Test

Renault Talisman dCi 160 Initiale Paris: francusko odijelo po mjeri

Talisman ima dizajn koji kod publike lako prolazi, a u opremi Initiale Paris djeluje vrlo otmjeno

Branimir Tomurad |

Renault je oduvijek znao podići prašinu predstavljanjem svojih limuzina, pogotovo kada su se odlučili zakoračiti u svijet visokih automobilskih klasa. Prisjetite se samo VelSatisa koji je promijenio način na koji gledamo u udobne limuzine koje najednom više nisu bile sivi trovolumeni. Talisman nije toliko hrabar, već se klasičnim limuzinskim oblikom lakše uklapa u svijet oko sebe. No, zato nudi izuzetno lijep dizajn koji prolazi kod kupaca, a svi znatiželjnici prislone nos na staklo i, kada ugledaju unutrašnjost modela Initiale Paris, zasigurno požele barem sjesti i probati.

Nove oči i dizajn rednjeg dijela izdvajaju ga od svega ostalog, iako neobični svjetlosni sklopovi zahvaljujući LED tehnologiji danas više nisu rezervirani za rijetke. Talisman je iskoristio mogućnosti i sve novotarije uklopio u privlačni paket koji promatračima pruža lijep pogled. Unutrašnjost je doslovce natrpana opremom - uz R-Link infotainment i kožnata sjedala s masažom ne treba vam više ništa. Doduše, ekran na dodir mogao bi biti malo brži i lakše kliziti kroz podmenije, ali oni navikli na R-Link uglas tvrde da im to baš toliko i ne smeta.

Talismanov dCi motor zaprema 1,6 litara i razvija 160 KS. Sasvim je dovoljno snažan za sve osim za velike brzine na autocesti kod dugih uzbrdica ili kod želje da se na tempomatu vozite brže od 160 km/h. Naime, pri velikim brzinama se osjeti manjak obujma, ali to nije mana. Mana je samo činjenica da kupac koji želi jači motor, kapacitetniji i još snažniji, jednostavno ga ne može dobiti ni uz kakvu doplatu. Stoga, iznadprosječne performanse za motor ovakvog obujma nešto su s čim ćete se morati zadovoljiti jer dvolitraš ili čak V6 koji bi bili izvrsna motorizacija, jednostavno nisu u ponudi. Šteta, jer to će Talisman izbaciti iz nekih utakmica u kojima bi inače igrao sasvim dobro. S upravljivom stražnjom osovinom i sustavom 4control, Talisman skreće kao da imate nevidljivu vezu s banderom na križanju koje ste upravo prošli velikom brzinom. I pritom, jasno, niste niti shvatili kako ni zašto, jer osjećaj je vrlo neobičan.

Ovjes Talismana osjetljiv je na rupe i nemojte od njega očekivati klasičnu francusku udobnost u rangu sjedenja na jastuku. Moderno doba, zahtjevi kupaca da imaju niskoprofilne gume na alu naplatcima napadno dobrog izgleda jednostavno su sve limuzine učinili neudobnima. Talisman je na urednoj cesti vrlo pristojan i udoban, dok se na rupama ipak muči. Svejedno, na udobnost sjedala nećete imati prigovor jer su izvrsna. Osim toga, u R-Link sustavu u jednom od menija imate masažu koja sasvim dobro dođe na duljim putovanjima. Znate onaj osjećaj kad nakon 300 km želite ponovno podesiti položaj sjedenja? Ovdje nema potrebe, masaža će razbiti monotoniju u leđima, samo se morate naviknuti da to koristite.

Automatski mjenjač radi dosta dobro, daje malo grubosti tek kad pokušate jako lagano krenuti u gradskoj gužvi. Tad ćete na brzinama "puzanja" osjetiti malo neuglađenosti, ali uz malo treninga noge na kočnici bit ćete zadovoljni. Putnici straga imat će dovoljno prostora za glavu, vrata su široka, a mjesta za koljena je dovoljno čak i kada su suvozač i vozač visoki. Talisman je po tom pitanju na visini zadatka. Na stražnjoj klupi putnici imaju svoju regulaciju ventilacije i osjećat će se prilično udobno.

Ekonomičnost današnjih automobila je primjerna. Talisman je u prosjeku na našem testu trošio tek 6,9 litara na 100 km, ali uz smirenu i laganu vožnju. Osim što u vozaču ne izaziva poriv za jurnjavom, Talisman je u takvom režimu zapravo idealan. Treba mu manje od 10 sekundi do stotke, a najljepša putna brzina pokazala se ona između 150 i 170 km/h, iako može pojuriti 215 km/h što je dovoljno i najzagriženijima koji vječno nekamo žure. Zbog upečatljivog nosa i svjetlosnih elemenata svi će vam se rado pomaknuti iz lijeve trake.

Talisman u najjačoj i najopremljenijoj varijanti nije jeftin auto, ali u usporedbi s konkurentima u nekim segmentima djeluje smiješno povoljno jer stoji 286.900 kuna u ovom paketu i s najjačim dizelašem. S druge strane, hendikep mu je nemogućnost odabira nekog V6 ili barem dvolitrenog dizelskog motora koji bi pozitivno djelovao na njegove vozne osobine na autocesti. Tko zna, možda snažniju motorizaciju dočekamo uskoro?

Motor i pogon
84
Vozne osobine
86
Unutrašnjost i praktičnost
88
Oprema i udobnost
91
Vrijednost za novac
91
Talisman djeluje mnogo skupocjenijim nego što uistinu jest, a nedostaje mu tek moguća opcija snažnijeg dizelskog motora.
  • Renault Talisman 160 dCi Initiale Paris
  • Motor: Turbodizelski, redni, 4 cilindra, 1598 ccm
  • Emisija CO2: 118 g/km
  • Snaga: 160 KS pri 4000 o/min
  • Moment: 370 Nm pri 1750 o/min
  • Mjenjač: Automatski, 6 stupnjeva, dvostruka spojka
  • Pogon: Prednji
  • Ubrzanje od 0-100 km/h: 9,4 s
  • Najveća brzina: 215 km/h
  • Deklarirana potrošnja: 4,4/4,5/5,1 l/100 km
  • Potrošnja na testu: 6,9 l/100 km
  • Cijena testiranog modela: 286.900 kn