Test

Porsche Macan vs. Alfa Romeo Stelvio: vozačke poslastice koje najbolje spajaju asfalt i makadam

SUV klasa godinama je popularna, a podignute podnice i makadamske vještine ne čine ih manje vozačkim automobilima - Alfa Stelvio povoljnija je od Porschea Macan i pravi je užitak odmjeriti im snage u dizelskim varijantama

Branimir Tomurad |

Može li Alfa Romeo sa svojim prvim SUV modelom poljuljati tron Porscheu kojeg se na sva usta često hvali kao najbolju vozačku SUV poslasticu? Počeo je s Cayenneom, a zatim nastavio izvrsnim Macanom. Jasno, jaz u cijenama između Alfe i Porschea je ogroman i Stelvio je u ovoj priči ipak David naspram Golijata, ali stvar ionako nije u veličini već u srcu i načinu na koji se automobil vozi i koliko dobro ispunjava svakodnevni zadatak, odnosno, čini li život za volanom boljim i ljepšim svaki puta kada se njime negdje odvezete. Kod Stelvia je najveći šarm u tome što bazni model čak i kada ima pogon na samo dva kotača, ima onaj stražnji što ga čini svojevrsnim drifterskim oružjem, dok je Macan dostupan samo kao model s pogonom na sve kotače. Uz sve to, Stelvio je i privlačan dizajnom.

Sjednete li u Macan primjetit ćete klasičnu Porscheovu arhitekturu prostora: tamo se izgled samo malo mijenja, ali neke stvari srećom ostaju iste: volan je idealno postavljen gotovo okomito ispred prsa, između vrata i središnjeg tunela doslovce ste u utrobi zbivanja jer vas sve drži na mjestu, a sjedalo je bogato i po udobnosti i kada vas treba držati u zavoju kada krene vožnja. Izrada je na vrlo visokoj razini i zapravo ćete teško bilo čemu prigovoriti, osim možda vremenu koje vam je potrebno da se naviknete na razmještaj tipki kojih je oko vas čitava šuma. Ekran je dobro vidljiv , a instrumenti su u zasjenjenim dupljama. Brzinomjer prijeti s 280 km/h, a središte svega je brojač okretaja. Kako je ispod kože dizelski stroj već na 5000 o/min započinje crveno područje, no to ne umanjuje užitak. Naime, iste sekunde kada lijevom rukom okrenete ključ začut će se duboki fino podešeni zvuk od kojeg se začas naježite. Čim pokrenete trolitreni turbodizelski stroj osjetit ćete uzbuđenje. Ne kao u grlenim benzinskim varijantama gdje je sva raskoš autosporta utkana u svaku notu, no ovo je auto koji može trošiti manje od 10 litara i voziti vas svaki dan pa je kompromis sasvim prihvatljiv.

Alfa Romeo Stelvio od svoje je pojave predmet žudnje. Činjenica je da su je Talijani trebali napraviti još prije deset godina, čak i ranije. No, po svemu sudeći, otprve su ju "pogodili". Dizajn je specifičan i može se reći lijep u svojoj jednostavnosti. Karoserija je podignuta, usisnik na nosu golem, a stražnji dio podsjeća na one niže prekrasne Alfe. Kada otvorite vrata bit ćete ili oduševljeni ili razočarani. Naime, taj čisti izgled unutrašnjosti nama je privlačan, no nisu svi vozači jednaki. Sjednete li u sjedalo zasmetat će vas što je ravno i gotovo bez bočnih potpora (barem u ovom slučaju) i što je ekran navigacije premalen. No, zato je sve ostalo tip-top. Jednostavan i čisti izgled, svega nekoliko tipki, dobro podstavljen volan, fina tekstura materijala i zapravo jako dobar osjećaj kvalitete. Nemojte tražiti ključ, tipka za pokretanje motora je na volanu i Stelvio vam želi poručiti da nije još jedan auto u nizu, i zaista je tako. Motor se budi uz dobar zvuk, a čim krenete svidjet će vam se izuzetno brzo i glatko prebacivanje automatskog mjenjača. Prije nego krenete na vožnju pomislit ćete da vam više od ovoga - ne treba.

Porsche Macan je nevjerojatno odmjeren u svemu i s nevjerojatnom lakoćom se njime može juriti. Naime, volan daje dobar osjećaj, jedan je od najbolje odmjerenih u klasi jer nije ni predirektan, a niti suviše gumen. Karoserija se ne naginje pri naglom prebacivanju težišta, motor je prilično žustar kada ga se pritisne gasom, a kočnice moćne. On jednostavno sve čini fluidno i glatko, ničime vozača ne opterećuje već juri s lakoćom. U sportskim modovima malo vas više uključi u vožnju, ali zapravo je Alfa Stelvio drugačija, ona vas više uključuje u svoju stalnu laganu nervozu koju stvara predirektnim upravljačem, a u kombinaciji s krutim stražnjim stabilizatorom na trenutke preopterećuje vozača ako želi samo lagano voziti. S druge strane, njezin automatski mjenjač radi zaista odlično. Brzo, glatko, u idealnom trenutku pronalazi idealan stupanj prijenosa i teško mu je naći manu. Sve je fluidno i brzo. Izuzme li se suviše direktan upravljač, Stelvio je sjajno pogođen auto.

Na kraju ostaje presuditi tko je bolji, što nije nimalo zahvalno kada se cijena razlikuje gotovo dvostruko. No, ono što sa sigurnošću možete zaključiti jest da je Stelvio izuzetno zanimljiva alternativa ako vam se sviđa dizajnom. Macan je kao svaki Porsche, dorađen do detalja, naizgled skupocjen i savršeno odmjeren - nudi idealan omjer između dinamike i udobnosti kakvog rijetki mogu pogoditi, pogotovo "otprve". Riječ je o najboljem SUV-u u klasi, ali to dolazi s visokom cijenom. Alfa Romeo Stelvio je pak idealni izazivač i svakako ju vrijedi barem isprobati.

Testirane automobile, kao i sve ostale modele iz ponude možete pogledati na web stranici neostar.hr.

Porsche Macan S Diesel PDK
Motor:
V6 turbodizelski, 2967 ccm
Snaga: 258 KS pri 4000 o/min
Moment: 580 Nm pri 1750 o/min
Mjenjač: Automatski, 7 stupnjeva, 2 spojke
Pogon: na sve kotače
Ubrzanje 0-100 km/h: 6,3 s
Najveća brzina: 230 km/h
Deklarirana potrošnja: 5,7/6,1/6,7 l/100 km
Potrošnja na testu: 9,1 l/100 km
Cijena: 550.000 kn (5/2016., 2 g. star)

Alfa Romeo Stelvio 2.2 M-Jet Q4
Motor:
turbodizelski, 4 cilindra, redni, 2143 ccm
Snaga: 210 KS pri 3750 o/min
Moment: 470 Nm pri 1750 o/min
Mjenjač: Automatski, 8 stupnjeva
Pogon: na sve kotače
Ubrzanje 0-100 km/h: 6,8 s
Najveća brzina: 235 km/h
Deklarirana potrošnja: 4,4/4,8/5,5 l/100 km
Potrošnja na testu: 7,3 l/100 km
Cijena: 359.000 kn (3/2017, 1,5 g. star)

ZAKLJUČAK:
Porsche Macan je definitivno najbolji vozački SUV, a model s dizelskim motorom sjajno balansira između vozačkih emocija i razuma. Alfa Romeo Stelvio je izazivač kojem su najveća vrlina dizajn i izvrstan automatski mjenjač. I naravno, niža cijena. Macan je broj 1, ali Stelvio je dostojna zamjena uz niži budžet.