Test

Dacia Duster 1.5 dCi 4WD: jednostavan, robustan i relativno povoljan auto za sve situacije

Prvi Duster je bio hit, a osvježeni od prošle godine nudi nove detalje i puno ljepšu unutrašnjost - isprobali smo njegovu najjaču inačicu

Branimir Tomurad |

Jednostavan i robustan, s proširenim blatobranima i neodoljivim izgledom čak i kada ima crne branike i čelične kotače. Zapravo, upravo takav Duster nam je najprivlačniji jer u svojoj najjednostavnijoj varijanti kao da vrišti da je zapravo jeftini alat za sve vremenske uvjete i podloge. U slučaju ovoga odnosno novoga recept je ostao isti, ali sastojci su finiji - sada uz LED pozicije i nova stražnja svjetla okreće glave, a u unutrašnjosti koja je bolje izrade pa čak i s daškom šminke novost je ekran infotainmenta i dobar sustav kamera sa svih strana vozila koji je potekao s Nissanovih modela. U toj svojoj najjačoj varijanti Duster je sve samo ne jednostavni i jeftini auto, no već na prvu se čini da opravdava svoju cijenu.

Duster je od prvoga dana u unutrašnjosti tvrd i plastičan. Namjerno je takav, jer riječ je o "jeftinoj" marci pod Renaultom koja praktički pakira dobre stare dijelove u novo ruho. Zbog lijepog dizajna to je čak i plus, jer kod Dacija nema kompliciranih dijelova niti skupih popravaka jer su pouzdane i trajne, a istovremeno su izvana ukorak s vremenom. Usto, od jednostavnog malog off-roadera ne očekujete pretjeranu finoću već svrsishodnost. Ovaj auto ima već gotovo 50.000 testnih kilometara i u njemu cvrčka možete čuti samo ljeti kada otvorite prozor. Kao i prvog dana - tvrd, čvrst, s ugodnim sjedalima i dosta dobrim položajem sjedenja. Dašak luksuza kojeg donosi ekran nije neki spektakl već ga dodaje taman koliko je nužno da se ne osjećate zakinutima. Ispod je red tipki među kojima je i simbol kamere. Taj sustav je izuzetno privlačan dodatak za ovakav auto na asfaltu, a pogotovo izvan njega.

Početna cijena za Duster je 102.900 kuna. Jasno, u toj cijeni dolazi "gol i bos", ali svejedno ima svoj utilitarni šarm. Ovaj testni model je na suprotnoj strani cjenika: oprema Prestige ima sve što očekujete od "full opreme" i dolazi po cijeni od 159.200 kuna. Da, nije malo, ali tako to ide kada želite pogon na sve kotače. Naime, odmah pored mjenjača nalazi se kružni birač kojim se selektira pogon na samo prednje ili na sva četiri kotača. Kada ga postavite na "4WD LOCK" spojku stavljate u punu funkciju pa je pogon na sve kotače stalno uključen do 80 km/h. Kako je Duster visok, kako ima kratke prevjese i vrlo gipki ovjes, doslovce možete sve proći s laganim zaletom i nećete osjetiti da vam nedostaju bilo kakve blokade ili čak reduktor. Iznenađuje koliko je sposoban i lagan pri terenskoj vožnji. Pritom četiri kamere uvelike olakšavaju taj posao. Možete izbjegavati rupe, debla ili paziti budnim okom na rubnike.

Prvi stupanj prijenosa izuzetno je kratak. Dacia je time uštedjela jer ne mora ugraditi skupi reduktor, a ionako se u teškim uvjetima vozite puzajućom brzinom. Baš zbog toga prvi je stupanj uzrok što ćete u gradu na ravnom komotno kretati "iz druge". Ukoliko krenete u prvoj motor će omogućiti pravi trzaj kod kretanja, pa se Duster penje poput koze na nasipe ili izrazito visoke rubnike. Maleni dizelski motor sa 110 KS ima dovoljno snage, ali u toj kratkoj prvoj brzini doslovce je snagator. Ništa bolji doživljaj snage nećete imati u SUV modelima koji su 300 kg teži i u rangu od oko 150-170 KS. S druge strane, na autocesti ćete čak i u šestom stupnju osjetiti da motor radi na nešto višim okretajima. Drugim riječima, Duster je vrlo dobar do 140 km/h, ali preko te brzine malo ćete izgubiti na komforu. Opravdano, naravno, ali valja napomenuti. Treba imati na umu i da ćete se tamo gdje biste se vozili u drugoj brzini, ipak odlučiti na "treću".

Tijekom testa potrošnja je bila svega 5,5 litara na 100 km i zaista je teško ne pohvaliti štedljivost Renaultova dizelaša. Tih je i kultiviran, ima dovoljno snage i sasvim je dobra mjera za Duster. Svi će primijetiti da Duster više nije jeftini auto na visokim petama, ali pokazao se pouzdanim, robusnim i vrlo kvalitetnim. Uostalom, uvijek ostaje opcija baznog modela koji je čak i s crnim branicima i čeličnim kotačima nevjerojatno šarmantan. Pravi radni stroj za posao i slobodno vrijeme, i to od sada s još malo ljepšim interijerom.

Motor i pogon
89
Vozne osobine
84
Unutrašnjost i praktičnost
85
Oprema i udobnost
82
Vrijednost za novac
88
Duster je u svojoj najšminkerskijoj varijanti osjetno skuplji nego u baznoj, ali zadržava sve odlike pouzdanog i štedljivog auta za asfalt i lagani off-road.
  • Dacia Duster 1.5 dCi 4WD Prestige
  • Motor: Redni, 4 cilindra, turbodizelski, 1461 ccm
  • Emisija CO2: 142 g/km
  • Snaga: 110 KS pri 4000 o/min
  • Moment: 240 Nm pri 1750 o/min
  • Mjenjač: Ručni, 6 stupnjeva
  • Pogon: Na sve kotače
  • Ubrzanje od 0-100 km/h: 12,5 s
  • Najveća brzina: 168 km/h
  • Deklarirana potrošnja: 5,2/5,5/6,3 l/100 km
  • Potrošnja na testu: 5,5 l/100 km
  • Cijena testiranog modela: 159.200 kn