Test

Veliki SUV na Francuski način

Peugeot zaokružuje svoju SUV ponudu velikim SUV vozilom sa sedam sjedala futurističkog dizajna

Vladimir Baće |

Sudeći po broju SUV vozila na našim cestama čini se da su kupci lagano zaboravili na karavane i monovolumene. SUV je "in" i nema proizvođača koji ne nudi nekoliko SUV ili Crossover modela u ponudi. Nakon predstavljanja potpuno novog 3008, Peugeot je nastavio s ambicioznim ulaskom na SUV tržište, tako da smo sada imali prilike iskušati i novi 5008, još veći SUV marke.

Nastao na istoj platformi kao i 3008, novi 5008 dijeli motore, pogon, kao i veći dio unutrašnjosti s manjim bratom. Dijeli i novi Peugeotov dizajn agresivno oštrih linija. Zahvaljujući dužoj karoseriji sada je oslobođen prostor za još jedan red sjedala, tako da se u ravnom podu prtljažnika krije dodana dva sjedala koja je moguće, po potrebi, zasebno otklopiti. Prtljažnik je impresivnih dimenzija, jedan od najvećih u klasi, zapremine od 553 do 780 litara. Preklapanjem stražnje klupe moguće je dobiti prostor od čak 1940 litara.

Dodatna prednost duže karoserije vidljiva je u vožnji. Dugačak međuosovinski razmak povoljno se odrazio na udobnost, pogotovo na dužim putovanjima. Novi 5008 iznimno je udoban a zahvaljujući odličnoj zvučnoj izolaciji uvijek ostavlja dojam da se vozite sporije nego što to uistinu i jest. Maleni obruč upravljača naglašava okretnost, no 5008 je ipak veliki automobil bez pretjerano sportskih ambicija.

Testni model bio je opremljen 150 KS snažnim Euro 6 2.0 litarskim dizelom nove generacije. Iako je okosnica game bazirana na manjim motorima, 2 litreni agregat pruža osjetno više okretnog momenta i s lakoćom vuče gotovo 5 metara dugačku karoseriju. Tajna umjerene potrošnje svakako je u masi. Čak i s većim motorom, 5008 mase je ispod 1500 kg, dok bi s 1.6 litarskim dizelom bio čak 110 kg lakši. Iako je ugrađeni šesterobrzinski mjenjač korektan, ne možemo se oteti dojmu da bi ovaj automobil ipak radije vozili s automatskim mjenjačem.

Centralna konzola poprilično je futuristička i gotovo identična onoj u 3008. Centralnim dijelom dominira LCD ekran osjetljiv na dodir. Ipak, odabir glavnih funkcija rezerviran je za red kromiranih prekidača ispod ekrana što je u svakom slučaju prirodnije rješenje nego oslanjanje isključivo na dodirni ekran. Ispred vozača je i nova instrument ploča koja je izvedena s jedinstvenim LCD ekranom. Cjelokupan sustav je baziran na relativno visokom stupnju prilagodljivosti, tako da je moguće definirati različite profile za svakog individualnog vozača. To uključuje izgled instrument ploče, ali i postavke osvježivača zraka, s nekoliko dostupnih mirisa, kao i funkciju odličnih masažnih sjedala. Da, 5008 je prilično ugodno mjesto za vožnju.

Klasični SUV atributi, poput visoke pozicije sjedenja, većeg odstojanja od tla, i robusnog izgleda, sastavni su dio nove 5008-ice. Preglednost za upravljačem je odlična, a Peugeotov i-Cockpit odlično funkcionira u ovakvoj izvedbi. Obruč upravljača je karakteristično malen, no uz višu poziciju sjedanja instrument ploča je još preglednija. Jedino što nedostaje jest opcija pogona na sve kotače. U iščekivanju neke hibridne inačice 5008, s električnim pogonom na stražnjoj osovini, u Peugeotu su posegnuli za naprednom elektronikom kako bi poboljšali vozne osobine pri terenskoj vožnji. Ugrađeni Grip Control sustav tako može prilagoditi postavke ESP sustava za različite vrste skliskih podloga, poput pijeska, blata ili snijega, a tu je i sustav za automatsku kontrolu brzine vozila prilikom spuštanja na nizbrdici. Dali je to dovoljno da zamijeni pravi pogon na sve kotače? Ovisi gdje se vozite. Za prosječnog korisnika sigurno jest, no ako vas put često vodi na blato ili snijeg, možda ipak ne.

Preglednost prema naprijed je odlična, no zahvaljujući dugačkoj karoseriji isto se ne može reći i za pogled straga. Srećom, testni je primjerak bio opremljen kamerama straga i sprijeda koje uvelike olakšavaju parkiranje i manevar u uskim prostorima, te mislimo da bi one trebale svakako biti dio standardne opreme svake 5008-ice.

SUV klasa definitivno je trenutno najbrže rastuć segment i nekako najzanimljivija kupcima. Moderan SUV udaljava se od funkcionalnosti terenskog vozila ali i dalje gura njegov stil. Upravo u tom svijetu 5008 se odlično snalazi i nudi svoje argumente velike prostranosti i jedne od naprednijih unutrašnjosti na tržištu. Zamjena za monovolumen ili veliki karavan? Definitivno, no ono što iznenađuje je koliko dobro 5008 funkcionira kao velika limuzina. Manje sposoban u blatu ali odličan na cesti.

Motor i pogon
90
Vozne osobine
85
Unutrašnjost i praktičnost
95
Oprema i udobnost
90
Vrijednost za novac
85
Peugeot 5008 prostani je SUV koji pokazuje impresivne vozne osobine na cesti. Modernog dizajna i velike prostranosti, 5008 neobično je ugodan na dužim putovanjima i odlično igra ulogu prostrane limuzine, odnosno karavana.
  • Peugeot 5008 GT line 2.0 BlueHDi 150
  • Motor: 2.0 BlueHDi 150 KS
  • Emisija CO2: 125 g/km
  • Snaga: 150 KS
  • Moment: 370 Nm
  • Mjenjač: Ručni, 6 brzina
  • Pogon: Prednji
  • Ubrzanje od 0-100 km/h: 9,6 s
  • Najveća brzina: 206 km/h
  • Deklarirana potrošnja: 4,8 l/100 km
  • Potrošnja na testu: 6,5 l/100 km
  • Cijena testiranog modela: 327.599 kn