Test

Dacia Sandero 0.9 tCe Easy R: robusni alat s jednostavnim automatikom

Sandero je prije svega jednostavan i robustan automobil koji uz sjajni maleni turbomotor i jednostavni automatski mjenjač bira smirenu publiku

Branimir Tomurad |

Dacia Sandero jednostavan je i skroman auto, bez tričarija i nepotrebnih dodataka. Upravo u krizom pogođenoj Europi Dacia je svojim modelima ostvarila zapažene rezultate pa se čak i u Njemačkoj prodaje izuzetno dobro. Nije kvarljiva, pruža jednostavno iskustvo vožnje, a u svojim opremljenijim inačicama poput ove zadovoljit će čak i dojmom kojeg očekujete kod malo skupljih automobila. Jasno, od automatika ne očekujte čuda jer nije brz niti uglađen, ali ispunjava svoju funkciju nudeći ugodno gradsko "mic po mic" pomicanje u gužvi.

Automatski mjenjači imaju svoje kupce i sve veći broj vozača jednostavno više ne želi mijenjati stupnjeve. Dacia je u svoj jednostavni i skromni Sandero kojeg krase robusnost i malo grublja izvedba stavila mjenjač koji prodaje pod nazivom Easy R. Ručica izgleda kao i klasična, ali je zato na njoj klasični raspored PRND. Čim pokrenete motor i odaberete stupanj iznenadit će vas žustri trzaj koji samo dodatno naglašava Sanderov robusni duh. Uz malo vježbe desnom nogom prestat ćete s trzajima i ugodno se pomicati u gradskoj gužvi. Riječ je o robotiziranom ručnom mjenjaču koji ima svoja ograničenja, ali je i jeftiniji u proizvodnji.

Maleni 0.9 tCe izvrstan je motor. Uz prosječnu potrošnju od samo 7,7 litara na testu, iznenadio je svojim performansama. Odmah da naglasimo, osjeti se manjak obujma kada se brzo vozite autocestom, ali na trenutke vam izmami osmijeh na lice moć kojom mali turbo uspijeva visokim tlakom nabiti tako maleni motor i iznenaditi performansama do brzine od oko 120 km/h. Jasno, u gradu je uglađen i tih, gotovo bestrzajan i to zaslužuje svaku pohvalu. Najveća brzina od 175 km/h ostvaruje se uz malo upornosti gasom jer Sanderu najviše pristaje putna brzina od oko 130-140 km/h, ne više.

U vožnji je Sandero izuzetno robustan i visok na ovjesu. Zato ne poznaje prepreke u vidu previsokih rubnika, a izleti na makadam ili lošiji asfalt bacaju sasvim novo svjetlo na njegove vozne osobine. Naime, Sandero se na cesti naginje i djeluje pomalo gumeno pri upijanju rupa, ali kad kotače spusti na makadam ili ceste prepune rupa pokazuje novo lice. Osim što možete voziti brzo i neoprezno po takvom terenu, Sandero neće pustiti niti jedan zvuk po kojem biste zaključili da se njegov ovjes muči. Nevjerojatno je jednostavan i robustan i zapravo ga je pravi gušt voziti bez puno pažnje, grubo i na lošim terenima. Danas takvih automobila više nema, Dacije su u tome pomalo usamljene na tržištu.

Unutrašnjost je jednostavna i nema tu nekog velikog luksuza. Imitacija karbonskih vlakana, blještava kapica ručice mjenjača i obični radio s velikim tipkama nisu ništa posebno. Pa opet, prostora ima, sve je vrlo čvrsto i otporno na cvrčke, a dodatne gumene prostirke poda dodatno žele naglasiti jednostavnu narav. Stražnja je klupa pohvalno prostrana u predjelu glave i ramena, ali joj je sjedeći dio nešto kraći od prosjeka. Svejedno, kabina straga nudi dobru dozu komocije. Prtljažnik nudi 320 litara, sasvim dovoljno.

Najveće vrline Sandera su njegova robusnost i pouzdanost. Vrlina mu je i skromnost jer ga "naoko" doživljavaju kao jeftini automobil. S druge strane, ovako opremljen ipak nije nevjerojatno jeftin. Za 88.660 kuna teško je naći sličan model s automatskim mjenjačem. Pa opet, nakon testa automatik bismo radije zamijenili ručnim mjenjačem.

Motor i pogon
82
Vozne osobine
81
Unutrašnjost i praktičnost
79
Oprema i udobnost
82
Vrijednost za novac
88
Dacia Sandero najrobusniji je auto svoje klase, ima izvrstan mali benzinski turbomotor sa 90 KS, ali puno je bolja u kombinaciji s ručnim mjenjačem.
  • Dacia Sandero 0.9 tCe Easy R Laureate
  • Motor: Turbobenzinski, 3 cilindra, 898 ccm
  • Emisija CO2: 112 g/km
  • Snaga: 90 KS pri 5000 o/min
  • Moment: 140 Nm pri 2250 o/min
  • Mjenjač: Automatski, robotizirani, 5 stupnjeva
  • Pogon: Prednji
  • Ubrzanje od 0-100 km/h: 11,1 s
  • Najveća brzina: 175 km/h
  • Deklarirana potrošnja: 4,6/5,0/5,7 l/100 km
  • Potrošnja na testu: 7,7 l/100 km
  • Cijena testiranog modela: 88.660 kn