjednete za volan.

Stelvio će izvući emociju čim sjednete iza volana kroz koji se vide duplje s instrumentima. Na samom volanu je tipka za paljenje. Pomalo Ferrarijevski. Ako ste odabrali drvo kao opciju nećete dobiti neuglednu lamperiju već remek djelo u koje ćete se zagledati dok vozite. Ekran infotainmenta ćete izbjegavati jer je malen i nikako u skladu s vremenom, ali nama se to sviđa. Gledajte u njega dok stojite, Alfe vas žele natjerati da gledate pred sebe i prepustite se vožnji.

Prvi okret na parkingu otkriva koliko je direktan i brz na volanu. Stelvio djeluje utegnuto i čvrsto, sjedala su izvrsna, položaj sjedenja također. Sjedi se jako nisko za SUV, pa ćete se ponekad zapitati je li moguće da ostaje toliko prostora iznad glave. Oni straga požalit će se na ponudu prostora, ali ne baš previše. Ta seksi talijanska stakla koja uljepšaju dizajn auto pretvore u puškarnicu pa zaboravite i na unutrašnji retrovizor, dok su bočni izvrsni.

Dizelski motor čupa iz niskih okretaja i daje čak i dobar zvuk. Automatski mjenjač dobra je opcija, s njime dolaze pedale za šaltanje iza volana. Fiksne su, ne okreću se, i dovoljno su duge da ih pronađete u zavojima s kojima se borite i to je odlično. Možda su ručice brisača i žmigavaca preblizu pa ćete ih slučajno uključiti. Stabilizatori su poprilično kruti, naginjanja gotovo da i nema, vožnja zavojima je užitak sve dok ne naiđete na neravne dijelove ceste. Tada ovjes pokazuje svoje grubo lice – podrhtavanje i ne baš najbolje upijanje rupa natjerat će vas da usporite. Stelvio je po oštrini i performansama iznad prosjeka klase, ali po udobnosti se plasira niže. Očito je opredjeljen da bude dinamičan. Dijelovi ovjesa su većinom aluminijski.

Njegova su konkurencija BMW X3, Mercedes GLC i Jaguar F-Pace, no od njih je znatno jeftiniji. Cijena starta od 334.400 kuna za 2.2 MJTD koji nema pogon na sve kotače. Tu dolazimo do apsolutno najjačeg aduta Stelvija – pogon je primarno stražnji. U galeriji ćete pronaći fotku s cijenama svih modela, a mi ćemo još dodati da model 2.0 GME sa turbom i 280 KS te Q4 pogonom stoji 442.600 kuna. Radujemo se prvoj prilici u kojoj ćemo bolje provozati i isprobati Stelvio. Ne zato što je bez mane, već zato što se radujemo svakom autu koji u današnje vrijeme umjesto ekrana i infotainmenta na primarno mjesto ipak stavlja vozne osobine i užitak za vozača.