Test

Mazda3 CD105 Sport Takumi: oštra i štedljiva, baš po provjerenom receptu

Mazda radi dinamične automobile, a u kombinaciji s uglađenim dizelskim strojem s četiri cilindra i malom snagom izuzetni je štedljivac

Branimir Tomurad |

Mazda je mala kao proizvođač, ali svojim modelima uvijek ostavi veliki trag. Mazda3 nije iznimka i odmah na vidjelo izlaze fine vozne osobine, jako dobar osjećaj u vožnji i općenito dojam dobre izrade. Jasno, velika većina reći će da je dizajn zanimljiv i da ju svrstava u sami vrh klase, što je točno. pomalo pretenciozan naziv Sport Takumi krije mali 1,5-litreni dizelski stroj s četiri cilindra. Radi tiho, mirno, dobro povuče sa svojih 105 KS i vrlo je štedljiv. U kombinaciji s oštrim ovjesom i upravljanjem zanimljiv je kontrast kojeg ne nude drugi.

Dobar izgled Mazda duguje novom dizajnerskom izričaju koji se posljednjih desetak godina jako potencira. Sve pršti dinamikom, prednji je dio oštar i moderan, prepoznatljiv, a detalji zanimljivi. Mazda je mali proizvođač pa ćete pronaći puno jednostavnih rješenja koja ne koštaju mnogo, ali su efektna. To se odnosi na svjetlosne elemente i prekidače u kabini, pogotovo na volanu. Izuzmete li te sitnice, Mazda zapravo ostavlja veliki otisak svojim malim stopalom u svijetu automobila. Naime, ona je jedan od najmanjih proizvođača automobila na svijetu.

Interijer je vrlo zanimljiv jer je spoj klasike i modernizma. Instrumenti ispred vozača jesu digitalni, ali jednostavne i funkcionalne izvedbe. Infotainment je na vrhu komandne ploče i smješten je idealno jer je u visini pogleda kada pratite situaciju na cesti. Upravlja se malim kružnim biračem na kojeg se lako naviknuti. neke funkcije imaju "korak previše" pa ćete se malo privikavati na meni. To je prvi Mazdin infotainment i imajući tu činjenicu u vidu, zaista je dobar. Sjedala su široka i udobna, stražnja klupa taman, a ergonomija je vrlo dobra. Ono najbolje je položaj za upravljačem koji odmah daje do znanja da ovaj auto pršti dinamikom. Ne zbog svoje snage, dakako.

Prvi kilometar natjerat će vas da počnete cijeniti sve ono čime je prožeta Mazdina Trojka. Ona je udobna, i tu nema kompromisa, ali u vožnji djeluje perolako, lako mijenja smjer, volan daje dobar osjećaj, ovjes sjajno prati želju vozača, a kod brze vožnje sjajno prati putanju. Ako se pri velikoj brzini u zavoju pusti gas, stražnji će se dio namjestiti baš kako treba i ako volite tako voziti naći ćete izvrsnog suputnika u ovom autu. Jasno, motor sa 105 KS više je štedljivac nego uzrok uzbuđenja, ali pokreće ju sasvim pristojno, poglavito u gradu. Prosjek našeg testa nije bio velik, svega 4,2 litre na 100 km, bez velikog truda. Ono najbolje, motor ne djeluje kao dizelaš jer ima nizak omjer kompresije od 14,5:1. Upravo zato kada se pusti gas Mazda3 lagano klizi bez poniranja nosa. Zaista ju je opuštajuće voziti.

Na kraju ostaje pogledati i brojke s druge strane spektra. Mazda3 1.5 CD105 Sport Takumi s metalikom i svom opremom koju vidite stoji 183.400 kuna. Nije malo, ali bazni model kreće od 128.000 kuna. Da je motor tek malo snažniji, ponuda bi bila izvrsna. Ovako je zanimljiva alternativa za one koji žele izvrsno opremljenog i lijepog štedljivca s dobrim voznim osobinama. Mazda je za to ekspert.

Motor i pogon
93
Vozne osobine
94
Unutrašnjost i praktičnost
89
Oprema i udobnost
88
Vrijednost za novac
88
Mazda3 s malim dizelašem je koktel u kojem se miješaju izvrsne vozne osobine, skromna snaga i velika ekonomičnost
  • Mazda3 1.5 CD105 Sport Takumi
  • Motor: Dizelski, redni, 4 cilindra, 1499 ccm
  • Emisija CO2: 99 g/km
  • Snaga: 105 KS pri 4000 o/min
  • Moment: 220 Nm pri 1400 o/min
  • Mjenjač: Ručni, 6 stupnjeva
  • Pogon: Prednji
  • Ubrzanje od 0-100 km/h: 11 s
  • Najveća brzina: 186 km/h
  • Deklarirana potrošnja: 3,5/3,8/4,3 l/100 km
  • Potrošnja na testu: 4,2 l/100 km
  • Cijena testiranog modela: 183.400 kn (od 128.000 kn)